2011-07-25
 11:17:02

Men åååh!


Varför kommer inte mina mobil bloggar upp för?! Inte första gången de händer, idag tänkte ja ta en liten bloggpause pga att jag inte mår så bra, så ska bara mysa med min son och vila!

Ha de så bra så kanske vi hörs ikväll!


2011-07-22
 20:34:01

hur ska detta gå?!


efter enbart 4 timmars sömn ska ja snart gå och lagga mig och få endast 5 timmars sömn till för 02.30 ringer klockan och då är det bara att gå upp ur sängen och åka till jobbet. MEN en tröst har ja iallafall, min pappa följer med mig och håller mig vaken, han måste ju göra nån nytta han med! ;) haha! skämt och sido!

Idag har de inte hänt speciellt mycket, så inget kul att berätta där.
Så nu ska ja nog gå och köra kaffe kokarn klar så det bara är att stoppa kontakten i väggen imorrn! Sen ska ja gå och lägga mig.

Hörs imorrn!

2011-07-21
 09:19:22

Hmm!


God morgon!
nu har vi sparkat igång en ny dag här hemma, är så glad över att Mio sover såpass länge så man slipper va trött om dagarna :)

Dagen igår var fullspäckad var först på IKEA med mamma, och det som fick följa med oss hem var inte mindre än ett skoskåp från hemnes, handduk till Mio, lås till skåpdörrarna, en ram till Mios rum + lite annat smått och gott! Det är kul de där, man kommer aldrig ifrån IKEA med enbart det man ska köpa.. 
Efter vi hade vart där så åkte vi hem och hämtade syster så hon fick hjälpa mig bära upp skåpet, när det var gjort så åkte vi upp till min moster (Louise) och umgås lite, samtidigt som min andra moster (Linda) kom men sin familj och hälsade på ses ju inte så ofta eftersom dom bor i Värnamo (småland)  
Lite tråkigt att jag jobbar inatt + lördag men får passa på att träffa dom så mycket jag kan!
Efter det så blev det lite stressigt vi skulle hinna äta samtidigt som vi skulle iväg och PIIIIIIIP men hann ej äta så det tog vi efteråt, lånade grillen hos mamma och pappa och hade mys! Nästa sommar slipper vi kanske använda mammas och pappas grill! ;)

Idag ska linda, jocke & barna fira Mio och jag ska hinna med så mycket som möjligt innan det bär iväg till jobbet klockan 19.00

hörs sen förhoppningsvis!

Eftersom jag inte kan ladda upp bilder?! så får ni en gammal..

  

2011-07-19
 20:59:20

fler ideér?


Hej på er!
oj vad det snurrar i mitt huvud, jag har så många ideér och förhoppningar! Bara att någon utav dom vill göra mig glad och lyckas!
 
Vart en lugn dag idag faktiskt, jag sov till klockan 13.00 efter en natts jobb. Gick hem till mamma och fick mig en kopp kaffe & möttes av en hel busig unge! :) sen bar de hemåt när Peter kom hem, sen skulle vi bara en sväng upp till affären men blev visst en tur ner till frykebaden :) Käkade lite mat och myste!  

Nu iallafall sitter jag och tar de lugnt i soffan i väntan på att min sambo ska komma hem från affären, han fick nämligen ta en tur dit förut i och med att vi inte kom iväg första gången, hah!

Imorrn blir de kanske IKEA en sväng med Mor, sen på eftermiddagen kommer Moster med familj från småland och hälsar på! :D

Ha en bra kväll så hörs vi imorrn! 

2011-07-18
 17:50:02

Så här..


skulle jag se ut nu om jag var en katt, för så här mätt har jag nog aldrig någonsin vart!


(bild lånad från google)

2011-07-18
 14:59:51

Bättre och bättre!


En låt som bara blir bättre och bättre!



2011-07-18
 12:58:23

Måndag.


Då var det måndag igen, lördagen blev kanske inte riktigt som jag tänkt mig hade lika gärna kunnat vart hemma.

Igår vart de heller inte så mycket gjort, inte så värst pigg kan ja lova, så de fick bli änglagård 2 med älsklingen när Mio somnat. :) Lika bra som 1:an! Hur kan jag inte ha sett dom filmerna?! Fyy!

