2011-05-30
 09:58:25

blöö


Helt okej väder idag måste ja säja! Blir promenad sen när lillen vaknat!
Nu på morgonen har vi lekt + att jag har plockat iordning lite grejer jag sålt på tradera som ska lämnas idag! 
Kaffet är klart så nu ska ja ta mig en kopp sen blir de till att göra sig iordning så man kan få nått gjort :)


Trött Mio!

2011-05-29
 20:53:44

ojoj


Haft en full speckad dag med mina pojkar idag! Har varit inne i stan hos Mios farmor och grattat henne på mors dag! Mio hade jätte kul med lilla valpen (Sessan) hon är sååååå söt, nästan så man vill smuggla med henne hem! Blev en tur till bervik också, mio fick med sig en pyamas och så köpte jag födelsedagspresent till min far som fyllde år igår :) & självklart blommor till världens bästa mamma! <3 Så när vi kom till Kil åkte vi och ställde in impalan & sen bar de iväg till mamma & pappa på fika och nu sitter jag här!
Mio har nyss lagt sig, var inge problem att somna idag inte (inte så konstigt så mycket som han härjat idag!)

Så nu ska ja sitta och vänta på att solsidan börjar! 




 

2011-05-28
 21:32:47

rubrik


Trött, jätte trött!! men ändå sitter jag här. Har bara mig själv att skylla ändå..
Dags för lite update då, blev givetvis ingen "utflykt" igår, (va va de ja sa!) MEN vi åkte till karlstad så Mio fick sin förtidiga födelsedagspresent, en lära gå vagn från Kids-wood, han förstår inte riktigt vad man ska med den till, men de kommer väll :) 
Idag har jag jobbat, gick lika smidigt som sist börjar nog komma in i detta igen + själva turen, lagomt till att jag ska börja jobba natten istället, ha ha! Gör första natten på terminalen natt till tisdag till veckan, ska bli spännande faktiskt se vad dom håller på med där om nätterna, mohaha!

Mannen är ute på annat håll han, men inte är jag ledsen för det!
Fotbad, ansiktsmask, film & lite chips, ensam mys är inte fel de häller! ;) 

Vart tog värmen vägen?!

2011-05-28
 11:07:22

Klar!! Nu drar jag hemöver! :)

img_0760 (MMS)

Klar!! Nu drar jag hemöver! :)

2011-05-26
 20:44:08

Detta!


Tänkte att jag slänger in en bild på kläderna prinsen fick förut



Byxorna går att vika upp som ni ser!
Perfekt nu när de förhoppningsvis blir varmt snart!

2011-05-26
 20:35:24

varför?!


Varför blir aldrig saker och ting som man tänk sig? Den som har ett bra svar på den frågan ska få nått fint av mig! Blev ingen "utflykt" igår och inte idag, så vi försöker imorrn istället men skulle inte förvåna mig att denna efterlängtade "utflykt" inte slutar som jag har tänkt mig ändå..
Nej nog med negativitet!!

Idag har vi gjort så mycket som detta att, vi åkte till mamma där jag lämnade lillen en stund så han fick leka med mormor och jag fick åka och tvätta bilen sen spenderade vi resten av tiden där tills Peter kom hem.
En sväng in till stan fick de bli och med oss hem fick vi en cykelsits till cykeln, ett nytt däck + slang till cykeln, en koningssats till bilen, lågnivåkabel, ett par byxor + en t-shirt till lilleman + 2 nagellack till mig :)
Så om det är fint väder imorrn blir de till att fixa iordning cykeln så att jag och prinsen kan ut och cykla! :D

Nej nu ska ja hälla upp ett fotbad tror ja ;)


2011-05-25
 13:12:39

Fullt ös!


Vad skönt de är att få någonting gjort, jag har nu en liten paus i mitt rensande för när jag satt & betalade räkningar så märkte jag att jag hade ingen ordning alls. Så efter en halvfull papperskorg är jag nu klar! :) Ringt till trygg-hansa också, men måste få tag på folksam, ska nämligen flytta över bil försäkringen men de är helt omöjligt att få tag på dom! :@ spelas bara kass musik i andra änden av luren, men jaja får väll testa senare, bara de blir gjort innan den 16:e!

Väntar på att min mamma ska komma också, hör ju inte till vanligheterna direkt! (att dom kommer hit alltså) men iallafall, hon frågade så snällt om jag kunde bli med till affären och de kan ja väll :) behöver nämligen upp jag med + att jag måste tanka bilen om de nu blir någon utflykt för oss idag? ;)

Nej nu ska ja ta och göra mig iordning så man nästan är klar innan lillen vaknar iallafall! 

