2011-04-30
 06:24:39

Acdc vrålandes ur högtalarna en kaffe mugg...

Acdc vrålandes ur högtalarna en kaffe mugg i ena näven och ratten i den andra & i god tid! GOD MORGON!!

2011-04-29
 09:33:24

God morgon god morgon


Fredag & solen lyser! Mio sover frulle och jag väntar på att kaffet ska bli klart, Amanda ringde nyss också hon skulle komma hit & hämta sina saker hon glömde här i onsdags, va de va?!
Jaja iallafall idag ska ja försöka få tag på en klipptid, och får jag inte det blir jag sur och går ut och springer en stund med moster sen efter de blir det raka vägen hem och duscha göra sig iordning invänta amanda, för att åka på 60 års kalas, blir party värre ;)
Jag ska dock upp och jobba klockan 04,00 imorrn ja så jag blir inte långvarig :P

men nu ska ja va social, ha en bra dag!

2011-04-28
 22:01:32

En fin dag sitter man inte inne..


därför har vi varit ute hela i princip hela dagen!! SKÖNT! Var till BVC på förmiddagen allt var bra, han är en helt vanlig 10 månaders bebis :) han vägde 9.942 & var 75,5 lång :) Han börjar bli stor min kille :)
 Efter vi hade vart där så åkte vi upp till min moster & spenderade mestadelen ute på altanen med en kaffe kopp & en massa prat! Me like! Sen fick vi den smarta ideén att vi skulle klippa oss! (jag som alltid blir så nervös så fort jag ska klippa mig) Det var tydligen drop in så de va ju kanon bara det att frisörskan förstog nog inte riktigt detta med drop in för det var ju fullbokat?! Men jaja här har ja förberett mig på att klippa mig då ska det bli av också! Så ska ringa imorrn tänkte ja & hoppas på att hon har en tid annars får jag ringa dit jag brukar gå :)

Oj va mycket de blev nu, men de gör väll inget, finns ju inget roligare att göra än att läsa min spännande blogg ;)
Älskar min nya kamera förövrigt!
 ÅÅÅÅH vad jag älskar den, blir så extremt bra kort om man jämför med min gamla, :) 

Nej nu ska ja äta en äggsmörgås & kolla film med min kära sambo.

Lite bilder på lillen från idag får ni att kika på med ;) 

     

2011-04-28
 08:23:18

Sätta igång..


det är precis vad jag skulle behöva göra innan klockan 10.30 ska jag ha diskat, vikt tvätt, gjort mig iordning, ge lillen mat, göra iordning honom, startat en tvättmaskin, bestämma mig om jag ska gå eller om jag ska ta bilen till BVC. Men jaja :P

Igår va de iallafall en bra dag! Dagen började med att jag gjorde de vanliga (bytte blöja & gav Mio mat), sen fick jag ett sms från amanda där de stog "har du ätit frukost än :P" och nej de hade ja ju inte gjort (händer inte allt för ofta) så en liten stund senare kommer hon in genom dörren med frallor & juice :) Ho ä att bra go ho! ;) Stre en massa skit, käkade frallor, drack juice & kaffe. Efter nån timme eller 2 så åkte vi in till stan, direkt in på expert! Jag fick med mig en systemkamera (ÄNTLIGEN) & amanda fick med sig en dator hem :) Hittade en jeans kjol också! som jag letat! men nu ligger den och väntar på att jag ska använda den idag :)

Nej nu måste jag ta hand om det enorma diskberget (ge mig en diskmaskin!!)

2011-04-27
 15:57:58

Äntligen!! :-D

dsc00371 (MMS)

Äntligen!! :-D

2011-04-26
 20:25:23

Host host


Sitter utslagen i soffan, helt slut ändå tycker ja inte att jag ansträngt mig så mycket idag, men är förkyld i o för sig :/ USCH! Men jaja, har iaf fått iväg mitt Wii spel jag sålde på tradera så nu är det påväg! Jag lämnade Mio hemma hos mamma en stund så jag fick städa hemma, BEHÖVLIGT! Lagat mat, åkt tillbaka till mamma fick kaffe sen åkte vi hem. min vän tvättmaskinen har gått för fullt idag också, usch vad jag hatar att tvätta! 

va negativ jag känner mig! men iallafall imorrn blir de nog en tur in till Karlstad & spendera lite pengar, lilleman måste ha kläder, jag måste ha underkläder + att mannen måste ha kläder han med.. Så drar nog med mig Amanda in, för hon skulle in iallafall tror ja. :) kanske tar sig en tur till IKEA också, de va faktiskt ett tag sen nu ;)
Ska tvätta rent delar av vagnen imorrn med, den ska säljas snart :D
Äntligen, väntar på att våran nya vagn ska komma! Så tänkte jag skulle tvätta liggdelen så slipper jag ju de sen iallafall. :)

nu ska ja joina min man med en macka! :)

2011-04-26
 07:55:56

<3


Varje dag med dig i min närhet är allt helt underbar, min skatt!

