2011-03-31
 09:46:34

Älskade unge!


Så går de ju också att sova ;)


     

Älskade unge! Vad vore jag utan dig?


2011-03-30
 11:17:52

Vill ha!


Hörde lillkillen sa att han gäääärna vill ha en sån här stol! ;)



2011-03-30
 10:27:50

Onsdag


Solen skiner & vi är piggare. Men ska vänta några timmar & kolla om lillen har feber, han hade 37,8 förut men de är ju ingenting typ men vill ändå vänta & se.. Om han nu inte har feber sen så tänkte jag gå ut & gå en riktig låååång promenad, för avstår träningen även idag för å bli riktigt frisk innan, så denna förkylningen kan ge sig nån gång!!

Nej plocka litte & ta sig en kaffe kopp!

Lycka till idag mamma! Vi tänker på dig :) 
hon ska göra en operation till ingen fara!

2011-03-28
 14:50:59

Gullunge!


Tyckte de prata mycket ute i hallen, då sitter Mio och pratar med bebisen i spegeln :D Va goo!

   


2011-03-28
 09:50:33

Nej nej NEJ!!


Feber & en tätt näsa.. Kan de bli bättre?! Usch säjer ja bara..
Jag som verkligen ville iväg & träna idag! va ju inte iväg nått förra veckan.. :( Jaja bara å hoppas på att de har gett sig tills på onsda..

Så idag blir de väll en innedag trots fint väder.. eller om man vägar sig ut en stund sen, de märks..

Häljen har varit bra,
fredagen var lugn, lördagen var gubben ute så jag tog lillkillen & Amanda och åkte till stan till simone sen blev hon med till kil, myskväll med tjejerna fick de bli! :D Söndagen var lugn, pappa var här på kaffe, sen åkte vi hem till dom blev bjudna på mat :) (fläskfilé + potatis, morötter, lök i ugn + café paris sås) MUMMA!!
Var ute & rasta Capricen också :) härligt!

nej nu ska ja passa på att vila litte medans prinsen sover..

2011-03-27
 20:44:22

De närmar sig, bilen fick komma ut på en t...

dsc00355 (MMS)

De närmar sig, bilen fick komma ut på en tur idag, (de klia i fingrarna kan ja lova):) måste få i barnstolen åxå, så lilleman får följa med:) våren/sommaren närmar sig..

2011-03-24
 11:23:00

Torsdag


Natten har vart mindre rolig, Mio fick för sig att börja gallskrika klockan halv 1, Han somnade i min famn så fort jag tog upp han men så fort jag skulle lägga ner honom i sängen började han skrika, men till slut somnade han men han bestämde sig för att göra om allt igen klockan halv 4 men då fick han ligga i våran säng en stund & gosa.. Sen så la jag ner han i sin säng & han somnade om tills klockan halv 8..
Ingen aning om vad han fick för sig, hoppas bara inte att det upprepar sig.

Morgonen har vart hur underbar som helst, Mio kunde till och med sitta i mitt knä & gosa en stund innan han började klättra runt & slå sig.. hehe!
Bada gjorde vi också, finns det nå bättre än att se sitt barn lycklig?! Mio verkligen äääälskar att bada! Mammas lille gris :)

Jaa som sakt dagen började perfekt, får se om Mamma skulle kika in en sväng på vägen hem från vårdcentralen, sen ska vi ta en promenad upp & hämta ut paket, är nog Mios jeans som äntligen kommit, sen i eftermiddag/kväll ska vi upp till moster på kalas igen :) Dom tajmade de där bra ;)


  


2011-03-24
 10:10:59

På´t igen :)

Men idag kör vi,
Ja må hon leva ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år, ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva uti hundrade åår!
Grattis prinsessan på 6-års dagen



2011-03-23
 10:22:32

Idag är det ingen vanlig dag!


Nej det är ingen vanlig dag för det är Emils födelsedag, hurra hurra hurra!!
Vart tog dom 4 åren vägen?