 

2011-05-23
 22:20:02

Gäsp!


Usch vad jag är trött jämt, förstår inte detta. Men men de ordnar sig väll.. Fått städat idag också men absolut inte utan protester, Mio fick sig en åktur på damsugarn + att han åkte snålskjuts hängandes i mitt ben, men jag fick de städat iallafall! Men jag kan ju inte påstå att det var lätt, men hällre de än att gå runt och må dåligt över att de smyger fram dammråttor överallt! ;)

Idag har vi inte gjort mycket va och hälsade på mamma & pappa en snabb sväng, sen gick vi hem & började städa. Mio hade sönder ytterligare eller stycken dvd fodral (biltemas som tur är) men lika glad för de är ju han!  

Tänkte jag skulle dra med mig mini in till Karlstad en sväng på onsdag och köpa en lära gå vagn åt han så får han en ny sysselsättning, värt att prova iallafall.
OM allt går bra så kanske vi ska byta ut en mindre omtyckt familjemedlem till en förhoppningsvis lite mer omtyckt, på onsdag också! :)  

Nej nu sopar sängen på mig!
Natti!

2011-05-23
 17:05:19

nöje!


Mio har skaffat sig ett nytt nöje, han sitter på golvet & drar min ryggkliare på golvet så de riktigt skär i öronen samtidigt som han håller på att skratta ihjäl sig. Ajaj mina öron..



Men huvudsaken är att du har kul älskling :)

2011-05-23
 07:52:35

Måndag


Nu har vi sparkat igång dagen här hemma, eller rättare sakt för en stund sen. Lillen har fått välling i magen & leker för fullt.
Idag har vi inget planerat, blir nog en tvätt & städdag idag OM jag får vill säja, Mio tycker nämligen inte om när man städar eller rättare sakt han tycker inte om om man gör saker han inte kan va med på, haha :)

Nej nu måste jag klippa naglarna på mini han rivs ju. haha! borsta tänderna ska vi göra med :) <3


2011-05-19
 11:53:50

Är i Torsby på sjukhuset, fick agera chauf...

img_0738 (MMS)

Är i Torsby på sjukhuset, fick agera chaufför åt mamma ;)

2011-05-18
 21:35:14

AAAAJ!!!


Jag säjer bara det om jag kommer upp ur sängen imorrn ska jag klappa mig själv på axeln för fy satan va jobbigt de va förut.. Men nu är det iallafall gjort! ;)
Duschen & äggmackan är avklarad för längesen så nu ska ja trycka ner mig i soffan och titta litte film sen blir de sängen!
Natti!

2011-05-18
 17:52:01

Usch!!


Onsdag då och skit väder! Ge mig sooool! Idag har vi inte gjort så mycket mest tagot de lungt, Lennart var förbi på en kaffe i förmiddags sen gick vi hem till mamma en stund och slog ihjäl några minuter där. Sen var de dags att gå hem, då kom amanda, sen Therese, sen Peter och nu sitter jag här.. Roligare än så va de inte :P
Ska iväg och träna om en stund också men känner mig så otaggad man kan bli, men de är bara att bita i det sura äpplet antar ja.

Mio står mer och mer själv för varje dag som går, de dröjer nog inte länge förräns de blir fart på dom så benen så man får springa efter honom. Älskling.
Tänkte jag skulle dra med mig grabbarna till stan nån eftermiddag och köpa en lära-gå-vagn de var tänkt att han skulle få en sån i fördelsedags present men har ett alternativ till så får nog bli en "för tidig" present :)



2011-05-16
 20:29:27

Mys på G


Som rubriken lyder är det mys på hög nivå som gäller, Peter va så gullig & åkte till affären och köpte bubbelvatten till mig :) Jag själv sitter och kollar på "mamma byter bo" och tar de lite lungt.
Blir film sen "Pirates of the caribbean" dom är så bra!

men nu ska ja nog ta och diska så de är gjort iallafall!

2011-05-16
 13:54:48

Måndag


Förra veckan fick jag hem ett paket från Buzzador, innehållet var Jogolino med Persika & banan smak, från nestlé! 
Dom är helt klart godkända här hemma!



2011-05-16
 09:49:35

men nu då!


Yeees måndag, hoppas nämligen på goda nyheter denna veckan, säjer inte vad riiktigt än. :)
Fisongen ligger och snarker och söver än :O Herregud jag förstår inte, men vill han sova så får han väll. hehe!
Måste gå in på försäkringskassan och fylla i mer föräldradagar + att jag måste ringa in och ta bort dagar då jag jobbat.