2011-04-25
 07:28:55

Tackar..


Säjer jag nu! En heldag hemma med fullt betalt eller dubbelt betalt i och med röd dag! :D TACKAR!! Hade inte kommit in så mycket varor så dom skulle trycka på de på en bil tror ja, istället för att svänga runt med 4 olika typ nästan tomma bilar, för de va nästan pinsamt lite :P Men fick mig iallafall en tur in till stan & tillbaka bilen fick sig bensin också när jag ändå var där.

Då får de bli en ute dag idag med! Åka upp till pappas chef och kolla på alla små söta lammungar! :) Men dagen hemma började med att Mio hitta filmen "Bilar" på tv4+ när han tryckte på dosan så nu sitter han och kikar på de :)

Ha en toppendag! För de ska ja ha! ;)

 

2011-04-24
 21:53:21

ork, tid & lust


Det är just vad jag inte har haft för att skriva nått här, har varit utomhus och lekt, jobbat, "firat påsk", kalasat m.m.
Ögona går i kors på mig här hemma så ska hänga tvätten & gå å lägga mig, Mio sover sen 2 timmar tillbaka ungefär & Peter är ute en sväng. Ska upp och jobba imorrn också, pengar pengar PENGAR! Blir troligtvis samma tur som i fredags men de märks imorrn, mitt tankkort funkar ju inte häller så jag måste komma ihåg att kolla tanken så jag kan låna ett kort..

NATTI

2011-04-22
 08:15:10

Då var man på vägen igen:) riktigt gött fa...

dsc00370 (MMS)

Då var man på vägen igen:) riktigt gött faktiskt. Med Kaffe & rock'n roll på sterion styr vi mot charlottenberg, eda, arvika, glava och edane!

2011-04-21
 09:14:01

Torsdag


Torka torka torka, målat mina naglar & försöker att skriva utan att kleta ut allt som finns, för en gångs skull ;) Lillen sover frulle & jag har hunnit med 3 koppar kaffe redan, inte illa. Måste förbereda sig, har kommit på att det är ganska mycket jag ska göra idag. Jag skulle behöva städa, ska på kalas x1 (kanske 2), skulle behöva till ÖoB, bolaget ska få sig ett besök, tona klart rutorna på bilen, måla ventilkopor jaa m.m. Vet bara inte hur jag ska hinna allt, men får sitta & knåpa ett tag så ska ja väll få ihop de ;)

Hade en härlig dag i stan igår med, Mio fick sig ett par skor (visar sen) :) Jätte söta! Så nu slipper han ha raggsockorna på sig :P jag kostade till & med på mig själv saker! Det är ju synd att säja att det händer varje dag.. Köpte present till Hanna också :) ska dit på kalas på lörda, hade sån beslutsångest men jag tror de ska bli bra, sparar kvittot ifall :P haha!

Nej nu ska ja göra mig iordning & komma på hur jag ska lägga upp dagen :P

2011-04-20
 14:35:12

Fika med bästa simone i solen! Härligt:)

dsc00369 (MMS)

Fika med bästa simone i solen! Härligt:)

2011-04-19
 12:22:17

hallå?


Vart tog solen vägen? Inte bra!
Men iallafall, sitter & väntar på att Mio ska vakna så han kan få i sig lite gröt (om han vill ha?) han har nämligen ätit dåligt i flera dagar :( Efter han har ätit ska vi ut! blir en kaffe med mamma + moster också :) de gillas!

2011-04-19
 10:03:51

Jahapp


Kaffet är på & lilleman har gått och lagt sig för att sova frulle.
Jag blir galen på denna febern han har snart, igår hade han ingen feber när Peter och han gick hemifrån mamma (jag tränade) men sen när han skulle lägga sig hade han 38,0 dock inte så hög feber men ändå och imorse så hade han ingen alls..
Men så länge han inte mår dåligt över de så är jag glad :)

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på, jo måste hoppa in på banken och få ett papper, in på apoteket & tvätta men inte så jätte kul att tvätta när man kan va ute :) Vi får se vad som händer.
Nu är kaffet klart!

