2011-10-31
 21:18:13

Godnatt

Nej dags att skalla kudden fick ett samtal förut så klockan ringer 02.15 och då är det bara att "skutta" ur sängen och dra iväg till jobbet!!
Natti!

2011-10-31
 07:53:21

Ny vecka


Godmorgon på er!
här hemma har vi varit vakna till och från sen klockan 20 över 5 imorse, tror inte mio har accepterat detta med omställning av klockan men tänkte att vi får testa med att han får gå och lägga sig en timme senare eller sova en timme mindre på dagen! för klockan 5 är lite väl tidigt för min smak..

Ska köra mio till dagis om en stund sen blir de att åka till fagerås till yvonne för att måla litte :)

2011-10-30
 15:57:33

Varför?!


Blogg appen va ju inget att hurra för! Här tycker man att man är duktig och uppdaterar men icke, det publiceras ju inte ens, skärpning!!!

Men iallafall :) i brist på annat/Mio sover så tänkte ja att jag skulle skriva av mig lite, häljen har vart relativt lugn i fredags så jobbade ja, lördagen bestog av besök hos farmor och på kvällen va ja chaufför (ja ni ser rätt!) för första gången på evigheter, men det var kul faktiskt. Jag nattade mio hemma hos mamma och pappa innan jag for ut och han hade sovit som en liten gris.
Idag har det inte hänt mycket, kom upp imorse gjorde mig iordning hämtade mio åt lite mat och nu sitter jag här, nej får ta och väcka mini så han kan sova sen :)

2011-10-29
 14:31:37

Lördag

Sitter nu i bilen utanför Ikea med mio och väntar på mamma, pappa & Emma som är inne och köper present till mig, Wiiie :) sen när de av mot farmor för hon fyller år! Får se vad vi hittar på sen när vi kommer hem det märks :)

2011-10-28
 14:45:13

Älskling

Min unge sätter på sig stövlarna själv OCH på rätt fot till och med!! :D haha!

2011-10-28
 12:02:04

Jobba jobba men är på väg hemåt nu! :) fic...

img_3827 (MMS)

Jobba jobba men är på väg hemåt nu! :) fick fin tur i Lill mercan idag, inte fy skam!

2011-10-27
 08:53:57

Idag är de ingen vanlig dag...

För idag är det min födelsedag!! Grattis till mig!
Men iallafall nu sitter jag hos mamma och har frukostmys, moster är också här så nu blir de kaffe yogurt och ÄGGmacka :D

2011-10-26
 19:28:33

Baka, måla fixa osv.

Har helt glömt bort bloggen under dagen, fyy!! Men nu iallafall ska jag sätta igång med fyllning av tårtan jag ska bjuda på imorrn så den får stå och gotta till sig under natten ;) Har kommit en bra bit på min tomte också med andra ord har jag vart hemma hos mamma och målat idag, det är så otroligt kul! Tror jag satt och sa att jag skulle åka hem i över 1 timme!
Nej dags att fortsätta innan jag ska dra över lägenheten med damtrasan!

Btw, Va Dåligt det är när man inte kan ladda upp bilder när man bloggar via iPhone appen!!!

2011-10-25
 22:29:24

vrooooommm


Idag har de vart full rulle i princip hela dagen, Mio har vart i sitt esse som vanligt testar allt och alla och blir sur för minsta lilla men får väll hoppas att de går över SNART!
Vart duktig och bakat idag med, bullar + tårtbotten! men kom ju på att jag glömt låna min kära mammas tårtbox så får inte glömma den imorrn!

Åkte in till stan och storhandlade också när jag ändå var igång, själv för en gångs skull eller ja, drog med mig amanda hon var ändå i stan så fick hon åka med mig hem. sen följde hon med så jag fick laga lite mat åt henne, hungrig stackarn, haha! 

nej nu ropar sängen på mig!
Natti!

2011-10-25
 10:04:49

bullfest!


Här har bullbaket pågått sen tidigt imorse!
Godmorgon!!

2011-10-24
 15:12:46

Ut!


Nu ska ja slänga i ungen lite mat sen ska vi sätta på oss kläderna och ta oss en cykeltur tänkte ja, dock inte så fint väder men så länge det inte regnar! :)

undra va man ska göra för mat?!

2011-10-24
 13:39:15

Paus


Tog en liten paus i städningen, men lär fortsätta snart innan Mio vaknar för då blir de matlagning och massa lek istället! :) Tänkte jag börjar städa lite ifall det är nån som vill komma till mig på torsdag, jag fyller ju faktiskt år!

