2011-12-31
 23:44:53

Gott nytt..


Gott nytt år på er allihop!
Känner på mig att detta kommer bli ett kanon år! :)

2011-12-27
 18:21:14

:)

2011-12-27
 01:56:12

27 december klockan är 02.00 och det är 10...

img_3721 (MMS)

27 december klockan är 02.00 och det är 10 plus ute, detta stämmer inte riktigt!!

2011-12-26
 18:26:53

Julledigt


Sådär ja nu får de va bra på julledighet!
Här hemma badar vi i leksaker m.m. efter jul helgen, det har vart hur mysigt som helst som alltid! kan ju inte bli så mycket annat med världens bästa familj! <3

Igår va det fest och oj vilken fest det blev! Glad chey! så kul har jag inte haft på evigheter tro ja så nu klarar jag mig ett tag till :)

Men inatt ska man tillbaka till verkligheten, klockan ringer 01.15 då är det bara att hoppa upp ur sängen och åka mot jobbet!

2011-12-24
 08:15:36

Doppare dan


Har inte så mycket mer att säja än att önska er alla
en riktigt god jul! :)

2011-12-23
 17:18:36

Mini julafton hemma hos mamma och pappa :) <3

img_2582 (MMS)

Mini julafton hemma hos mamma och pappa :) <3

2011-12-19
 20:12:15

Vart är ni?


Idag har jag både handlat julklappar och tagit fram julgranen men inte minsta tillstymelse till julkänslor. Det är julafton på lördag dags för er att komma snart?!

Som sakt dagen idag har bestått av en försovning?! Saaay what? När försov jag mig sist? haha var ganska kul faktiskt när jag tänker efter. Iallafall när jag fått på mig fejset och allt därtill så drog jag in till stan till Simone för lite julklappsshopping, fick tag på i princip alla, iallafall dom som ska va klara innan jul :) När jag kom hem blev det däremot ingen inslagning utav paketen utan jag väntar och ser om julkänslorna kommer så småningom, mycket mysigare att slå in paket om man har känslan :)

Inatt bär det av till jobbet klockan ringer 02.00 så jag ska faktiskt gå och försöka sova snart.

2011-12-18
 08:38:10

Söndagsmorgon

Fortfarande dåsig så blir inget jobb idag heller :( Mio ska hem till din pappa idag med kanske ska passa på att vila upp mig då jag är fit for fight för nästa jobb pass :) det var skönt att han sov till kvart i 8.
Nej nu ska jag ta ungen och mysa ner mig under filten!

2011-12-17
 21:33:45

blaha blaha


Phu, nu sitter jag här igen nerbäddad under filten och fryser helt ärligt arslet av mig snart, jag vill bli frisk NU! Helst IGÅR! Så det ser ut som en dag hemma från jobbet imorrn igen men man vet aldrig kanske slår till och blir frisk under natten, I hope so!

Idag har jag inte gjort många knop, har vart hos mamma och pappa med Mio så han fick leka av sig lite och jag fick vila mig lite. Jag har konstaterat att man får helt enkelt inte vara sjuk som mamma! Men å andra sidan kan jag trösta mig med att jag inte är sjuk så ofta :) 
Jag gjorde dock en kraftansträngning i form av att ge mig upp på vinden (efter att min syster gått upp först) och leta efter en kartong med lite saker jag vill ha men tror ni jag hittade just den kartongen då?! nej men självklart inte dock hittade massa andra (bra) saker!  
(Bild kommer när jag orkar)

2011-12-16
 15:07:09

duktig!


Fick order utav doktorn att vi skulle fortsätta med penicillinet MEN ser vi att det kommer fler prickar eller börjar klia så ska vi byta till det andra om han skrev ut!

När vi kom hem var det dags att plåga Mio lite grann genom att få i han penicillinet men denna gång var det faktiskt inte en så stor kamp. Men det gällde att vara snabb som satan med sprutan innan han hann att svälja saften! Men det funka! :) Och självklart blev det en liten chokladbit efteråt <3

2011-12-16
 13:01:59

Sooooon


Nu snart kan ja ringa VC (haha vc) så får vi se om jag kan få en tid till min lilla fis, dock kanske jag skulle väcka honom och kolla om det kommit mera prickar eller om dom helt sonika har försvunnit?! Är dom borta finns det ju inget att titta på, så får de nog bli.
Får se om han ska till sin pappa idag de märks, gör ont i mitt mammahjärta om jag inte är i närheten när han är sjuk!