Grattis älskade kusin! <3



Som sakt idag blir det promenad i det fins vädret och väckning av mormor, Mio ska att mamma hade sakt att vi skulle komma & väcka henne idag så då får vi väll göra de då :)
Sen i eftermidda/kväll ska vi hem till Lollo för att fira Emil. :) <3 

2011-03-22
 10:18:53

Tisdag


Sol sol sol!! Uuuh va gött de är att se att snön äntligen försvinner! :D Så sen får se bli att sätta på sig vårkläderna & traska ut i solen lite :)
Sitter jusst nu i soffan med min kaffe kopp & lillen sover, tänkte jag skulle lägga ut lite bilder på köksbordet :) Äntligen färdig nu, litte andra saker råkade också bli vitmålade, hihi! Som typ, en skål, ett vinställ, håshållspappers hållaren, "flaskhållare" & anslagstavlan. :) Blev helt klart bättre. Nu ska ja bara hitta gardiner också!

Sen när vi är ute tänkte ja att ja skulle gå förbi mammi och sno deras kamera så jag får bilderna från när vi va ute & grillade i lördas :) Jätte mysigt & Mio håll på att skratta ijhäl sig när Peter sprang med honom när han satt i pulkan :) haha! Han skratta & tjöt så de hördes över hela sjön :D

nej men här kommer bilder iaf..
Va tycks?

Före
     

Efter
  





2011-03-19
 09:21:13

Lördag och sol!!


Idag sparkade vi igång dagen klockan 06.30 & jag var pigg!! :O konstigt! Kan kanske vara för att det är fint väder ute? :D
Så idag har vi blitt erbjudna & ha en hel dag med mamma, pappa & Emma. Ska ut & grilla nu på dagen sen i eftermidda/kväll är vi bjudna på mat :) nam nam. Får absolut inte glömma kameran + pulkan :)

Men nu ska ja va litte onyttig, sen måla ett sista lager färg på den sista köksstolen sen göra mig iordning medans lillen sover :)

2011-03-18
 11:26:48

Snaaart så..


F*n för snöö!! men får trösta mig med att det blir fint väder imorrn igen om allt blir som dom säjer..

Nu på morgonen har jag slipat bordet + en sista stolen & lagt på ett lager med färg på bordet men mer hann jag inte för lillkillen ropa på mig (mammamammamamma) 
Men 3 stolar är färdiga & ihopsatta nu iallafall, ska dra med mig lillkillen, efter att vi gjort oss klara, och köpa mer färg också för det jag har räcker inte.. 
 
Måste köpa nya gardiner till köket också, har hittat ett par som jag tror att jag vill ha..
men ä så tråkit för dom kommer inte förräns den 10 maj :/ men de går väll fort kanske..

 Zooma       Zooma

Va tycker ni?

nej nu får jag åka innan Mio blir galen av tristess..

2011-03-16
 21:51:02

Ojojoj OJ!


Jag känner muskler jag inte visste jag hade ens!! Tränade idag, men när vi kom dit så skulle vi tydligen pröva på "afrikansk dans" jag & Lollo titta på varann som att "nu åker vi hem" men de va skit kul!! och jobbigt! Va fördomsfull man är alltså..

Målat idag förhoppningsvis blir jag färdig imorrn men blir iallafall klar med stolarna jag börjat med, sen är de ju bara stommen på bordet + 1 stol till :) Men är de fint väder imorrn blir de ut på promenad & kika på dom dära hissgardinerna som jag skulle kollat på i början utav veckan ;) + att jag måste in på expert också, ja ja kommer säkert på mer saker jag måste göra :P
Torsda imorrn redan, hmm tiden får att ta de liiiiite lungt tycker ja..

nej nu ska ja gå tillbaka till grey´s anatomy, sen ska ja lägga mig..
Natti!


Vad skulle jag ta mig till utan dig?!

2011-03-15
 21:25:25

Äntligen...


...har jag börjat måla :)
Idag var det anslagstavlan som fick sig en omgång imorrn tänkte jag att jag skulle börja med kökstolarna :)



   
Före                      Efter


2011-03-15
 08:45:47

Sol sol sol!