2011-10-24
 10:34:57

Måndag


och jag startar dagen med en kopp kaffe (efter en välbehövd sovmorgon) och ska sätta mig och betala räkningar, kanske inte så jätterolig start på dagen men då kan de väll bara bli bättre, eller?!

2011-10-22
 10:03:59

lördagsmorgon


Nu var det full fart här hemma igen, blev väckt med en blöt puss av väldens finaste lilla människa idag <3
 Finns det nått bättre sätt att starta lördagen på?!

2011-10-21
 21:01:01

Offer nr. 2


Började med mitt andra "torr målnings" offer igår, hann bara med ansiktet för Mio vakna men det är dock en början! (blev en liten färgklick i ansiktet med innan jag kom på att SHIIIIIT jag måste ju ta kort) haha!
Undra hur detta ska gå.

2011-10-21
 20:35:43

Fredagsmys


Go kväll!
kom på att jag inte har skrivit nått idag så kanske ska slänga in ett inlägg.
Dagen idag har bestått av ett besök på öppna förskolan på förmiddagen så Mio fick härja av sig lite, klättrar ju på väggarna annars stackarn. hah! sen åkte vi till mamma så mio fick sova ute i vagnen medans jag började på mitt nya mål projekt (inlägg kommer sen) sen vart det massa lek och bus utomhus givetvis!

Nu sitter jag här ensam, Mio sover sen en liten stund tillbaka. Hade givetvis lite fredagsmys innan han fick lägga sig, försöka smyga till mig en majskrok men ICKE de va hans! haha. min goding! Så nu tänkte ja köra på en ansiktsmask och bara ta de lugnt!


Min kärlek till dig går inte att beskriva med ord! 

2011-10-20
 20:10:31

Trött


Sliten efter en dag med fläng, först var det hämtning och lämning på dagis sen hem och hämta Peter sen vart de full fart mot Karlstad där Peter skulle på möte. Under tiden åkte jag & Mio till Farmor och fick kakka och affe (kaffe och kaka) där också min mor befann sig?! haha! När vi var klara tog jag med mig mamma och mini till bilprovningen så jag kunde åka igenom och släcka 2:orna vi fick på bilen så nu är den klar. Sist men inte minst fick de bli biltema och där bestog besöket av att lämna tillbaka styrstag och jaga unge i hela butiken, haha! 

Ganska rörigt ha? men så såg iallafall min dag ut. Känner att jag inte har nånting att blogga om men de kommer väll, nu ska jag iallafall tända lite ljus och mysa ner mig i soffan framför tven :)

  

2011-10-20
 09:22:28

Rivstart?


Dagen har startat, lillen är lämnad på dagis, kaffet är på (snart klart!!!!! :D) tvättmaskinen går för fullt och jag tänkte ta en dans med skurmoppen.

God morgon!

2011-10-19
 20:59:55

Tillskott!


Sådär ja nu så!
Har bestämt mig för att när jag har tid så ska ja börja "torr måla" lite, min mor & min syster håller på och har tyckt det ser fräsigt ut så måste ju testa lite. Får ju ännu en rolig sysselsättning ;)

Detta fick bli mitt första offer en dödskalle som säkert inte alls var svår att måla men det var perfekt att börja med. Mera kommer det bli inom kort, tänkte jag skulle försöka mig på en tomte nu när det börjar närma sig.

1.

2.

3.

Så så blev den, lite dumt att inte alla bilderna är tagna i samma ljus. Ska köpa en liten ljusslinga att lägga i skallen så de blir en liten "lampa". Vad tycker ni? :)

2011-10-19
 20:45:30

Onsdag


Blev en ny header idag för omväxlingsskull, har inte hänt så mycket annars Mio har vart på dagis, jag har fixat lite hemma m.m. Imorgon däremot ska vi in till stan och härja, Peter ska på möte och jag och Mio får väll under tiden kika runt lite :) ska bland annat till biltema lämna tillbax grejer och komma hem med nya, kanske får bli en sväng till Ikea också? ;)

Just ja en ny kategori + lite bilder ska upp med! Är ju färdig med mitt första "konstverk" haha!

Idag fick mini komma upp på väggen med! 