Har ju glömt att berätta den ganska oviktiga detaljen att jag köpt en ny micro, finally, jag trodde inte jag använde micron så mycket men när jag väl inte hade nån så gick nästan min värld under (eller inte) men ändå. Jaja det problemet är iallafall löst nu! :)

2011-12-16
 09:50:24

Jaha


Då var det bara att vänta då, Mio har fått utslag på magen av penicillinet så har ringt till rådgivningen men jag skulle avvakta tills vårdcentralen har telefontid igen så länge inte utslagen blir värre! För jag lyckades ju missa telefontiden med 4 minuter! :( Men det är bara att hoppas på att det inte blir mer utslag!
Men skulle ju inte göra mig nått om han fick slute med penicillinet för jag kan ju säja att det är en kamp på liv & död varje gång han ska ha i sig skiten! :(

2011-12-15
 12:10:04

sjukstuga


Det är precis vad det är här hemma, så inget jobb idag :(
Påbörjade Mio´s penicillin kur förut med, det gick bättre än väntat faktiskt men mutor bestående av choklad & saft var rätt smart tänkt!

Skulle behöva till affären, men jag orkar inte! Nån som känner sig manad att ta hand om mig nu när jag är dödssjuk?!

2011-12-14
 20:32:45

USCH!!


Så här sjuk har jag inte vart på länge, kände mig litte frusen igår kväll så vaknade jag inatt med världens feber,
:( Lillfisen har väll smittat mig.. På tal om honom så skulle vi ju ner till BVC i tisdags för att få spruta men icke sa nicke! Får reda på att han har öroninflammation :O say whoot? Har inte märkt nånting, men va iallafall ner idag och spolade ena örat på honom (grina en skvätt) och kunde konstatera att han hade inflammation på båda öronen så nu är det bara för lillkillen att käka pencillin :( Jaja bara han bli bättre! <3

Men han va så duktig hos doktorn förutom att han blev förbannad såklart men vem skulle inte bli de när man spolar vatten i örat?! Så en liten chokladkaka var han givetvis värd efteråt även fast det inte är lördag!

Har samlat vuxenpoäng idag med! Skrivit adresser på alla julkort så nu ska dom postas imorrn om jag kommer utanför dörren vill säja!

Nej nu ska ja försöka ta mig till duschen och se om jag kan spola bort lite baciller!

2011-12-13
 10:40:01

Äntligen!


Nu är blogg.se som de ska igen, bara för mig som det har krånglat länge?

Lucia idag med har vart på lussefirande på dagis, mysigt! Efter de så följde Mamma & Moster med mig hem på kaffe & lussebullar, MUMMA!
Nu sitter jag här och funderar på om jag ska gå och städa Mio´s rum nu när han ändå är på dagis :)
men vi får se hur de blir med den saken!


Så här söt va han imorse innan vi gick till dagis, får se om han är lika söt, (läs;) ren när han kommer hem. Söt är han ju jämt!

2011-12-09
 20:05:18

Fredagsnöje?! :)

img_7122 (MMS)

Fredagsnöje?! :)

2011-12-08
 09:21:26

Nämen?

Vad har hänt här då? Allt är ju snett ? Aja skit samma! Efter en kall promenad med Mio till dagis sitter jag nu i soffan och väntar på att kaffet ska bli klart! MEEEEN va irriterande de blev.. ser ju bara hälften utav texten.. Jaja mer än så här blir de inte.
2011-12-07
 20:48:47

?

Nu finns det enbart ett frågetecken kvar, när kommer verkligheten komma ikapp mig?!

2011-12-07
 09:18:29

fika?


Kaffe kaffe kaffe!

tjoo, är relativt pigg idag ändå när jag kom isäng sent igår och mio kom och kröp upp till mig 04.00 men somnade lika fort som tur va! Myyys.  
Nu är han lämnad på dagis idag hann jag iallafall få en puss & kram innan han sprang in och lekte tur att han tycker de är kul! :)

Idag har jag inte så mycket planerat förutom att mamma & farmor kommer hit sen, va ett tag sen farmor va här nu så hon ville se hur jag fått de.

man kanske skulle åka och handla lite så man kan baka nått tills som kommer?!