2011-04-18
 09:45:09

Solsken!


Finns det nå bättre än att komma upp & det är strålande väder ute?!
Här hemma är de full rulle filmerna är redan utkastade på golvet & det ligger leksaker där de absolut inte ska ligga men huvudsaken är att liten är bättre :)
38,0 fortfarande lite feber men han är piggare emot va han va igår och de tackar vi för!
Fortsätter han att vara pigg går vi ut sen, kan ju bara inte sitta inne när det är så fint väder!

Nej nu ska ja hälsa på min bästa vän tvättmaskinen!

2011-04-17
 22:05:49

Inte IGEN!


Nu får de va bra! Mio har feber IGEN, 39,2..  Har det inte gått över tills imorrn är det jag som ringer rådgivningen så dom skickar en remiss in till sjukhuset så någon får kolla på honom där! Nu får de va bra! Han har ju feber lika mycket som han är frisk ju :/ + att hostan inte har blivit bättre än.  

Älskling gör så ont i mig när du är mår så dåligt. :(



Gammal bild från i december, då det belv övernattning på sjukhuset.  

2011-04-17
 10:45:04

Kanon


God morgon och hej vilken träningsverk! Känner muskler jag inte ens visste fanns, haha! Men de är bra!
Fick sovmorgon också, tack älskling! men känns att man jobba igår, sliten och allmänt seg, men allt ordnar sig bara jag får lite kafffe i magen :)
Mio har sovit frukost, just nu sitter han och "pratar" med nallen i hans säng, så tänkte jag går och hämtar han när dom pratat färdigt, hehe!
Idag har vi ingenting planerat, får väll se vad dagen spenderas med, utomhus ska vi va iallafall!

nej nu får de bli lite mys i soffan om junior tillåter :)

2011-04-16
 21:06:57

Flyt!


Helt slut efter en arbetsdag som blev betydligt längre än vad jag räknat men, 13 timmar, Gick upp klockan 3 imorse allt flöt på bra och lastningen gick smidigt men sen gick de inte så bra längre, kom fram till Maxi mat i töcksfors och skulle backa intill kajen & det smäller till. NEEEEJ! jo jo men visst punka på ena bakdäcket på släpet och det är ju inte direkt så att man plockar fram reservhjulet & byter, men ringde iallafall LK:s bilbärgnig så dom kom & hjälpte mig, Tack!
Sen va ja på G igen det blev heller inge mer krångel, som tur va!  Men jag är nöjd att backningen gick på bra med släpet, men de sitter väll i ryggraden ;)

Tog mig ett välförtjänt bad förut iallafall, de va skönt kan ja lova! ska kolla om det finns någon bra film att kolla på, ta fram lite ost och kex och krypa ner i soffan med gubben :)
Hur spenderar ni helst eran fredag/lördag kväll? :)


2011-04-15
 21:21:44

sova sova säng säng säng


Nu ska ja gå å lägga mig!
Upp klockan 03.00!!! Men va gör man inte för lite omväxling? HA

2011-04-15
 08:06:27

Klart!


Just nu sitter jag i soffan med en förbannad värk i armen. :( vet inte va ja gjort de började igår, lagomt till att jag ska jobba imorrn.. Men men. Mio härjar på golvet & kastar dvd fodral om sig + att han har morgongympa i form av att resa sig mot bordet & sätta sig ner lika fort. Ge mig litte energi! <3
Han börjar bli trött också men han får inte somna än, tänkte jag skulle tajma in de där för han ska va hos mamma en sväng sen, för ja ska till Karlstad/BEVES & hämta nyckelkort & litte grejs. :) 
Men nu börja Tess & Ubbe (Mios favorit program) bäst att mysa ner sig i soffan litte extra nu :) Om det går att få vilddjuret att va still vill säja!



Nu är de bestämt :)
Mios nya racer!!




2011-04-14
 21:30:21

HAHAHA!


Ååååh vad jag älskar reklamen för passat, tycker ungen är sååå otroligt söt! :D
kolla!!



Sitter & kikar på ny barnvagn också (mellan pauserna i hockeyn) lutar åt en Phil & Teds faktiskt :)
men nu får de bli en apelsin & hoppa upp & ner i soffan i väntan på att matchen tar slut.

