2011-02-28
 14:23:25

Måndag

vad gör man? Mio sitter & leker på golvet jag har damsugat + plockat lite, tvättmaskinen går för fullt (känns som om jag inte gör nått annat än å tvättar :/ )
Skulle vilja ut & gå men hittar inte nyckeln till förrådet, Peter kanske har den nånstans & där inne står vagnen så jag blir kvar här. eller om man skulle ta en sväng till mamma men känns så onödigt att ta bilen när dom bor så nära men ändå för långt för att bära lillen. De märks vad vi hittar på :)

Ska iallafall fråga mamma & pappa om jag skulle få låna med mig deras crosstrainer hem, dom använder den ju inte ändå, då har ja iaf nått att sysselsätta mig med när Mio sover förmiddag :) haha! 
Får se hur de har gått denna veckan då, har ju inte vart den nyttigaste människan direkt, men får se vad vågen visar imorrn. 
Men ikväll är de aerobics då ni!!

Nu ropar tvättmaskinen på mig! 




  

2011-02-28
 08:37:29

Lista

Har inge direkt vettigt att skriva, så här kommer lite "info" om mig :)  

-Fullständigt namn: Anna Ingrid Kristina Andersson
-Ålder: 20
-Vart bor du: Kil, Värmland
-Bor tillsammans med: Peter & Mio
 -Husdjur: -
-Färg på ditt hus: Grå-Vitt
-När är du född: 27 Oktober 1990
-Klass: Går inte i någon skola.
-Vilket år tar du studenten: 2009

-Något jobb: Hemmafru :D
-När gick du upp i morse: Klockan 7  
- Duschat idag: Nej, inte än
-Kramat någon idag: Givetvis!

-Pussat någon idag: Jao, varje dag!
-Vad har du ätit idag: Ingenting än så länge
-Dagens klädsel: Än så länge den största tröjan jag hitta i garderoben + mjukisar
-Dagens smink: Inget än så länge
-Har du många vänner: Mja de vet ja inte, men har iaf dom bästa!!
-Vem kramade du senast: Mio
-Vem saknar du: Jessica & Morfar

-Har du pojk-/flickvän: Ja
-Vem pratade du med i telefon senast: Morsan :)
-Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det:


FAVORIT:
-Film:
Hmm vet faktiskt inte 
-Låt: Oj de är många men Hardcoresuperstar - Moonshine!!
-Mat: Köttfärssås och spagetti :P
-Dryck: Bubbel vatten
-Färg: Svart, grått, vitt
-Tv-serie: The Legend of the seeker
-Stad: ?
-Land: Sverige
Tv program: Det mesta utan sport.


SENASTE:
-Personen du tänkte på: Peter :P
-Personen du pussade: Mio
-Gången du spydde: ?
-Gången du grät: Igår (söndag)
-Pizzan du åt: Igår (söndag)
-Gången du var i Göteborg: Oh shit, måste ha vart i 9:an de. :/ 
-Gången du var i Stockholm: Har aldrig vart i stockholm :O
-Gången du duschade: Igår (söndag)
-Gången du sov: Inatt.
-Personen som såg dig gråta: Peter
-Svart eller vitt: Både och, men måste jag välja så svart då.
Hund eller katt: Hund
-Ut och festa eller hemma och mysa: Mysa!
-Pussas eller kramas: Både och


-Har du svart hår eller blondt: Inget av dem
-Har du blåa ögon eller bruna: Bruna
-Choklad eller lakrits: Choklad
-Göteborg eller Stockholm: Karlstad!
-Högerhänt eller vänsterhänt: Höger
-Coca cola eller fanta: Coca cola
-Pizza eller kebab: Pizza
-Randigt eller prickigt: Prickigt
-Älska eller älskas: Både och.
-Leva eller dö: Leva

ANTAL:
-Personer du älskar: Min familj och vännerna
-Personer du hatar: -
-Pojk-/flickvänner du haft: -
-Personer du sovit bredvid, både tjej och kille: Oj många..
-Glassar du ätit på en dag: alldeles för många?! HAHA
-Nämn en festival du ska på i år: -
-Gånger du haft minnesluckor: De har hänt! va många ggr vet jag ej
-Personer du saknar just nu: saknar och saknar.
-Gånger ditt hjärta brustit: 2