2011-10-19
 20:20:33

Följ gärna :)

bloglovin
2011-10-19
 10:08:04

Funderingar


Lika trist väder idag men en perfekt dag och kika lite på nya möbler :)
Då det kommer ändra lite på sig här hemma i december (hur kanske jag berättar framöver) har jag funderat på att köpa ny soffa, har faktiskt funderat på om man skulle köpa en 3-sits, en 2-sitts och en fot pall ELLER en 3-sits, en fotölj och en fotpall.
Svårt de där men va tycker ni?




eller

2011-10-18
 13:55:40

dropp dropp


Vilket dret väder! Vad hittar man på en sån här dag?!
 Lillen sover middag också så leka kan ja ju inte göra och alla andra roliga grejer som disken, tvätten och småplocket är redan gjort. Hmm.. Aja hittar väll på nått till slut.

Imorrn är det fotografering på dagis, spännande! Hoppas de blir finare väder så dom kan ta gruppbilden ute.

Mer än så har jag nog inte att skriva nu,
 ska lägga upp en ny kategori tänkte jag. Har ju börjat måla lite keramik som lite tidsfördriv (när tiden finns till vill säja) men har inte mina egna grejer än så måste åka hem till mamma och är ju inte alltid hon har tid att ha mig springades där hela tiden ;)

2011-10-17
 13:13:43

Jiiiippiii


Usch!! Blev mindre glad när jag öppnade brevet från transportstyrelsen, skatten på bilen vill bli betald ojoj men det är bara att betala och se glad ut. heh! Men jag förstår inte varför alla sånna extra utgifter man inte räknat med just denna månaden kommer på en och samma gång.

Fick inte ihop bilen idag heller, gubben på verkstan va tvungen att beställa hem staget (extra utgift) men vi får se imorrn så får Peter sätta tillbax de så är det bara att åka in på besiktningen igen (ännu en extra utgift). Men va krångligt allt blir när jag inte har bilen i närheten, förstår inte hur folk klarar sig utan bil.

hänga lite tvätt och bädda rent i sängen kanske?!

2011-10-17
 09:23:31

Måndag


Lillen är lämnad på dagis, jag dricker kaffe och väntar på att unga mödrar ska börja, sen tänkte jag kika runt lite om jag kan hitta ett par höstkängor åt lilleman!
måste vika en massa tvätt med! härliga måndag!

2011-10-15
 16:52:45

Jag fixa de!

Blir nästan förvånad själv! Jag sitter nu på tåget på väg mot Karlstad där brudarna väntar på mig :) F*N va kul vi ska ha idag! Höll på att glömma biljetterna med, men nu va de tur att gubben är uppmärksam! ;)

2011-10-15
 15:53:16

Jag & tåg = ?

Hör på detta! JAG ska åka TÅG har inte åkt de på flera år tror ja fått gått in på datorn och kollat hur de funkar med biljett så jag tror jag hajar detta nu men det spörs och se om jag tar mig till karlstad :D haha!

2011-10-15
 10:39:50

Lördag

god morgon/förmiddag på er! Har inte orkat mig upp ur sängen än, blev väckt av mio 5 i morse och vet ni vad bara 37,8 mysko.. Och nu är han hur pigg dom helst igen, konstigt. Men det blir iallafall en promenad sen är ju fint väder ute :) taggar för en kväll med brudarna på nöjes med! Ska bli kul :)

2011-10-14
 20:23:50

Blogg appen

Mitt i all spya och klädbyten så har jag laddat ner blogg appen som jag tänkt och gjort ett tag men det har glömts bort.. Så nu ska ja försöka uppdatera oftare :) mio är piggare nu, tabletten har väll gjort sitt för stunden, tänkte jag skulle försöka hålla honom vaken en stund till så han kan få en tablett innan han går och lägger sig och sen hoppas jag att han får sova hela natten och att han är piggare imorrn! Så man kan gå ut och få lite frisk luft.
Nej nu sk jag mys ner mig i soffan med mina grabbar! Ha en bra fredag :)

2011-10-14
 15:05:50

Fredag


Inte den bästa fredagen kan ja känna!
Jag har fått sovit 2 timmar efter en natts jobb då lillen har nästan 40 graders feber och har spytt hela morgonen, och även om Peter klarade de galant så fick jag inte tillräckligt med ro i benhögen så jag kunde somna om.
Men man kan ju alltid hoppas att han spytt klart för han har iallafall fått behålla en halv banan, så håller tummarna! (Feber gör det inget att han har, eller ja inte kanske 40 grader, han är så lugn och gosi då)
Men jag hoppas ändå mer att min lilla vildig ska va som vanligt redan imorrn!