Nu hörde jag nått, lillen har vaknat=mys!
Ha en bra dag, för de ska ja ha!

2011-05-15
 20:41:00

boooring


som sakt har väldigt tråkigt grabbarna sover, Peter har vart bakis hela dagen idag så han har inte vart direkt social, tur att Jessie & Pierre kom en sväng förut så man fick prata med någon iallafall istället för att bara säja, "Ajaj", "fy", "inte" hela dagen.

åååh vänner! drar till Therese en sväng och snackar lite skit med henne & Amanda!
Hej!

2011-05-14
 22:34:44

Fredag


ojojoj trött deluxe! Jag blir inte långvarig, Peter är ute så jag är ensam inge kul, (ja och Mio då förståss men han sover ju) då kan man lika gärna gå och lägga sig så de blir en ny dag fortare, smart va?! hö hö.
Dagen idag för min del har bestått av körning i princip hela dagen, först jobb (Charlottenberg-Töcksfors), hem och duscha, hem till mamma, åkte till arvika (slapp dock köra dit!), blev en sväng till carlottenberg & eda också inte varje dag man åker dit 2 ggr på en dag :O sen hem igen, så nu känns de som om jag undviker bilen så mycket som jag kan dom närmsta dagarna!

Undra vad man ska hitta på för kul imorrn, hmm får sova på saken.
Natti

2011-05-13
 20:20:38

Sliten, men på´t igen


Ja som rubriken lyder är jag trött känner mig som en pöse nötter ungefär, :/ ändå tycker ja inte att ja gjort speciellt mycket, men jag säjer bara de att vara mamma är ingen lek, men jag njuter varje ögonblick!

Fredag idag iallafall & det har det vart hela dagen! Har vart på öppna förskolan idag med lillkillen, mamma följde med också alltid trevligt efter de följde vi med henne och handla hon fråga så snällt så då hade jag inget val ;) 

För ovanligthetens skull har ja en fullspäckad dag imorrn
först jobb (bara att skutta upp ur sängen klockan 03,00) Charlottenberg - Töcksfors, hoppas de flyter på så bra de gjorde sist så härligt om man slipper krångla!
Sen hem och duscha (kanske äta lite) och göra sig iordning för att åka till Arvika till Mios farbror :)
Kanske kan få Peter till att köra så kan jag snarka lite påvägen dit?! why not?

Men nu ska ja ta reda på tvätten, kanske skulle byta sängkläder i sängen också, finns de nått bättre än att lägga sig i en nybäddad säng när man är nyduchad?!  


Du är mitt allt, du gör varje dag speciell, vad skulle jag ta mig till utan dig.

2011-05-12
 21:27:34

Torsdag


shit "mätt" är nog bara förnamnet emot vad jag är nu!! blev sen middag idag, var in till stan & storhandlade förut så de fick bli så :) Men nu ekar de inte i kylen & frysen längre iallafall.
Mio åt en halv banan inne i affären också, han blev alldeles till sig (han älskar banan) när han (läs; jag) såg en liten skål med bananer som det satt en skylt över med texten "varsågoda barn, ta en banan" på :)

Fick min Iphone igår med :) men hjälp, jämt liiiiiite skillnad mot min gamla sony ericsson, haha, men jag lär mig nog denna med nån gång..

Fredag imorrn, igen?! ojojoj. Blir nog en tur upp till sunne imorrn igen, upp och hämta mer grejer till bilen, eller ja denna gången är de en kylarslang bara.

nej nu ska ja mysa ner mig brevid min darling!

 

2011-05-11
 08:40:14

Hjälp..


till att hålla både tummar & tår här i några dagar! Mer än så säjer jag inte. :)

Nyss lagt lilleman så han ska få sova en stund, tröttis. Ska väll göra mig själv iordning sen, för när lillen vaknat åker vi till Hanna & Linda för litte bus. :)
Min nya telefon kommer idag med, så får bli att springa in & hämta posten när vi kommer hem sen & fort upp till Ica och hämta ut mitt lilla paket :D

Men nu ska ja dricka lite kaffe!


2011-05-09
 13:12:23

Spännande


Vann nyss en aktion på tradera, en Iphone 3gs för en billig peng :) spännande, hoppas att den kommer nu i veckan, helt handikappad utan telefon ju, eller har mammas gamla med den är ju halft trasig den med så. Man tager vad man haver :) haha!
Tänkte jag skulle klicka hem ett skal eller ett fodral till iphone så jag slipper ha sönder den de första jag gör. kanske kan va bra. 

