2011-11-30
 08:48:56

aaah!!


Blev inga nya soffor igår, dom kom aldrig och köpte soffan jag har nu!
De där tycker jag är så dåligt, för bestämmer man sig för att man inte ska ha den så kan man ju iallafall höra av sig eller?! Men blir en tur in till IKEA ändå även om jag inte får med mig nya soffor hem, måste nämligen ha skruvar till Mio´s säng för den är nämligen färdig målad! Äntligen!
Så ikväll kanske han kan få gå och lägga sig i sin nya säng :)

Nej nu ska ja återgå till mitt kaffe sen får de nog bli en ansiktmask tror ja!

2011-11-29
 13:50:48

Håll tummarna!


För förhoppningsvis i slutet av dagen så har jag nya soffor! :D

2011-11-27
 11:01:42

1:a Advent


Och julkänslorna lyser med sin frånvaro då det regnar och är plusgrader ute.
Får se om man tar en tur på skyltsöndagen nu när det regnar men förhoppningsvis ger de sig väll.
Ikväll står det jobb på schemat ett 11 timmars pass helt själv (eller ja fram till klockan 3) på terminalen men som sakt har aldrig varit med om att en natt har gått så fort nån gång!

Funderar på om man kanske skulle sätta på lillen pepparkaksdräkten och försöka få ett julkort?! 
Wish me luck! 

2011-11-26
 22:09:52

Dagens shopping!


Idag har de vart full fart! Vart lite snabbstädning innan det bar iväg till stan. Hämtade upp simone som fick göra mig & Mio sällskap en tur till bergvik och IKEA! Vad ska ja ta mig till när hon flyttar?! 
Hittade allt som jag skulle ha tror ja, alltid glömmer jag nått men det viktigaste fick jag med mig iallafall dock måste jag ta mig en tur in utan lilleman och leta julklpappar nån dag men det tänker vi inte på nu. 

När jag kom hem så började jag och Mio att adventspynta, mysigt! Tror han tyckte de va lika mysigt som jag gjorde för så många pussar och kramar har jag nog aldrig fått på en och samma gång <3

nej nu ska ja mysa ner mig under min nya röda filt med ett glas julmust!
Slänger in lite bilder från dagens shopping med :)

Detta året får han bli perpparkaks gubbe
 
Mys!

Nya tallrikar! ÄNTLIGEN..
(dock fattas "dom små tallrikarna" dom var slut så dom får bli med hem nästa vända)

2011-11-24
 19:19:04

Ytterligare 3 ord!

Det bara flyger "ord" ur munnen på mio nu är det mera, munne (mun), nenne (näsa) & totto (tomte) som gäller!! Jag är så stolt :)

2011-11-24
 10:19:52

Hemma


Hemma ifrån jobbet och hungrig så jag tror jag avlider snart får nog bli lite mat tror ja.. Ska sussa en stund sen med för ikväll bär de iväg tillbaka till jobbet för en hel natt!
Har verkligen inget att skriva jusst nu känner ja, får se om det kommer nått intressant sen :)

2011-11-24
 02:23:02

Snart december och temp. Ute är 8 grader s...

img_1027 (MMS)

Snart december och temp. Ute är 8 grader samtidigt som det regnar?!

2011-11-23
 19:12:39

Onsdag


Mötet idag gick bättre än förväntat, det tackar vi för! Nu är det bara att vänta på att man får ett ännu bättre svar förhoppningsvis imorrn.. :) Men nog om det!

Idag har det faktiskt inte hänt så mycket, har plockat lite hemma kikat lite på soffor är ju helt såld på "ektorp" sofforna på IKEA så jag hittar alltid nått negativt med dom andra jag kollar på så det är nog bara att inse att jag redan har bestämt mig :) Men kan dock inte bestämma mig om jag ska ha en fotölj eller fotpall (utöver 2-sits & 3-sits) det tål att tänkas lite till på! ;)

Fick samtal av chifen förut med litte extra är inte fel och absolut inte nu när jag inte jobbade i söndags.. Börjar dock 2-3 (fick välja själv, mohaha) bara att bita ihop men va gör det igentligen när det är kul att gå till jobbet? ;D

oj då nu kommer Mio med en bok i högsta hugg så nu blir det läsning och sen blir det natten för lillen! :)




2011-11-22
 22:08:07

"Mental ålder" in my ass!