VEM:
-Vill du kyssa nu: ingen alls just nu. :P
-Sjöng du senast för: Mio :)
Vill du ta med på en romantisk resa nu: Peter
Vill du kasta en sten i huvudet på: De finns ett par :)
Förtjänar att dö: Ingen i min närhet.
Är söt: Finns allt ett par stycken!
Vill du sova jämte inatt: Mina pojkar <3

VAD:
-Gör dig glad: Peter&Mio, sol, mina vänner
-Gör dig ledsen: Folk som ljuger, går bakom ryggen på en och mm mm
-Vill du helst göra nu: Sova
-Önskar du dig i födelsedagspresent: Ny telefon!!!!
-Längtar du till: Sommaren!
-Tycker du om dina betyg: Helt okej.
-Ångrar du i ditt liv: Oj de är mycke de faktiskt!! 
-Är det bästa som hänt dig: MIO! <3

2011-02-24
 11:22:13

Oops :)

"Råkade" visst beställa hem ett par leggings & ett par treggings :D 
Igår fick ja hem dom andra kläderna ja beställde för ett tag sen, (en tröja till mig, jacka, piké tröja, cardigan till Mio) Jeansen jag beställde till honom kommer vecka 11 tror jaa. 
Igår va tog ja ju med mig Amanda & Mio till ÖoB, mysit :) efter de åkte vi hem lagade mat, åt maten sen åkte vi upp & hämtade ut paketet, sen upp till moster & passade barna i 10 minuter så hon kunde få hämta sitt paket :D haha! Sen hem & kollade på film :)
Va skulle ja ta mig till utan amanda?! :O de vill ja inte ens tänka på..

& kan någon tala om för mig varför i hela helvete de snöar för?!! De får va bra nu, de ä ju nu de ska börja smälta bort & bli vår!! Jag har nog aldrig längtat så mycket till sommaren som jag gör nu, tänk bara att slippa ha på sig en massa kläder & utan skor!! (För er som inte visste så älskar jag att vara barfota på sommarn) eller hur Simone?!! ;D

Nej nu ska ja hänga tvätt, bjur på litte bilder
(kläderna till Mio & snyggaste glidar bilden inne på ÖoB)
Jackan är verkligen skit bra den går att vända ut och in så de rutiga kommer fram om man vill :) blir perfekt till lilleman till våren :)


        





2011-02-23
 11:01:07

Klar


Nu vart jag äntligen klar med designen :) (tror jag) får väll se va länge de dröjer tills jag tröttnar igen.. Hehe!
Nu sitter jag i soffan med en kaffe kopp, fastnade helt i datorn efter att jag lagt lillen så kaffet har fått vänta.. :O (hehe)
Igår hade jag världens städryck, jag städa minsta millimeter av lägenheten, förutom toaletten för den ska ja ta sen :) skåp luckorna, kylskåpet, listerna, frysen, sängen, garderoben, soffan, tvätten ja you name it. 
Men som sakt toaletten ska ja ta om en stund, annars har vi inget planerat idag förutom träning ikväll, men funderar på om man kanske skulle ta med sig Amanda & Mio på en "tripp" till Ö&B. :)
  
Vill ha en ny kamera!!!! En system kamera givetvis, tänkte ja skulle ta & börja kika litte :)

Mio tog sitt första "krypsteg" förut också :D STOLT Mamma! Får se om de håller i sig & han börjar krypa eller om han går tillbaka till sin krälning ;)


       


2011-02-22
 11:38:01

Städa!

Lilleman är lämnad hos mormor så nu åker musiken på, dags att storstäda!!

2011-02-22
 10:25:44

.

Ursäkta röran! Jag bygger om!!
:D

2011-02-20
 13:58:42

Ahaaa!!

Tagen på bar gärning!!
:D

  

Älskade unge! <3

2011-02-19
 10:57:12

Lördag

som sakt.. Lördag! hmm vart tog dom andra veckodagarna vägen?!
Just nu sitter jag i soffan fortfarande med myskläderna på, Mio tuggar sönder min H&M tidning & Peter har nyss borstat håret :D hah!
vart full fart som vanligt, badade lilleman på morron så nu är han ren & fin till vi ska hem till hans farmor i eftermidda, men innan dess ska vi hem till mamma & pappa & hämta stol & panodil. 
Om en liten stund kommer Linda & Hanna också :) längesen sist, så nu ska barnen få leka av sig, kan ju va bra så slipper Mio riva lägenheten gör birgitta när vi kommer sen :D

Märkte här om dagen att jag måste sätta mig nån kväll & fylla i Mios första året bok. Såg att de va en del saker att fylla i. :)
Va som sakt till stan igår åxå, Mio fick sig ett par jeans + strumpor & jag fick (köpa) lösnaglar + ett nytt nagellack :)
Visar bilder sen tänkte ja.
 