Nej nu ska ja ta ungen under armen och gå hem till mamma, hon har beställt väckning nämligen :) (kanske skulle börja ta betalt för dessa väckningar, haha!)  


2011-05-09
 09:52:10

Måndag


Då va de måndag igen då, usch va de går fort. snart bara en månad kvar till min lilla lilla bebis är 1 år, vet inte om jag tycker om detta riktigt, men men bara att gilla läget antar ja ;)
Mycket som händer nu framöver, särskilt födelsedagar och syster går ur 9:an också, ojojoj. Vad köper man?! tur att jag har liiite tid kvar på mig att tänka ut nått bra :)

Idag vet jag som vanligt inte vad vi ska hitta på, eller ja jag måste dra med mig min sambo till MAXI på storhandling idag vare sig han vill eller inte, alltid lika tråkigt att handla men nu är det ett måste, ekar i både kylen & frysen. Eller om jag kanske lämnar både honom & Mio hemma, så kan jag åka själv :) Kanske kan va nått..

Men nu ska ja ta & plocka lite så det bara är att dra fram damsugarn när lillen vaknar sen.

 
 

2011-05-08
 11:50:42

De va väldigt


Mio sover fortfarande, har packat skötväskan & allt som ska göras så nu är det bara att vänta på att han vaknar så vi kan gå ut! :)
Måste gå bort & se hur de går för Peter med bilen med, måste sätta i 3 punkts bälte fram med så vi kan sätta i barnstolen så Mio också kan följa med :)

Nu vakna han, UT ut ut !! :D

           

2011-05-08
 09:28:33

Söndag


Lillen är nyss lagd för att sova frulle, jag ska klämma på litte kaffe :)

Satsar nog på ännu en dag ute i solen idag va?! ;)


2011-05-07
 20:13:32

Väntar och väntar


Uh vilket väder de vart idag, yeey! Hoppas de fortsätter bara, men de ska de ju göra säjer dom ju.
Idag har vi iallafall spenderat mestadels utav dagen utomhus, vart på motormässa inne i stan (inte så mycket att ha enligt mig men) var till bervik en sväng, sen dumpa vi Peter så han kunde greja med bilen, då tog jag med mig lillen upp till tant Amanda & satt och stre där ett tag :)

Min telefon gick äntligen sönder idag med :/ både på gott & ont, gått och undrat länge när den ska ge upp men de har gått längre än väntat faktiskt, så nu blir det att kolla efter en ny telefon också men vad ska man ha?! Gaah! Jaja den frågan får jag väll svar på den med.

men nu ska ja återigen sätta mig att vänta på att de ska komma folk & köpa gåstolen som dom skulle ha gjort sen igår, men nu skulle dom iallafall åka ifrån stan så.
Mer intressant än så blir de inte, blir nog iallafall att klämma på en film eller nått & mysa ner sig i soffan med gubben sen när han kommer hem :)

2011-05-07
 10:54:09

Gåshud

 

2011-05-07
 08:08:24

Lördag


Det är lördag & solen skiner, blev ingen update igår blev litte mycket där en sväng. Var i sunne på mârten, va hemma en stund, gick till mamma & pappa, hjälpte Peter med bilen, handlade, åkte hem, la Mio för natten & allt va de innebär, lagade mat, sen kom amanda en sväng. :) Så som sakt jag hade att göra igår.

Idag vet jag inte va vi ska hitta på, kommer några sen & köper gåstolen iallafall, gött att bli av med den! Så den slipper ta plats. Men vi hittar nog på nå kul, kanske in till stan på motormässa kanske?! :) 

Ha en mysig lördag allihop, för de ska jag ha! 



 

2011-05-05
 22:07:03

Rubriiiiiiik


Mini somnade till slut efter mycket om & men + en halv föaska välling till?! Han som inte brukar äta så mycket på kvällen, så kan de va! Nyss suttit & klickat hem lite kläder inte bara till lilleman nu utan till mig OCH Peter?! :) Inte dåligt inte dåligt!
Jag har kommit på va gött det är att sitta uppe själv nån gång iblann, när det är tyst och lungt för en gångs skull, när varken bäbisar eller karlar springer omkring ;) hehe! 

Imorrn blir det en tur upp till sunne & slå ihjäl ett par timmar där uppe (är marten) Mamma & syster ska med också, mysigt värre. :) Så ska väll hem till mamma så fort mini har vaknat, fått i sig välling & allt de där vi gör på morgonen, för så fort syster kommer från skolan så drar vi :)

Men nu ska ja skalla kudden jag med tror ja! 
Natti! 

2011-05-05
 19:27:50

Varför sova...


när man kan leka mamma? 