I brist på annat så tänkte jag kika in denna lista men det skulle jag INTE gjort!

[x] Du vet hur man kokar kaffe

[x] Du använder dig av en kalender
[x] Du äger mer än ett kreditkort (äger men använder inte)
[x] Du vet hur man byter olja i bilen
[x] Du tvättar dina egna kläder
[x] Du röstar
[x] Du kan laga mat själv
[ ] Du tycker att politik är intressant
TOTALT: 7

[x] Du har alltid en penna på dig
[x] Du har fått kvarsittning
[ ] Du har glömt din egen födelsedag minst en gång
[ ] Du gillar att gå ut och gå själv
[x] Du har tittat på pratshower
[x] Du dricker kaffe minst en gång i veckan (flera gånger om dagen)
TOTALT: 4

[x] Du vet hur man diskar
[x] Du kan räkna till 10 på något annat språk
[/] När du säger att du ska göra något så gör du det
[x] Du kan klippa gräset
[x] Du kan få vuxna att skratta utan att skämma ut dig
[ ] Du kommer ihåg att vattna blommorna
[x] Du pluggar när du måste
[x] Du slöar INTE i skolan/på jobbet
TOTALT: 6,5

[x] Du kan stava till "erfarenhet" utan att kolla upp det
[ ] Människorna på Starbucks vet vem du är
[ ] Din favoritmat är hämtmat
[x] Det första du gör på morgonen är att få i dig coffein (Uppenbarligen är ju mentala åldern på den som gjort det här testet under 4, då den personen inte ens kan stava till "koffein")
[x] Du kan gå och handla utan att köpa något du inte behöver.
[ ] Du förstår politiska skämt första gången de sägs
[x] Du kan skriva snabbt
TOTALT: 4

[x] Du har förstått att vädret ändras för varje timme
[ ] Dina enda vänner är från din arbetsplats
[x] Du har varit på ett tupperwear party
[x] Du har förstått att ingen tar dig seriöst så länge du inte är över 25 och har ett fast jobb
[ ] Du har fler räkningar än du kan betala
[x] De flesta av dina vänner är äldre än du
[x] Du kan säga nej till att stanna uppe hela natten
[x] Du använder internet varje dag
[x] Din garderob har inte rensats på ett tag
[x] Du kan läsa en bok och faktiskt avsluta den (bara jag börjar läsa en så)
TOTALT: 8

Du kan räkna ut summan på din mentalålder utan att använda miniräknare [x]

29,5 år WHAAAAAT the f*ck!?!!!!!
2011-11-22
 10:56:39

break..


Känner att jag inte haft nått att blogga om på ett tag.. Kanske kan bli ändring på de nu?

Jag känner att det händer alltför mycket just nu men samtidigt för lite.. Känns som om hela mitt liv ligger i händerna på en helt okänd människa okej, på ett vis gör det de och på ett vis inte. Å andra sidan skulle jag kunna bli helt känslokall och skita i de jag & Mio kommer iallafall ha de bra, men tur i oturen är att jag är inte den känsokalla människan..
ojojoj när ska detta ta slut tro?!

2011-11-17
 15:30:40

Tips!


Måste bara tipsa om ni någonsin behöver grejer till bilen kika in på "Vparts" jag är mer än nöjd! Jag har än sålänge köpt grillen och lite reservdelar till bilen där och har jag beställt har paketet kommit dagen efter! Inte alltid det går så fort..
Så ta en kik vettja! :)

 

2011-11-17
 10:46:06

KLAR! :D


Och jag är mer än nöjd!
Har inte lyckats fått en riktig rättvis bild men man ser iallafall på ett ungefär! :)



Vill tacka min mamma för dom fina bokstäverna Mio fick som hon gjort! :)


2011-11-17
 10:39:46

AJ!!!


Nackspärren sitter kvar lika mycket idag som igår :( Jag har försökt med allt men inget hjälper! morr... Ska bli spännande och se hur detta går inatt när jag ska jobba, värktabletter hjälper ju inte heller så det är väll bara att bita ihop antar ja :/ Men men det som inte dödar det härdar, eller vad säjer man?!