Just nu sitter jag och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar, lillen sover en stund så börjar bli lite rastlös faktiskt?! haha!
Ikväll blir de jobb, fick en extra tur och det tackar man ju inte nej till. Så imorrn ska Mio få leka med sin mormor & morfar igen (vad skulle vi ta oss till utan dom?!)
Resten utav dagen händer de nog inte så mycket vädret och jag är ju inte riktigt överens!

 

2011-07-16
 16:36:58

tjohooo


Lördag och party sugen! Lämnar grabbarna hemma och tar mig en öl eller 5 sen :) De förtjänar ja tycker ja! 

Idag har vi vart upp till borgvik på motordagen, riktigt kul faktiskt :) Mycket folk dock typ enda dagen det är mycket folk i borgvik så de är väll bra! ;) haha!

HAHA! Jag måste berätta för er va söt han är min unge, när han sitter brevid mig i soffan tillexempel och tycker att jag kan titta på honom istället för på tven så tar han tag i ansiktet på mig och drar de till sig och stirrar mig rakt i ögonen och trycker näsan så hårt mot min han bara kan! HAHA!

Nu ska vi fortsätta att titta på saltkråkan, jag och Mio!
Ha en bra kväll och gör inget som jag inte skulle gjort  ;)


"Vart tankar man Mio?" - "Dä" :)


Robins "fin åk" ;)


2011-07-15
 20:48:38

Ska man eller ska man inte..


Nudå!! försöker vi! :)
Har vart lite mycket nu så ja har inte hunnit blogga, allt blir lättare så fort Mio börjar dagis för då blir de inte massa spring fram och tillbax till mamma på dagarna..

Men iallafall, Har igentligen inte hänt så mycket mer än att jag jobbat på nätterna & sovigt halva dagarna, Mio har lekt med sin mormor & morfar så honom har de nog inte gått någon nöd på! ;)

Nu sitter ja iallafall i soffan och småsneglar på family guy, lillen sover & gubben är inte hemma? får väll efterlysa honom snart, nej men skönt att få lite tid till sig själv med! ;)
Funderar på om jag skulle ta mig i kragen och titta på "änglagård" filmerna? Betällde ju hem alla 3 och har aldrig sett som så för att bli en i mängden så gör jag nog de..

Imorrn blir det kanske en tur upp till Borgvik på "motordagen" om nu vädret tillåter vill säja!

2011-07-14
 18:36:32

Jahapp då var man på väg till jobbet igen ...

Jahapp då var man på väg till jobbet igen då :) mer update kommer imorrn!

2011-07-13
 12:19:35

Onsdag?


redan onsdag :O ojoj, men ändå tur att veckan går fort så jag kanske kan få ett besked angående PIIIIIP ;)

Oj nu vakna lillen, så nu blire lunch och sen kanske ett besök uppe hos moster! :)

2011-07-12
 19:00:00

Cooling


Du förgyller min dag älskling!


Psst! Hans 7:e tand är på väg upp med :D

2011-07-12
 18:09:13

OJ oj OJ!


Ibland undrar jag var all energi kommer ifrån och hur den får plats i mios lilla kropp :O ojojoj, nu är han verkligen överallt! Upp i soffan, nerför soffan, sitter i sin fotölj, drar ett vas med gåvagnen ut i köket igenom sovrummet och tillbaka sen samma visa om och om och om igen! 
Kan ju trösta mig med att han garanterat kommer somna gott sen! :D

Idag har vi inte gjort nått intressant så ska bespara er den informationen!

Har informerat jobbet om att lillen börjar på dagis också så nu kan dom skrapa fram mer jobb! Har ju än så länge bara schema fram tills 2:a veckan i augusti. Skulle faktiskt kunna tänka mig vara kvar på lagret och jobba natten fast köra extra, lite omväxling är alltid bra!

Köpt nya blommor till vardagsrummet idag med, äntligen lite färg! (brukar annars bara ha sånna där gröna blommor med tjocka blad för dom är nämligen inte så lätta att ta död på! Hah!)
Varför fick jag inte min mammas "gröna" fingrar?