(genom att lägga leksakerna i en låda skulle dom bli roligare att leka med, särskilt på dagen då jag någon gång skulle vilja damsuga/diska/tvätta utan att ha en unge hängnas i bena, haha, men där fick jag!) 

 

2011-05-04
 12:52:08

Ut ut ut


Tar lilleman under armen & åker till IKEA :)
Ska bara sätta på mig ansiktet först ;)


2011-05-04
 10:24:37

Hmm.


Vad ska man hitta på idag då tro? Har iallafall lagt lillen så han får sova frukost så nu ska ja äta en smörgås & dricka en kaffe kopp :) om inte 2-3 ;)
Fint väder idag med :)

Man kanske skulle dra en sväng till stan :/ Hmm mja som sakt det tål att funderas på!

Men ha en fin dag alla!

2011-05-03
 21:07:05

Men ååh


Slutspelet i hockeyn kan man kolla på, men när de är klart så är de ju VM åxå! Brukar inte bry mig men nu är jag litte små grinig, fick inte se dom nya simpson & family guy avsnitten idag! Men jaja får väll snällt vänta då. :) haha!
Men iallafall har tvättat klart allt som hör till dem gamla vagnen nu iallafall, så nu är det bara att vänta på att det torkar så jag kan sätta ihop allt igen. :) Ska bli spännande, tror ni jag kommer ihåg?! HAHA! De märks, annars har ja ju att göra (som om jag inte har det, ändå)

Men nu ska vi knäppa på en film, för ovanlighetens skulle, Bert stjärt får de bli!

Premiär turen med nya vagnen! Helnöjd!


2011-05-03
 10:55:42

Pust


Vad är det jag hör?! Snö? Tur att jag slapp se skiten själv! Då hade ju min dag vart förstörd iallafall. haha!
Känner mig på bättre humör idag faktiskt, lite sovmorgon hjälpte kanske lite..
Min unge är att bra snäll, det var jag som fick väcka honom idag istället för tvärtom :) Väckte honom vid 9 för då tyckte ja att de fick va bra! :P

Idag blir det en ganska lungt dag känner ja, ska gå bort till mamma & pappa sen och tvätta den gamla vagnen så den kan komma ut på blocket. Har iallafall gjort klart liggdelen så det är bara sittdelen & chassit kvar :)
Ska ta premiär turen med den nya vagnen bort sen, tänkte ja, om det inte börjar regna förståss.

göra sig iordning så jag har de klart iallafall :)


2011-05-02
 22:05:38

Gäsp!


Nya vagnen har kommit!! Bild kommer imorrn tänkte ja..
Lagt ut annonser på blocket & kollar på Armagedon, mer än så tror ja inte de blir!
Ska nog gå och lägga mig, mer död än levande kan ja säja, bara jag inte har min "Vill inte, orkar inte, kan inte" extremt jobbiga period. Dom kommer ibland dom jävlarna.. men lite sömn kanske hjälper :)
Natti!

2011-05-02
 10:14:48

Sorry


Dålig update, I know, men under häljen har de gått i 110. Kan dra de litte snabbt,
 Fredags: va vi på 60 års kalas, åkte hem och kom inte i säng förräns klockan 12 på natten somnade kanske halv 1 & gick upp klockan 3 för att åka till jobbet där jag börja 4, gäääääsp.
Lördags: Jobbade, gick jätte smidigt för en gångs skull! Va in på bolaget, svängde förbi simone med hennes grejer & stre litte. Till slut kom jag hem, duschade och gjorde mig iordning, lillen hamnade till slut hos mamma & pappa och sov där, Jag & Peter var ute tillsammans utan att bli osams!
Söndags: Vaknade klockan halv 10 tror ja, märker att Peter inte är hemma, ringer, då sitter han redan hemma hos mamma & pappa & kollar barnprogram med Mio :) hihi! Så hoppade upp ur sängen och började gå bort till dom. På eftermiddagen åkte vi in till karlstad hem till Mios farmor :) trevligt! Lennart va snäll så jag fick låna hans stora objektiv till kameran med :) Riktigt roligt! 

Så nu då, nu sitter jag här trött som ett spett i soffan Mio sover förmiddag och jag tänkte jag skulle få orken till att gå och sätta på kaffe. :) Idag kommer våran ny vagn också! :D äntligen, så ska nog gå hem till mamma sen en sväng och låna deras gräsmatta så jag kan tvätta rent vagnen vi har nu, så den kommer ut på blocket. :)


Han har börjat att rynka på näsan varje gång han tycker nått är gott, när nått är kul & när han vill ha nått :) 
Älskade unge!!