Förövrigt gör jag inte så mycket ligger i soffan och strötittar lite på tv, hade ju tänkt vart ner och målat Mio´s säng men tror jag vilar mig istället så jag inte får mer ont innan jobbet...



2011-11-15
 11:04:04

Usch...


Mår inge bra alls idag, men får leta reda på lite Panodil och vila innan lillen kommer hem.
Nu ska ja få i mig lite sen frukost och kaffe och se om de blir nå bättre (vilket synd om mig inlägg de blev!)

Ska försöka få på lite grundfärg på mio´s säng sen med men får se hur de blir med den saken..

 

2011-11-14
 19:27:28

Jag lever!


Efter en minst sakt stressig men rolig natt så är jag litte små trött och hängig, känns som om jag kommer bli sjuk men NEJ de tillåter jag inte!
Så har försökt kurera mig med ett bubbelbad fick bli en ansiktsmask lite bodyskrubb och hårinpackning. LYX en vardag som denna! :) Men det känns faktiskt bättre och ännu bättre känns det nog efter att jag ätit lite glass sen! ;D

Nu ska lillen nattas sen ska jag bara ta de lungt och mysa ner mig under filten!

2011-11-13
 18:46:02

Söndag och..


Dags för jobb om ett par timmar, Mio ska strax få sin välling och få gå och lägga sig och jag ska va tätt nefter så jag orkar med natten! Börjar 22.00 till 09.00 så lite sömn behövs de!
Nej nu börjar Mio bli sur på mig, dags att sätta igång!



2011-11-12
 20:22:22

I'm redy to go! Nu är det bara att vänta p...

img_2826 (MMS)

I'm redy to go! Nu är det bara att vänta på att Jocke ringer sen blir de ut. Nyktert då ska va chaufför, inte ofta nån ringer och frågar längre så de kan ju va lite kul :)

2011-11-12
 07:26:32

Tidig lördagsmorgon


Jag som är van att få sova relativt länge så tycker jag att halv 7 är på tok för tidigt men lite kaffe löser allt och jag kan säja er att jag skulle kunna gå upp mitt i natten för att få se mio's glädje när Tess&ubbe kommer upp på tv skärmen :) <3

God morgon!!

2011-11-11
 20:26:36

"Egen tid"


Sådär, efter lite mys i soffan med popcorn, saft & massa pussar med lilleman så har han fått lägga sig och det är dags för lite "egen tid" skulle igentligen vilja vart ner och slipat på Mios nya säng men pappan är ju inte hemma så det är bara att vänta tills han kommer (och för er som inte känner mig så hatar jag att vänta!)

Tror de får bli lite kladd på naglarna och en ansiktsmask så länge & ett glas julmust :D

Bjuder på en bild som absolut inte har med inlägget att göra, men ändå ;P

2011-11-10
 11:43:53

Nästa!

Nu va 1:a saken på schemat gjord ;) ska bli riktigt spännande att se hur detta går på söndag ska jobba och göra 4 mans jobb själv på en SÖNDAG.. Ojoj :)
Men iallafall nu sitter jag och väntar på att få komma in på besiktningen inge drygt alls!

2011-11-10
 09:41:33

ojojoj, haha!


Haha! Varför blir jag förvånad?! har stressat som satan här hemma för att bli klar pga att jag lovat pappa att besikta hans bil 11.50!! Varför har jag bråttom? ojojoj, ska iof in till jobbet och få lite info innan men det är ju fortfarande inte brottom. haha!



2011-11-09
 13:14:11

"Nytt i garberoben"


Äntligen finns denna tröja i Mios garderob! :) 
Tack Mamma! 

2011-11-09
 11:51:18

Fundering


Sitter som sakt och funderar lite, har ju äntligen fått upp sängen från golvet men ska måla om benen och sänggaveln, har ju (som alltid) varit inne på att måla allting i slitet vitt men nu har jag ändrat mig lite om jag ska göra allting svart istället (då slipper jag måla spegeln som redan är svart..)
Nån som har lust att hjälpa mig?!

Blir ju lite mysigare när det är mörkare i ett sovrum, right?!

2011-11-09
 09:02:15

God morgon!


Mio är på dagis och jag ska ta och göra mig lite frukost efter de får de nog bli en dusch :)

God morgon!