2011-07-12
 09:43:04

Tisdag


God morgon/förmiddag

nu har vi sparkat igång dagen här hemma jag ska snart ta mig en kaffe kopp och Mio sitter i sin fotölj och kollar tv (undrar va länge han sitter still? ;)
Ska ringa ett samtal sen med, jag är nervös hoppas inte jag har någon anledning till de men de märks :)

Undra vad man ska hitta på idag, inge bra väder jue :/ jag som ville de skulle va varmt så man kunde åkt ner till sjön och bara mått gött! Men de blir säkert jätte bra väder torsdag fredag bara för att jag sover efter jobbet (jobbar 2 nätter denna veckan :)

Lämnade in dagispapprena igår också, så nu är de gjort,  nu är det bara att vänta på att få tillbax papper sen den 15 augusti börjar vår lilla kille på dagis, läskigt fast spännande :)

Nu ska ja dricka lite [läs; mycket] kaffe så jag vaknar till och kan ringa detta samtal!

2011-07-11
 21:21:37

Pictures


Förhoppningsvis förändrar sig livet om ett tag, men mer om det om det sker! ;)
Här får ni lite bilder från helgen!










Mer än så får ni inte.. :)

2011-07-11
 09:57:57

Förlåt!


Ojoj vad häljen gått fort! Haft jätte kul!! :D

I lördags va vi till Västerås på power meet, häärligt! Väder var perfekt, strålande sol och inte en droppe regn! :) Det var en som tyckte de va kul att se pappa iallafall, Peter åkte ju ner i torsdags så jag tror eller snarare vet att Mio hade saknat sin pappa!
Han skötte sig ypperligt på vägen ner! inget gnäll så allt flöt på bra! men hemvägen var lite värre men vad kan man förvänta sig när han inte sovit alls mycket. duktiga älskling <3

Igår/söndag så plockade vi ihop och städade lite hos mamma och pappa, åkte iväg och åt mat med några kompisar då kom dom ju på den smarta ideén att vi skulle ut och åka båt! :D Riktigt kul, de va längesen. Badade för första gången på 2 år eller nått, haha. Badade ju inget alls förra sommarn så de va ett tag sen! kan ju inte direkt påstå att de va varmt men de va svalkande! :)
Sen när vi kommit iland igen så åkte vi hem allihopa och grillade litte! HELT okej söndag :D

 Nej nu ska ja lägga lillen så han får sova förmiddag tror ja och jag ska plocka upp saker :)
Ha en bra dag, see ya!!'

2011-07-08
 11:44:05

Fredag = regn?


Tråkigt men sant.. I Västerås regnade de inte iallafall, pratade nyss med Peter och han hade hitta massa kul! Han blir lite som ett barn på julafton, kan se han framför mig när han går där nere och skiner som en sol. haha! Nej men skämt och sido! :)

Men iallafall en mugg med kaffe är framställt, skrapat trisslotter (ingen vinst, dumma simone!), har också vart nere på vårdcentralen med Mio för att kolla hans prickar och det var ofarligt och går bort av sig själv! antagligen var det "femte sjukan" eller va de hette. men skönt att veta att det inte är någon fara! :) men åkte och köpte kylgel iallafall om det nu mot all förmodan är värmeutslag, testar just nu åp mig själv först för att se så han inte blir till en liten isklump men det verkar inte va någon fara. heh!

Jag funderar också på om jag skulle ta mig en tur upp till moster och kika på nya soffan, måste ju inspekteras, men det får bli när lillen vaknat!
See ya!

2011-07-07
 23:26:12

Hoppas


Va konstigt allt är när det är tyst & man för en gångs skull har tid för att ta hand om sig själv ordentligt, har gjort massa "girly stuff" under kvällens lopp, jag har tex. haft hårinpackning, målat naglarna (både händer och fötter) ansiktmask m.m. Inte likt mig direkt men riktigt härligt!
När simone kommer hit imorrn ska hon nog få slinga mitt hår också, vare sig hon vill eller inte ;)

Oh yes!! G-force är på tv! :D HAHA


2011-07-07
 17:46:27

besök


Lollo & barna är här på besök! :)

(Mio har fått värmeutslag som heter duga också, ska blöta en t-shirt och sätta på han sen!!)

2011-07-07
 13:00:00

Som sakt..