Sol sol sol
:D Hoppas det håller i sig hela dagen! Då blir de ut om ett tag, ska kolla hissgardiner till köket, köpa sandpapper + ett "roller kar" så jag kan börja måla köksbordet nån gång :) Ändå frågade jag min kära sambo om han hade sandpapper + (de där) & JAAARA de hade han.. givetvis inte.. Men är de fint väder så går vi ju ändå ut :) 
Ska upp och kolla extra kanaler till tven också när jag ändå är igång! Så idag har jag att göra, tvättmaskinen går för fullt, damma av litte + dra ett varv med damsugarn också men de blir inte föräns lillen vaknat..

men nu ska ja dricka kaffe och göra nått åt utseendet ;)

2011-03-14
 09:01:31

Idag..


Då var det måndag, extra trött idag känns de som :/ men får sätta på kaffet så blir de väll bättre ;)
Det som står på schemat idag är:
Lämna lilleman till mamma
Till Karlstad på arbetsintervju
Åka hem laga mat
Träning ikväll!


Nej nu vill lillen sova frukost,
see ya!


2011-03-13
 21:05:56

Söndag


Då var det söndag då, vart en seg dag idag va ute med Simone en sväng igår kväll elr ja en sväng vi va ute :) Lika roligt varje gång "Mmm den här godisen var verkligen hårdrock!!" HAHAHA så mycke som jag skratta då, har jag inte gjort på lääänge :D

Var hemma hos mamma & pappa i lördags va ju så fint väder på passade på att tvätta bilen inuti :) rent och fint blev de + att Peter starta upp Capricen också :) Våren närmar sig!! :D

Men nog om de bjuder på litte bilder, nu ska ja mysa ner mig i soffan med Peter och kolla på bröllopsfotografen :)   


          

2011-03-12
 08:15:39

Lördag


Vad hittar man på en lördag med fint väder, något bortsett från de vanliga allstå? Ja de märks vad vi hittar på :) Just nu sitter jag i soffan & myser, lillen klänger på mig och vill vara med & skriva men icke sa nicke de får han inte, kaffet är påsatt & barnkanalen går för fullt på tven ;)

Igår följde jag & Mio med Mamma & Pappa till farmor & farfar, efter ett tag fick jag uppdraget att hämta syster på busstationen passade då på att hoppa in på barnens hus för att kika vagn men hitta ingen som tilltalade.. :(
Var till öob på eftermiddan iaf så nu har jag allt för att måla köksbordet :D så får väll se om jag börjar imorrn elr kanske till veckan :)
ska se till att ta före och efter bilder så ska ni få se vad bra de blir!

nej nu är kaffet klart :)


2011-03-11
 08:37:47

Vågar man...


verkligen hoppas på att det blir fint väder idag?! Det skulle ju inte förvåna mig ett dugg om det är fint nu & sen när man är på väg ut genom dörren så kommer snön.. Men nu ska ja inte tänka negativt!

Jag är väldigt glad idag för övrigt, varför jag är så glad kan jag inte berätta just nu, utan de kommer inom en snar framtid. :) Allting kommer bli så mycket bättre/lättare nu, har inte längre den dära klumpen i magen som gör de svårt att somna!  
Men jag kan berätta en liiiiiten del av att jag är så glad är att jag äntligen får måla köksbordet VITT!!! :D Va var de ja sa, SKAM den som ger sig!! ;D haha! + att det givetvis är sol ute!

Så det som står på schemat idag (än så länge) är:
Ut på promenad (om vädret håller i sig)
Garanterat hem till mamma & snacka litte shit
En sväng till ÖoB och köpa VIT FÄRG!! :D




2011-03-11
 08:10:27

Unge!


Huligan unge!
Mamma älskar dig!!

2011-03-10
 09:16:00

NEJ.


Svullen i halsen & allmänt seg.. Sjuk? ALDRIG! Blir jag sjuk går hela min vardag under! Så panodil, tofflor, en filt, kaffe! Men det är härligt att Mio har fått tillbaka sina rutiner iallafall, han går och lägger sig runt 20.00 & vaknar mellan 07.00-08.00 :) 

Man blir ju inte piggare när man tittar ut igenom fönstret iallafall, vart tog solen & kvittret från fåglarna vägen? Måste ju bli vår nån gång så det kan få bli SOMMAR!! Tänk att slippa dra på sig själv och Mio en massa ytterkläder och bara mysa i gräset! JAG VILL HA SOMMAR NU!