2011-11-08
 19:56:54

you name it!


Har absolut inte haft nån blogg lust idag?!

Det som hänt under dagen kan sammanfattas med dagis, städning, tvättning, lekparkshäng, målning.
Nu ska ja slänga mig i soffan och bara va!

2011-11-07
 17:20:34

Pust


Nu äntligen har jag fått sätta mig en stund, har vart full fart idag kan ja säja! Dagen började med att jag skulle skruva på mina sängben jag köpte igår men när jag kommer till det sista j*vla benet så är skruven helt fuckt up! Så då var det bara att åka in till IKEA idag igen för EN skruv kändes faktiskt lite onödigt men de löste jag med att åka till farmor och hämta sänggaveln! :)
Köpte även med sakerna jag glömde köpa i går, fick även ett samtal från jobbet med att jag är garanterad 2 nätter i veckan utöver extra arbetet, happy girl!! :D

men nu kom Amända så nu skriver jag inge mer! :P

2011-11-07
 11:33:56

Kass bild men lite brottom ska hämta mamma...

img_2824 (MMS)

Kass bild men lite brottom ska hämta mamma sen in till farmor och en sväng till Ikea och få en ny skruv till mina sängben! :)

2011-11-06
 12:03:08

Söndags shopping & lunch på Ikea är inte f...

img_0810 (MMS)

Söndags shopping & lunch på Ikea är inte fel, Peter till och med frågade om han fick följa med! :O varför detta!?

2011-11-06
 08:57:43

"God morgon"


här hemma tyckte Mio det var dags att gå upp redan vid halv 7.. Det tyckte vi inte om just idag kan ja säja, vet inte varför men har vart trött i flera dagar nu och då menar jag inte bara trött utan SÅÅÅÅ HÄR trött!
Idag har vi inget planerat, kanske skulle ta sig en tur in till IKEA och söndagsshoppa lite, städa ska ja göra iallafall, plocka iordning garberoben i hallen kanske vore nått med.
Får se vad jag har ork till men en dans med damsugarn är iallafall ett måste!!


(Just de har ju färgat håret, Visar en pic sen!)

2011-11-03
 18:23:52

GAAAH!


Verkar inte som om jag får mitt hår färgat idag heller :( men hoppas jag kan få de under häljen iallafall.. (eller om jag vågar göra de på mig själv?! hmm)
Iallafall, börjar jobba sen klockan 21.30 sen väntar en lååång natt innan det är hälj men har iallafall roligt på jobbet så de kan man ju inte klaga på :)
Idag har vi inte gjort så mycket, jag och Mio har luggit och sovit för de mesta, (han har fortfarande hög feber) men nu har han fått tablett och lite glass så nu springer han runt lite iallafall :)

2011-11-03
 08:11:04

Hard work?

Njaa kan ju inte direkt påstå att det är eller har vart mycket att göra på jobbet idag men att sitta och tjäna pengar på att sitta och stri skit med grabbarna är heller inte fel ibland ;D
Har iallafall fått ut den lilla fågeln som övernattat på terminalen ett par dagar så nu har den lite mer utrymme att flyga på :)

2011-11-03
 03:35:11

Gääääsp

Ojoj trött efter att ha fått sova hela 3 timmar så ja vet exakt vad jag ska göra när jag kommer hem, SOVA!! Har en sjuk unge hemma från dagis med :( men vi kan sova ikapp han och jag :)

nej nu väntar bilarna på att bli lastade!

2011-11-02
 12:57:47

Hmm, hur gör djur?


Ska ja åka in till stan eller inte, ska ändå in till stan till klockan 6 på personalmöte. Men tänkte ta en fika med Simone och låta henne hälla i en färgburk i mitt hår :) men hon börjar jobba 4 så då har jag 2 timmar som jag måste fördriva tiden med nått.. hmm. Nej det får nog blir till att va hemma men kanske åka in lite tidigare och springa på IKEA en sväng :) men det får vi se!

2011-11-02
 09:42:25

Hemma

Nyss kommit hem och ut från duschen, så nu ska ja äta lite lunch och ta de allmänt lungt :) i eftermiddag blir de personalmöte får se om dom har nått intressant att säja ;) hehe!