Duchade bilen och bytte grillen igår, jag kan ju verkligen säja att duschen behövdes!
(var nog tur för fick en massa asfalts fläckar igår så tog dom små jävlarna direkt så sitter dom inte så hårt!)
Men nu är han vit och fin igen! :)



2011-07-07
 11:15:33

Hur gör djur?


Sitter just nu och funderar på om vi ska ta dagsturen ner till Västerås (Power meet) imorrn istället, för dom säjer de ska regna på lörda :/ Hmmm, den karamellen tål att sugas på en stund till!

Blev inte så mycket bloggande igår, härligt med oplanerade dagar, det är jusst dom dagarna man får jätte mycket att göra till slut!
Så våran dag igår bestog av:
Hjälpa amanda att köra ner ett flyttlass!
En tur in till stan, hämtade upp simone, kikade i litte affärer sen bar de iväg till mariebergsskogen. 
Körde förbi universitetet så simone kunde hämta ut sina böcker på pressbyrån.
Hem till simone och hämta nycklar.
Körde hem Simone till Mathilda.
Åkte hemåt, in på Ica och hämta ut paket, sen hem!!
Bytte grillen på bilen, tvättade bilen osv osv..

Ja ni ser, nu ska ja sluta tjata!

Men nu ska ja iallafall dricka lite [läs: mycket] kaffe sen plocka lite tänkte ja!

See ya!

 

2011-07-06
 16:14:44

Besök på mariebergsskogen med tant Simone ...

img_0808 (MMS)

Besök på mariebergsskogen med tant Simone :) nu blire våffla och kaffe!

2011-07-06
 10:04:08

Onsdag och..


fortfarande grått väder :/ hoppas solen kikar fram sen iallafall.
Vi passade ju på igår däremot när solen kom fram en sväng och åkte ner och kollade på grisarna, mysigt! Å andra sidan luktade de inte så mysigt men vad gör man inte för att lillen ska va glad? ;)

Idag har vi ingenting planerat, skulle vilja åka in till mariebergsskogen men ingen lust när det inte är fint väder, så tråkigt om det börjar regna men vi får se hur de blir!

Vad ska ni hitta på idag? :)

2011-07-05
 22:18:09

Hemma igen!


Blev en liten utflyt på kvällskvisten (den jag tjatat om att vi kanske ska göra i flera veckor nu!) eller igentligen kanske man inte kan kalla de utflykt då det inte är så långt hemifrån, men å andra sidan hade ja utflyt i trädgården när ja va liten så utflykt va de! :)

Har vattnat rabbatterna också, vore ju tragiskt om alla blommor va döda när dom kommer tillbaka men jag har inte dödat någon än iallafall, PEPPAR PEPPAR!!

Just de va ju på besök på dagis idag med! Helnöjd kan ja säja, redan nu?! så fick med mig papper hem, inskolningen skulle börja den 15 augusti kom vi fram till, spännande! :)

Nu kom visst Amanda hit :D nu blir de tjating på hög nivå!
see ya!


Mina grabbar <3

liten grod bebis :)

Finns det nått godare än jordgubbar, mjölk & en skvätt grädde?

 

2011-07-05
 19:39:32

Utflykt!! :)

img_0807 (MMS)

Utflykt!! :)

2011-07-05
 14:36:58

Förbereder


Kokar ris, förbereder nämligen maten som det ska vara just kokat ris i! ;)

Kasslergratäng

Det du behöver:
* 6 portiner kokt ris
* Kassler ? gram (smak sak!)
* 2 dl creme fraiche
* 3 dl grädde
* 1 köttbuljong tärning
 som löses i en kaffe kopp varmt vatten
* Salt & peppar
* Ca. 2-3 msk senap

Gör så här:
koka upp riset, tärna kasslern, blanda sedan ihop alla ingredienserna till en "gröt" och häll i en smord form.
gratinera gärna med ost på!

in i ugnen på 225 grader i 20-30 minuter (tills osten fått färg)

volia en lättlagad gratäng dock inte så nyttig men supergod!!   

2011-07-05
 13:43:38

Aj va ont det gör i hjärtat att se vad mån...

img_0798 (MMS)

Aj va ont det gör i hjärtat att se vad många timmar det är jag inte kommer se min lilla solstråle varje dag. Men Lååångt där inne känns de faktiskt rätt bra ändå, att veta att han kommer få lära sig massa nytt och få nya kompisar :)

2011-07-05
 08:33:19

Pigg?!