Den fina julstjärnan jag fick av min mammi igår <3

2011-12-06
 10:36:58

Tisdag


Hej på er!
dagen börjar bra, har en tvättmaskin igång och min mamma är påväg ner så jag har nån att dricka kaffe med. :) Sen ska ja hämta Mio på dagis efter de blir det en massa lek och mys! Det är så tomt utan honom hemma! <3

Igår sov jag halva dagen efter att ha jobbat natten, när jag vaknade åkte jag hem till mamma och pappa för min lillasyster bjöd på mat :) "farmors lax" MUMMA! Efter vi hade ätit drog jag med mig syrran till Arvika och köpte ett skötbord åt Peter som Mio ska ha. :) Tack Emma för hjälpen.

Nej nu ska ja hänga tvätt, måste förbi affären och köpa röda band + breda spetsband sen också, INTE glömma! :) 


 

2011-12-03
 20:29:15

Myspys


Höll på att somna när jag la mio, uh va mysigt!!
 men nu sover han iallafall och jag ska mysa ner mig under filten och kika efter lite ideér på julklappar, kanske är dags att börja tänka på de nu?!
Får se om Mio har blåtira när han vaknar imorrn han & Maja ramlade nämligen förut när dom kramades (iiih) så mio slog ögonbrynet i hyllan men det gick bra iallafall!

Nej en smörgås kanske skulle sitta fint! 

 

2011-12-03
 10:55:22

äntligen


Här hemma är dagarna fullspäckade med råge!
Men nu måste det lugna ner sig lite annars går jag under tror ja.
Kanske är dags att berätta (eller ja, kanske inte) men jag och Peter har bestämt oss för att flytta isär för det funkar inte så som det va här hemma så nu under den senaste veckan har vi flyttat kompletterat med grejer m.m. Så har vart mycket nu och mitt upp i detta jobbar man ju också så det har tärt på mig mer än vad jag trodde det skulle göra men nu kan det bara bli bättre!

Under denna veckan har jag insett vad mycket jag älskar min familj dom ställer upp för mig 24/7! Känns som om dom ger så mycket men inte får ett skit tillbaka, men det ska ni jag lovar! <3
Lika så mina vänner, vad skulle jag ta mig till utan er?! löv ya <3

Igår tog jag med mig min Pappa och köpte nya soffor, fick äntligen såld på den gamla igår (eller ja äntligen och äntligen annonsen har ju inte vart ute så länge) Så nu har jag sofforna jag gått och dregglat efter länge, men funderar på om jag ska ta av tyget på kuddarna igen och styrka de för på 3-sitsen är det så skrynkligt men på andra sidan ska ju folk sitta i den ;)

blev ett långt inlägg idag men nu är det dags att sätta igång igen ska bära ner litte skit sen åka till mamma och pappa och hämta släpkärran sen till tippen sen ska jag hämta hem min älskling! Som jag saknat han! <3

just de måste ju tillägga att jag blev klar med Mio´s säng igår hoppas han gillar de! :)


Vad tycks?


hoppas han blir nöjd! :)

2011-12-02
 07:54:31

iiih :)

Nu blev jag glad chey! Träffade en utav mina lärare jag hade på södra viken nyss!! Saknar de faktiskt ibland :)

2011-12-01
 21:37:47

Work!!

Då var man påväg till jobbet då, skulle behöva vart hemma och plocka lite känner ja men har fått mycket gjort idag ändå som tur är!
Får ta nya tag imorrn efter att jag sovit en stund :) hoppas jag får skruvarna till mio's säng imorrn med.

Men ni får sova så gott och behöver inte alls tänka på mig som kommer jobba och slita heela natten ;)

2011-12-01
 11:10:49

Torsdag


Har inte vart så flitig med bloggen känner ja, men jag har mina orsaker! MINST sakt..

Just nu har jag mig en liten paus, har plockat och grejat här hemma heeela morgonen, eller ja sen jag lämnade Mio vid 8.. Men får nog ta och sätta igång igen för snart är det dags att gå och hämta yrvädret ocg då blir de inte en lugn stund! Kanske skulle gå hem till mormor och springa 1000 varv runt huset, kanske skulle ta lite energi ifrån honom iallafall?! ;)

Igår vart de iallafall ett besök på IKEA och jag kan bara säja att så mycket grejer för så "lite" pengar har jag nog aldrig fått! Det som fick följa med hem var bla. en säng + bäddmadrass, 2 uppsättningar sängkläder + täcke & kudde till mio, handdukar, nya kaffe muggar, grytor m.m. m.m. m.m.

Nej kökslampan ska upp och gardiner ska skiftas i vardagsrummet och sovrummet innan Mio ska hämtas på dagis
Dags att sätta igång igen kanske?!