Men snart har jag iallafall lyckats att få köksbordet vitt! har nu tjatat på min sambo i flera veckor om att få måla köksbordet vitt det är ju ändå så slitet & fult (enligt mig) & snart har ja lyckats!! För jag sa att jag åker och köper färg idag men han skulle tänka på de, så skulle han följa med sen när han kommer hem och gör han de inte så åker jag själv! HA HA

Nej nu ropar kaffet på mig!


2011-03-09
 08:24:07

Hoppas :)


Mio har varit feber fri sen igår eftermiddag, han sov även hela natten inatt utan att vilja gå upp! :) Hostan är kvar dock men mildare :) Nu ska han snart få gå och sova frulle sen ska vi kolla febern igen och verkligen hoppas på att den har stannat borta!

Idag har vi ingenting planerat, sätta sig i telefon & ringa litte viktiga samtal kanske. Måste skärpa till mig! Går nog ut en promenix sen också tänker ja :)


2011-03-08
 12:15:30

Sol :D


Ååh vad mycke piggare man blir när det är fint väder ute! :D Lillen hade 37,7 imorse så de går neråt så tänkte faktiskt dra ut han idag & se om den friska luften hjälper honom ännu mera :D Han va ju inne hela dagen igår så.
Ja igår fick vi äntligen hans nys mössa på posten :) Är jätte nöjd & Mio tyckte om den, så den åker på sen när vi sa ut ;) Och TACK Amanda för att du stannade hemma med Mio så jag slapp dra ut han igår har sakt de förut men säjer de igen, du är en ÄNGEL!
Träningen gick skit bra igår om jag får säja de själv!! kände inte för att gå iväg först men va f*n! Men omg va gött de är när man har de gjort! :) Gillade resultatet på vågen imorse iaf -1,5 kg sen förra veckan :D

Men som sakt idag blir de ut på promenad ska gå & göra mig iordning nu medans lillen sover (bäst att passa på) !
Sen blir de en sväng hem till mamma också tänker ja, när vi ändå är ute och promenixar :)
Lägger in litte bilder från dagarna som har vart.
Visst är han gullig i den nya mössan min lilla älskling :)


     


2011-03-07
 13:55:43

Ajaj


Kan ju inte påstå att dagen började bra, för de första vaknade Mio 05.10 & hade 39,2 i feber :( stackars liten.
Han fick ny blöja & lite välling i magen sen gick vi & ta oss igen, sen när han vaknade igen var han på topp INTE bra!! Han ramlade ut våran säng!! :O Tur i oturen att vi inte har köpt ny sängram än! så fallet var ju inte högt men han landade med huvudet före så han spräckte "strängen" som sitter mellan tandköttet och läppen. USCH! Blödde lite med slutade fort som tur är! Då kände jag mig INTE som en bra mamma kan ja lova! Så nu får han inte sova i våran säng om han inte ligger MELLAN mig och Peter!

Han ligger och sover nu, förut hade han 38,2 i feber, haft feber i 4 dagar nu stackars och är hostig och snorig. Men har inte febern gett sig tills imorrn får jag gå ner till vårdcentralen med han! För har dom haft feber i 5 dagar så ska man kolla upp de! Och på grund av att han hostar så, så vill ja ju ABSOLUT INTE att han får lunginflammation älr liknande!

Får se om Amanda kommer hit en sväng om en stund, tänkte jag skulle fråga henne lite snällt om hon kan va hemma hos Mio för ja ska ner till Vårdcentralen sen en sväng + att jag måste upp till apoteket & köpa mer alvedon och hämta ut mer bricanyl till lillen!
Var meningen att jag skulle kört han till Mamma men är nog lika bra att han får stanna inne, verkar ju inte som den friska luften får han att må nå bättre. Men kan hon inte får jag ju ta ut han iaf. 