2011-10-10
 13:17:00

Måndag


YES! jobb hela veckan 19.00 - 06.00 :D Älskar dom tiderna, kommer hem tidigt så man sover inte sååå länge in på dagen iallafall.

Idag, efter att jag lämnade lilleman på dagis åkte jag in till Biltema och köpte grejerna till bilen så nu ska dom bytas sen dags för ombesiktning.
Snart klar med stereo grejsakerna med, lär få klart dom innan jag åker till jobbet sen! ;)
Ska bara vänta på att lillen ska vakna så ska ja åka hem till mamma coh låna deras garage uppfart så jag får klart de. 

 

2011-10-09
 11:26:42

Söndag


Sådär ja tycker inte jag haft nått att blogga om, jag har jobbat, städat, jobbat, städat..
Är inte så intressant kan ja tänka mig :P

Har fått en liten klätterapa här hemma med, han klättrar på ALLT man kan klättra på, jag nästan bara går och väntar på att han ska trilla så det blir en besök på sjukhuset, är alldeles för nära vissa gånger.. men får hålla tummarna på att vi klarar oss utan den resan!

idag ska ja dra lite kablar och byta sterion i bilen, fick med mig lite saker hem ifrån BRL när dom fick sig ett besök i fredags :)
Så nu ska ja & Mio poppa musik i bilen som aldrig förr (för er som inte vet så är han en riktig "festare" HAHA) 

Ha en bra söndag för det ska jag ha! :)

2011-10-06
 08:33:29

Vi ses igen


Idag är dagen då det blir verkligt, dagen vi säjer adjö, tills den dagen vi ses igen!

2011-10-06
 04:45:43

john blund?


Vart är han när man behöver han?
 Jag kan verkligen inte sova har väll vart vaken i snart 1 och en halv timme, :(
funderar på vad man ska hitta på kan ju inte sätta igång och städa direkt, hmm kanske skulle försöka börja på en ny header?! 

 

2011-10-05
 11:09:02

Kyligt


Kaffe kaffe kaffe, sitter just nu hos mamma och har målat lite (hon har fått mig till att testa "torr målning") och dricker kaffe för fullt, är så trött så jag somnar sittandes snart, men sova kan ja inte göra tänker nog för mycket på imorrn tror ja.

Funderar på om man kanske skulle ta och knåpa ihop en ny header nån dag, trevligt med lite nytt! eller vad säjer ni?!

2011-10-04
 11:54:13

Sliten


Usch idag är de tisdag ännu en dag närmare torsdag :( JAG VILL INTE!! Allt kommer bli så verkligt ju, varför kan man inte få leva i en liten fantasi värld för en stund? eller i en liten bubbla, allt bra kommer in men de andra försvinner och stannar där?! tycker de låter perfekt ja..

Ska snart hämta hem lilleman iallafall, sen kanske hem till mamma och få mig en nybakad kanelbulle (det är ju kanelbullens dag idag!) Får ju inte glömmas bort, jag vet en som kommer bli överlycklig när man får sig en bulle.

GOTT! 

2011-10-03
 10:34:24

Måndag


Då var det måndag igen då, lillen är på dagis och jag har städat lite här hemma.
Usch vad trött jag är på detta nu, jag vill flytta nu, helst igår men den dagen kommer väll den med!
Idag har jag som vanligt inget planerat, ska hämta lillen på dagis sen och funderar på om man skulle ta sig en tur till ÖoB, behöver shampoo och sånt där annat nödvändigt grejs.

Nej nu ska ja hänga tvätt + sätta på en ny, kanske skulle städa toaletten också?! hmm..


Älskling

2011-10-01
 09:29:42

Here i come!


Just nu sitter lillen och tittar på disneydag och jag håller på att göra mig klar, ska åka till Arvika på mârten. Jag vet iallafall att ett flertal par strumpor ska få följa med oss hem! Jag märkte här om dagen att jag typ har 3 par strumpor det inte finns nått litet hål i så det är nödvändigt! :)

Lilleman hade feber igår med, allt började när vi var på blomsteraffären och skulle beställa blommor till farfars begravning, han blev gnälligare och gnälligare (och när min unge gnäller är de nått som inte stämmer) men tänkte att han var väll bara trött, sen hemma hos farmor så började han se väldigt hängig och mycket riktigt 39,0 stog tempen på, sen inatt klockan 1 ung. hade han 39,5 men nu när han vakna hade han 37,2..
Konstigt, så vi gör iallafall ett försök till att åka hoppas bara inte febern kommer tillbaka!