Oj, nu skiker lilleman på mig......


 

2011-02-18
 09:02:27

Gäääsp..

Trött? svar JA!! tänkte jag skulle lägga mig samtidigt som Mio & sova litte frulle men icke jag blev fast här..
Ska inte klaga för nu är de nästan underbart att bli väckt på morgonen när man hör från Mios rum "mammamammamamma" :,) Min lilla älskling! Pappan får ju också va med på ett hörn självklart, va så kul igår när vi va hos Lollo (moster) då satt han i stolen "bappabappabappa" & lollo sa de att "pappa är på jobbet han kommer hem sen" då såg han jäätte ledsen ut och "bappabappa" kom ut med en ledsen ton.. hihi gulle bäbi! <3
Han har ju börjat att "åla" sig fram över golvet också, så nu är det nog inte så länge kvar tills han kryper. Igår stog han på alla 4:a & gunga fram & tillbaka. :)

Idag blir de ganska lungt, får se om jag ska dra med min mor & syster till Karlstad sen senare i eftermidda, ska kolla efter ett par jeans till Mio för dom jag beställde kommer inte förräns om ett par veckor & han behöver ett par nu :P, Får nog bli en tur till IKEA också :) Får se om jag drar med mig lillkillen eller om han får vara hemma med pappan.  Kan va skönt att komma ut själv en sväng känner ja.. :)

I häljen blir de inte många knop vad jag vet, spar mig för nästa hälj! :) 
Nej nu skriker kaffet på mig i köket!
  




2011-02-16
 14:48:47

Stora killen :)

Nyss kommit hem från en häärlig promenad (lite blåsigt bara men) varit på BVC men Mio.
Allt var perfekt som alltid, bara de att han låg under sin egen kurva men de va inget fel ;)
Tänkte jag skulle köra litte update hur han har växt! :)

1 timme: 3.715 kg & 52,5 cm
3 dagar: 3.355 kg & 52,5 cm
3v 1 dag: 4.220 kg & 55 cm
6v 4 dagar: 5.360 kg 57 cm
3 mån: 6.645 kg 62 cm
4 mån 29 dagar: 7.830 kg & 67,3 cm
5 mån 25 dagar: 8.255 kg & 68,5 cm
7 mån 20 dagar: 9.090 kg & 73 cm

Ikväll blir de träning för fulla muggar!! Super taggad! Va ju inte iväg nått förra veckan för mådde inge bra men nu j*vlar!! :D
Nu sitter jag i soffan & små fryser, väntar på att lilleman ska vakna & va jääätte hungrig för de lär han va, men han lyckades ju somna precis utanför porten så han vart jätte sur för jag väckte honom givetvis så då fick han krypa ner under täcket & sova en stund till när vi kom upp. <3 
Nej en kopp kaffe & krypa ner under filten & värma sig lite! :)



2011-02-15
 15:25:33

Baka baka liten kaka


Nu ska han få se på andra "bullar" ;)



         

16 st "kladdmuffins" 200 grader/10 minuter
2 ägg
2 ½ dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
½ tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
100 g smält smör eller margarin

Smält smör, låt svalna.
Vispa ägg & socker poröst tillsätt vaniljsocker, salt, kakao, bakpulver.
sist men inte minst vetemjölet + margarin vispa ihop snabbt till en smet.
Klicka ut smeten i formarna gräddas i mitten av ugnen.

2011-02-15
 10:16:57

Hmm.

Jag är rastlös, lillen sover & jag känner att jag börjar bli sjuk, IGEN :( Men funderar på om jag skulle ta med mig lillen ut på en promenad när han vaknar så kanske jag piggnar till. (förhoppningsvis)
Annars har jag ingenting planerat idag, så de blir nog relativt lungt. 