Nej nu ska jag ta tag i i disken :(


2011-03-06
 10:27:15

Fint väder


Vad är det med dessa söndagar?! Det finns aldrig någonting att göra, kommer inte på något iaf.
 Men å andra sidan kan man inte göra så mycket nu när lillen är sjuk heller. 39,3 hade han imorse men han är piggare, inte så där jätte snorig längre. :) man kanske kan hoppas på att de håller på att ge sig?!

Igår gjorde vi inte så mycke, Mio sov de mesta av dagen. Pappa kom på fika på förmiddagen :) trevligt! Sen på eftermiddagen så åkte vi hem till mamma & pappa och fick lite mat i oss :D Grillad oxfilé med ungstekt potatis + morötterGOTT!! Lite senare åkte vi hem eller ja, Peter & Mio åkte hem och jag följde med Mamma till affären sen efter de åkte jag hem :)

Men som sakt idag blir de nog inte så mycke ska kolla febern på Mio sen efter han sovit så får vi se om den inte är så hög så kanske jag bäddar ner han i vagnen ändå, frisk luft är väll bra eller ? :) Släpper väll i näsan på han om inte annat :)


2011-03-05
 10:14:35

Sysselsättning?



 Jag tävlar hos 
Ellenojag om en underbar Namnmössa från mirasmamma.blogg.se/syblogg

2011-03-05
 08:42:43

39,6


Trött? JA! Klockan halv 6 gick jag in till en liten kille med 39,6 i feber :( Men han är ändå pigg, springer runt i gåstolen men litte mörk runt ögonen, får se vad feber ligger på sen igen om vi kanske kan gå till mamma & pappa (har blivit bjuden på mat) annars får jag väll hitta på nått här hemma istället. Inte kul när lillen är sjuk men nån gång måste han ju va de också..

Jag har iaf nu satt på kaffe tänkte jag skulle sova en stund när lillen sov men han vaknade efter 20 minuter så det var ingen idé så nu jag tar till kaffe muggen istället :)
Som sakt blir relativt lungt här hemma idag, min gubbe åkte iväg för en stund sen, han skulle med Rickard & köra nån bil eller va de va, ja skit samma bara jag & lillen hemma iaf :)
Träningsvärk har jag också så inni norden men då känns de att en har gjort nå nyttigt iaf ;D

2011-03-05
 08:12:25

Tävling

” Jag tävlar om en prins eller prinsesspall värde 1095-1220:- från Bonde of Sweden hos Fröken M.

Tävla HÄR du oxå ! ”

2011-03-04
 22:56:06

sjuk bebis


Ja självklart var det inte "tand feber" han hade, & nu på kvällen har de blivit värre, 38,2 utan att tabletten hade gått ur riktigt + att han börjar bli så där tät igen, tur att jag har bricanyl hemma denna gången!
Han har knappt ätit något på hela dagen heller 1 1/2 flaska välling + 1 pannkaka men druckit har han ju gjort iaf så de är ingen fara.
Men la honom som vanligt vid 8 & han somnade men vaknade för en halvtimme sen för han hosta, stackars älskling. Så nu har man gjort om proceduren igen, dricka, bricanyl, dricka, alvedon, dricka, näsdroppar, sängen. Så nu får vi se vad länge han sover, ska snart skalla kudden jag med bara lillen somnar.

Kanske ska göra iordning en vällingflaska ifall han vaknar & är jätte hungrig, ja de gör jag!



2011-03-04
 09:01:21

klapp på axeln


Vaknat, gett lillen mat, lagt lillen så han får sova frukost, diskat, sätt på kaffe, druckit kaffe, tränat, duschat, druckit mera kaffe
 & klockan är inte ens 9!! :)

Mio har börjat hosta igen också :( sån där "ond" hosta som han alltid lyckas få.. Han hade 38,1 (inte så mycket som tur är men ändå) i feber imorse, hoppas han inte blir sjuk nu! När de ska va så fint väder hela häljen!