God morgon på er!
Här hemma har jag sparkat igång dagen själv! Får se när lillen har tänkt att vakna ;)
Jag är iallafall färdig och en kopp kaffe är snart tömd. Nu är det bara lilleman som ska göras fin inför besök på dagis!

Skaplig start på dagen, eller va säjer ni?! :)


Kass bild, men hey! Bättre än inget alls!
Se ya later!



2011-07-04
 21:22:07

Åh hej...


...va fort denna dagen har gått! 
Blev ingen cykeltur idag heller men den kommer den med! ;) Fick däremot besök av Linda, Magnus & Hanna, trevligt trevligt! Mio fick sin present också han diggar den skarpt! ;)

Vet ni? jag är lite nervi inför imorrn (ska hälsa på på dagis) då får jag ändå svart på vitt att han börjar bli stor min lilla kille men ska iallafall bli kul att se hur han reagerar där inne! :) Får se om det går såpass smidigt att jag kanske får pappren med mig hem redan imorrn?

Ringde aldrig på lägenheten idag heller, får se om jag ringer imorrn för de är ju ingen som gör de åt mig direkt, eller?!


  

2011-07-04
 11:40:38

Oplanerad


Hej på er!

 Inte haft tid att blogga föräns nu för jag och min älskade unge har lekt för fullt, det är leksaker i heela vardagsrummet! Haha! Men nu ligger han och sover en stund, det är jobbigt att ligga på topp! :)
Idag har vi ingenting planerat, får se vad vi hittar på. Om det inte regnar i eftermiddag tar vi nog med oss Peter ner till "mons backe" och tittar på grisarna & alpackorna :)

ha en bra dag för det ska jag ha! :)

2011-07-03
 21:21:46

Härligt!!


Just nu sitter jag på altanen och bara njuter, tänk om man kunde ha de såhär jämt! Men nån gång kommer de väll att ske, eller?!
Idag har vi varken mer eller mindre flyttat hit våra saker, grillat, tvättat bilarna & allmänt myst!
Hoppas på bra väder imorrn så lillen kan få bada i poolen och ja kan få sola lite!
(hoppas också att jag har ett paket på posten)

Mer än så får ni inte idag! :) 

2011-07-03
 11:46:04

"Hus ägare"


Det kan man säja att vi är nu, iallafall för en vecka! ;) Ska passa huset åt mamma och pappa medans dom är på Gotland så funderar på att "flytta in" en snabbis. Istället för att springa imellan vårat (om man nu ska kalla det hem) och huset så blir nog att vi sover där under veckan.. :)

Beställde nyss en sak till bilen med, nu är äntligen den lilla makeovern på G, sakta men säkert :)

Nej dammsuga, vattna blommor och tråkiga måsten! 

 

2011-07-02
 22:46:24

Lördag


Jaa va ska man skriva, jobbat idag så är sleten till max men ändå skönt att sitta uppe och njuta av lugnet :)

En grej jag har kommit fram till är att vi måste flytta här ifrån NU! och då menar jag NU! Jag trivs inte alls här, känns inte som om man kommer hem om ni förstår, jag har mina saker här men jag är inte hemma, var längesen jag kände mig "hemma" någonstans och vet ni vad, jag har tröttnat!! Men har hittat ett alternativ ska testa att ringa på måndag så får vi se hur de går!

men nu ska ja mysa ner mig i soffan med lite godis och se på film!

      

2011-07-01
 19:07:12

Fredag?


Ojojoj jag hänger verkligen inte med längre! Redan fredag igen, imorrn är det jobb som står på schemat ska skutta upp ur sängen klockan 03.00! Yey, men det är pengar! + att jag skulle få agera lite chef på morgonkvisten (Tackar man ju inte nej till, peka med heeela handen ;) 

Har ont som fan i foten med drog ju givetvis en mjölkvagn på "knölen" på sidan av foten inatt så min högra fot är dubbelt så stor som den vänstra men bara att bita ihop klantig som man är!

men nu ska ja gå och se om jag kan slänga ihop något att äta, min dag har inte vart som den ska idag efter 3,5 timmars sömn efter ett nattpass på jobbet!