Nyss pratat med min Jessica i telefon, uuh vad jag saknar henne.. men får åka till henne nån dag :) 

nu vakna lilleman & är hungrig :)


  

2011-02-14
 14:06:40

Lite bilder

Nu va ja hemma igen efter att ha varit i Karlstad på besiktning + jobbintervju. Besiktningen gick bra!! ÄNTLIGEN! så nu går den i ett år till men byte ska ske innan dess!
Jobbintervjun gick också väldigt bra! Har aldrig i mitt liv varit på ,så jag tror de gick bra iaf, (på beves halka ja ju liksom in på ett bananskal) ;)
Dom skulle iallafall höra av sig i slutet på veckan :) Ringt försäkringskassan också så jag har koll på min föräldrapeng men de va inga krångel!  Det var bara kö i 6 minuter! :O Dom måste ha gjort nått åt de där nu för förr när man ringde kunde man ju få sitta i kö 45 minuter.. inte bra, inte bra!
Hade med mig Amanda in till stan med, TACK!! du är en ängel! hade ingen som kunde ta Mio så hon var snäll & följde med :)

Alla hjärtansdag idag också lite för överskattat för min smak, men de kan väll va mysigt :)
Ska i alla fall hem till mamma & pappa på fika sen klockan 18.00.
Tänkte visa lite bilder har äntligen hittat kabeln till kameran, den låg under soffan (Mio?)
Byrån va den som vi köpte till Mios rum i lördas pappa var så snäll & följde med mig (min gubbe är inte den som ränner på ikea om han inte måste MEN det är min pappa!! :D)


              

2011-02-13
 18:37:29

Meeeeeen..

Jag hittar inte min sladd till kameran!! :(

2011-02-10
 15:00:34

Nu får de ge sig!!

Ursäkta men jävla snöö!! nu får de fan va bra!
Sitter uppe hos moster nu, hon är & hämtar barna på dagis. Väntar på att den lille ska vakna så ska vi åka hem till mamma en stund lova henne vi kulle komma förbi en sväng, har inte vart där nu på ett tag.
Sen efter de ska ja väll hem & laga mat till gubben när han kommer hem.
Märks att Mio blir större han sover inte alls lika mycket nu längre, idag sov han ingen frukost heller?! han somnade vid typ halv 2 :O men han lär väll sova 1 gång till idag annars vet jag inte vad jag tar mig till, börjat klättra på allt & alla också, Godingen.
Imorrn blir de kanske IKEA en sväng, tänkte jag hänger på Lollo & Anna + bebisarna när dom ska in, sen in igen under häljen & få en byrå till Mios rum men kan ju åka in imorrn & fördriva tiden iaf :)

2011-02-09
 19:02:45

.


Du är mitt allt, min älskling <3



2011-02-08
 12:27:24

.

Jag vill ut & gå nu när de är fint väder!! men de är väll bäst att hålla sig inne när man är sjuk, tänker mest på lillen så han inte blir så där ultra sjuk som han va i vintras.
Det vill vi INTE va med om en gång till!!
Men va gör man en sån fin dag, inomhus?!! Vi är aldrig sjuka annars så givetvis när man kan hitta på massa saker utomhus då blir man sjuk.. Men nog med gnäll!! 
Ska ut på balkongen & ta lite luft innan Mio vaknar.. :)
Just de, äntligen fått sålt på skötbordet också :) dom kommer & hämtar de imorrn.. Så när vi har piggnat till blir det en tur in till IKEA & få med oss en byrå hem till lilleman rum :)
2011-02-08
 11:38:58

Usch både jag & Mio....


Usch både jag & Mio har feber :( hoppas de går över snart..



Min lilla älskling när han va så sjuk i vintras <3



2011-02-07
 11:06:24

Måndag igen..

Då var denna häljen också över, och tur är väll de! Nu tar vi nya tag! :)
Mio ligger & krälar på golvet, inte långt ifrån att han kryper nu tänker ja, Mammas kille <3 Han har bessvärre vart lite kinkig dom senaste dagarna för tänderna i överkäken är på G nu. Dumma tänder!
Igår va vi i kykan också, vi hämtade doplöv & fikade mysigt faktiskt, Mamma, Lollo & Maja va med för hon skulle ju givetvis hämta hem hennes löv också :)
Igår kväll vart de filmkväll, Jag, Peter, Sandra, Bibaj och Robin riktigt trevlit bara de att killarna satt & prata typ hela filmen så jag blev toki! men fastna i filmen ett tag så jag hörde dom inte!
Fick känna sandras bebis i magen med!! :D iiiih va mysigt.