2011-03-03
 20:15:15

-


Uuuh vilken härlig dag de har vart!
Vågar man hoppas på att våren är på väg? :D Idag har vi ju som sakt varit ute heela dagen, Tog en promenad upp på kil mötte mamma, syster & moster så fika vi ju allihop efter de kika vi runt litte sen gick vi hem till mamma.
Mio sov i vagnen ute på altanen, så jag & Emma passade på att åka hem till oss med Crosstrainern + matvaror + att vi slängde glasflaskor & tidningar (duktiga då!!) sen åkte vi tillbax och Mio sov fortfarande!! :O
Sen blev de massa kaffe (förståss) sen hem laga mat & nu sitter jag här & ser på "family guy" ska snart natta Mio sen ska ja ta mig ett träningspass tänkte ja :)

Här kommer lite bilder från idag



                 


2011-03-03
 08:37:05

Tick tack


Vad klockan går sakta.. Sitter & väntar på att den kan bli typ halv 11 ska nämligen iväg & fika med Mamma, Syster & Moster (även Mios gudmor) :) Mysigt,
Men i och för sig så ska väll Mio sova innan, mat ska han ha, blöjbyten, jag ska göra mig iordning, jaa klockan går nog fort ändå när jag tänker efter. 

De har ja tänkt på även om man som förälder börjar göra sig iordning typ 1 timme eller mer emot vad man brukade göra så blir man ändå stressad till slut, förstår inte.. 
Men å andra sidan så är de ju ganska mycket som ska göras om man ska någonstans.. Men inte gör de mig nått :) 

Nu ska ja lägga lillen, & som vanligt skriker kaffet på mig utifrån köket.

Kaffe kaffe kaffe kaffe!!!


2011-03-02
 18:56:17

bli medlem vettja..


"http://www.plusikassan.se/index.php?advertiser=28615"

Spara och tjäna pengar på allt du gör på Internet"

Bli medlem vettja :)

2011-03-02
 10:33:56

Sovmorgon


Uuh va gött nu sitter i soffan som vanligt med en kaffekopp i näven, lilleman sover frulle & unga mödrar är på tv :)
Fick sovmorgon idag, Mio vaknade vid kvart över 8 istället för halv 7, han har ju börjar vakna på mornarna när Peters alarm ringer & de tycker inte jag om.. Men vad gör man inte för de bästa som finns :)

Blev inget Öob igår så jag & Mio tar med oss Mamma & åker idag istället :) se om man kan hitta nått kul förutom de där man måste ha som typ shampoo, balsam mitt "älskade" tvättmedel :/
Undra om min kära vän tvättmaskinen är sur på mig, jag har ju inte behövt att tvätta på 2 dagar nu. (HAHA)
Gå in & kika på skor åxå, ett måste när man är där! Skokanonen är de väll som är där? :/ kanske kan hitta nått fint för en billig peng :P haha!

Fick mina leggings igår också :D äntligen. Dom passade!! Tog en storlek mindre än vad jag haft så ja va att litte nervös men de gick vägen :D (Får se om jag visar bild sen) 

Nej mera kaffe & samla krafter tills vilddjuret vaknar igen ;)


2011-03-01
 11:57:07

Tisdag


Sitter & lyssnar på musik, Mio springer runt i sin gåstol & terroriserar mina saker (som vanligt) Men så länge det inte är något som han kan skada sig på så får han väll hålla på, allt för att han ska vara nöjd :) <3
Han verkar vara på bättre humör idag också, dumma tänder!! Dom har vart dumma mot han ett bra tag nu, men 1 tand till har ju kikat fram så, stora killen. 
Idag händer de nog inte så mycket ska hem till mamma sen, fick order om att komma hem och väcka henne (hon jobbar natten) så de får vi väll göra. :) Efter de blir de till att gå hem igen och laga mat tills älsklingen kommer hem. 
Skulle vilja åka in till stan också och kika litte, inte för att jag vet varför, men men.. Har fortfarande inte fått "tillåtelse" av Peter att måla köks möblerna men skam den som ger sig!! ;)

Kanske skulle ta en tur till öob igen, behövs tvättmedel & litte annat här hemma, kanske ska dra med Mamma?! :)