2011-04-14
 09:36:36

Underbart!

 
God morgon! Morgonen kunde inte börjat bättre, Mio är på världens goaste humör & ska gosa heeela tiden! (GILLAS) sen fick jag ett samtal från "Chefen" som fråga om jag kunde jobba på lördag! TACK.
Blir att köra mjölk till Charlottenberg & Töcksfors, får se om jag tar med mig någon som moraliskt stöd, för att hoppa upp & sätta sig bakom ratten på en 24 meters lastbil + släp de första man gör efter typ 1 och ett halvt år är litte halv pirrigt faktiskt ;)

Kom just på att jag var ju & hämtade ut paket igår med :D Måste ju prövas! Beställde ett par skor med, får se om jag behåller dom eller om dom får ta en tur tillbaka.

Idag blir de en lugn dag tror ja, ska ut och ta mig en promenad sen iallafall, gunga lite med lill prinsen (de va roligt kan ja lova!) gå hem till mamma också hon hade köpt nått till Mio sa hon, måste ju inspekteras :)

Nej modella framför spegeln & göra sig någorlunda vacker för en helt vanlig dag innan vilddjuret vaknar!

    
   

2011-04-13
 21:41:50

gäääsp


Guud, jag är sådär skönt trött man kan vara efter en träning + varm dusch, så nu sitter jag och väntar på att darling kommer upp från förrådet sen ska iallafall jag skalla kudden! NATTI


2011-04-13
 08:29:33

Jag tävlar

Jag tävlar om en valfri gardin  från Textilonnet inne hos Milliez
Var med och tävla {här} du med!

2011-04-13
 08:15:59

Kaffekaffekaffe


Yee, nu sover vildningen frukost och jag sitter med min kaffe kopp och försöker vakna till, är trött idag inte vet jag varför men men.
Sitta & ta de lungt en stund sen göra mig iordning så jag är klar när lilleman vaknar för sen drar vi iväg på mamma/baby träff :) 

Hoppas på en toppen dag! 

2011-04-12
 19:21:51

Sliten


Mio har precis lagt sig & jag har sjunkit ner i soffan framför tven, helt slut. 
Han har haft en "vägra släppa mamma" dag idag så har haft han på armen i princip hela dagen, fram till att "bappa" kom hem för då duger jag inte längre, hehe.
Nej men iallafall har försökt plocka ihop här hemma idag, i den mån de har gått. Varit ute och gått också innan regnet kom, skönt :)

Mio har börjat släppa sakerna han står vid nu när han står upp, så han står alldeles själv, läänge också! Duktiga killen, får se va länge de dröjer innan vi har kapplöpning här hemma ;)

Nej nu blire en apelsin (muuuuumma) & litte simpson! 



Saknar Simone också, faktiskt!! 

2011-04-12
 10:07:37

Någon som har tips?


Är det någon som har tips på vilken cykelbarnstol som är bra? Har sån beslutsångest. Tänkte jag skulle hitta om det gjort några tester men jag hittar inga..

Men men slänger in lite bilder från i söndags, var i parken och Mio gungade och åkte (rutchkana?) för första gången, se va kul kan ja lova ;) Blev lite gos med majsan i gungan också :) <3

       

2011-04-12
 07:54:53

Jag tävlar

 

"Jag är med och tävlar om en pusselpall från Bonde of SwedenMuppsan´s blogg, var med du oxå"

 

2011-04-10
 13:37:06

Söndagsmys i de fina vädret!:)

dsc00368 (MMS)

Söndagsmys i de fina vädret!:)

2011-04-09
 08:26:11

Lördagsmorgon


Hur härligt är det inte att vakna av att solen lyser igenom hela lägenheten?!
Idag har vi ganska mycket planerat, ska städa litte nu på morgonen medans lilleman sover frulle, sen ska ja in i duschen. Efter de ska vi ut och ta oss en häärlig promenad! Ska upp och kolla om jag kan hitta nått fint till bästa Amanda som fyller 20 år idag!! GRATTIS gumman!! <3
Tänkte att vi skulle stanna till i parken också och se om Mio vill gunga :) (spännande!) 
Sen klockan 2 någon gång kommer min Farmor hit och hälsar på medans pappa byter däck på hennes bil :)
Sen vid klockan 4 ska jag hem till Amanda på fika, namnam. Får se om jag drar med med pojkarna, kanske kan va skönt att få fika lite ifred också? :)

Nej bästa att sätta igång!