Idag har vi inget direkt planerat mer än så vänta på att pappan kommer hem & laga mat, men en promenad innan dess iaf, ska lämna tillbaka filmen & möta upp Amanda, om hon inte kommer hit, och fortsätta gå litte :) sen ikväll får vi se om de blir någon aerobics är så himla trött, men vill iväg så vi får se :)

Nej gå och göra sig iordning kanske...
Undra vad man ska äta till mat idag? Kalops & potatis kanske?! de ä gott! :)






 
2011-02-04
 09:15:52

Ojoj

Luuuuuugn!! Tiden får sluta gå så fort, redan fredag idag :/ Men men de är väll bara att gilla läget antar ja..
Idag vet jag inte vad som händer, blir nog mest lugnt, är trött tänkte faktiskt jag skulle gå å sova en stund med Mio när han ska sova frukost. MYS <3 
Min kära sambo mår/mådde inge bra igår, feber & yrsel, stackarn! men får hoppas att de går över snart!

ååååh jag skulle vilja ha nya kläder med!! men väntar lite för förhoppningsvis minskar man sakta men säkert. :) & jämt när jag bestämt mig för att åka in till stan för att köpa kläder hittar jag givetvis inget..

Tänkte jag skulle sätta mig & försöka få ihop en ny header senare med men får se hur de blir med den saken!

nej nu ska Mio få ny blöja & sen ska vi gå å vila!


2011-02-03
 10:23:15

Åååååh

De är de jag säjer, jag tappar fan bort mitt eget arsle snart! 
I Onsdas trodde jag de va tisda, & idag skulle vi ju till BVC men icke de är ju den 2 Mars alltså 2011-03-02 INTE 2011-02-03 åh va trött jag blir på mig själv iblann..

2011-02-03
 08:44:54

Torsda

Meeeeen de regnar!!! :( Jag som tänkte att man kunde fått tagit en promenad till BVC sen, ska nämligen dit på 8-månaders koll med Mio sen klockan 9.30, men men man får väll ta bilen ändå så trååkit & gå när de regnar..
Härreguuud vilken träningvärk jag har!! Det passet vi hade igår tog fan nästan knäcken på mig, men jag överlevde!!
AF sen åxå inte för att jag vet vad jag ska göra där men men, :)

Hör här då! jag vaknade före Mio idag :O Va ofta händer de.. men iof så vaknar jag nu när Peter går hemifrån, så kan ju ha nått med de & göra :P

Nej, nu ska ja gå & göra mig vacker!!

2011-02-02
 09:12:07

Yes!

Nu sitter jag här med min kaffe kopp igen! ;) Lilleman har nyss fått mat, ska strax gå å göra oss iordning, klockan 10 ska vi hem till Marina & lilla julie på mammaträff! :) Har ju inte kommit iväg på någon än :/ har ju alltid kommit nått ivägen, men icke denna gång!! :)
Efter de tänkte ja vi skulle hem till Mamma & efter de ut och gå en sväng, verkar bli fint väder idag!?

Föressten hade klämt 0,8 kg imorse :) de går sakta men säkert NER!! :D


2011-02-01
 13:30:51

Kokdags..


Kokdags!!


2011-02-01
 10:55:43

Lust..

Det är just vad jag inte haft för att blogga, har inte haft dom bästa dagarna i mitt liv, men brukar få sådär iblann försvinner i princip lika fort dom de kommer..
Häljen va relativt lugn, va ute med Simone på lördan, spontan utgång (ja, ni hörde rätt!) Händer inte allt för ofta nu så de va skit kul. På söndan va ja litte seg men förvånandsvärt pigg, så vi åkte till edsvalla, simone ville titta efter skor..
Efter de åkte vi hem till Mathilda för missarna hennes skulle ha mat! :) sen körde jag hem simone & åkte hem till mamma & pappa. 
Igår va jag & familjen in till karlstad, Peter skulle på möte, så jag & Mio åkte till farmor & farfar så länge! :) sen när han va klar åkte vi ut till bergvik lilleman skulle ha byxor! & så klart de fick han, 3 par byxor & en body! :) han har ju växt ur nästan alla byxor han har, han blir så låång! <3 

Men nu ska ja faktiskt försöka sova en stund, är trött.. Mio är ute på en promenad med mamma & gubben är heller inte hemma.. 

Natti!