2011-04-06
 12:37:07

Fullt ös


Här hemma är det fullt ös som vanligt trost att lillen har feber, IGEN! :( men som "tur" är påverkar det ju inte honom! :) Efter att ha plockat ihop dvd filmerna (som är utströdda över hela golvet) 5326415 miljoner gånger så har jag gett upp, dom får ligga där dom ligger tills lillen går och lägger sig ikväll!

Idag tänkte jag vi skulle hålla oss inne så febern kan försvinna men vet inte om jag står ut med de faktiskt, nu när all snö snart är borta också :) Men vi får väll se om vi tar en promenad eller nått sen.
 Ikväll blire iallafall träning igen! Taggad!!

Hoppas det piper till i telefonen sen med ett sms som säjer att jag har fått mina kläder! :) + att jag vill att min deklaration ska komma också! Jag vill också veta om jag får pengar eller om jag måste betala.. Får väll gå ner och kika i postlådan om en stund.
 
Nej nu får de bli en lite försenad lunch!


2011-04-06
 08:13:00

Jag älskar morgon mys!!

dsc00364 (MMS)

Jag älskar morgon mys!!

2011-04-05
 17:45:27

Jag tävlar...





” Jag tävlar om 1 kartong våtservetter & 3 förp väldoftande blöjpåsar från Emma & Oskar 

hos Fröken M. Tävla om ett av de 3 paketen HÄR du oxå ! ”

2011-04-05
 17:34:33

Det växer!!


Har ju glömt visa den fina "mars katten" Mio gjorde på öppna förskolan i fredags.. (Han var faktiskt med och klippte och klistrade) och i boxen där fram odlade vi konst gräs och hör & häpnad de växer!! :D



Han är duktig min bebis! ;D

2011-04-04
 21:42:24

skönt!!


Åh vad härligt det är att röra på sig! Träningen idag gick bättre än vad jag trodde den skulle göra :) 
Fick bli en promenad på dagen idag med fixade litte ärenden & så :)
Blir nog inte sen idag, känner jag kommer sova som en prinsessa (man kan ju iallafall hoppas)
Fast ska kolla klart på "en unge i minuten" först!!

Hoppas på lika fint väder imorrn, då blire lååång promenad för våran del!

 

2011-04-04
 10:29:10

Ny vecka, nya tag!


 Trött? JA! Men bara att dra på sig sitt happy face & gilla läget! ;)
Sitter & tittar på tven just nu, har tagit en paus i rensandet av Mios kläder som han vuxit ur. Det är en del kan ja lova, men spara det som betyder nått & som minne sen får allt annat gå till myrorna :)
Han ligger & sover förövrigt, vi satt och åt en smörgås i soffan (de där med att bita av en bit från smörgåsen själv är KUL) & helt plötsligt lägger han huvudet i mitt knä och somnar, min lilla älskling.

Har ännu inte kommit på hur vi ska fördriva dagen idag, bli klar med kläderna, lämna dom! Sen kanske de blir en promenad hem till mamma sen ikväll är det iallafall TRÄNING!! :D

 

2011-04-01
 07:43:15

BLÄ!


Hoppas verkligen vädret ändrar sig och det blir fint som det är sakt! eller om det kommer en rejäl regnskur så all snö försvinner för ALLTID!! (eller ja iaf till nästa vinter)

Nej nu sitter jag iaf här i soffan & ungen har inte vaknat ÄN?! Första koppen med kaffe avklarad, funderar på om man ska gå & göra en ansiktsmask också bara för att, så har man ju de gjort innan lillen vaknar.. :)
Men å andra sidan kanske jag ska väcka honom? ska ju ner till öppna förskolan vid halv 10 men i och för sig om han får sova länge kanske han kan sova lunch istället för frukost :) Så gör vi!

Igår va vi uppe hos moster på kaffe, fick med mig kläder efter Emil hem :) TACK!! En del knappt aldrig använt, så de kan bli.. :) Följde också med henne in till sjukhuset & hälsade på mamma, btw så får hon komma hem idag. Lånade Majas bilstol, majas vagn, majas filt. de va som lollo sa "jag är väll inte moster & gudmor för inget!" ;) så går de när man gör något oplanerat men liten.. hehe!

men nu tror jag bestämt jag hörde något innifrån lillens rum, myyyyys!!