2011-06-30
 10:04:50

Skin


Solen skiner = Underbart!! Hade velat vart ut nu men lilleman blev så trött så han fick sova en stund men då hinner ju jag göra mig iordning, så lite positivt är de ju! :)

Idag får de bli en tur till Öob, behöver litte smågrejer här hemma! Sen i eftermiddag ska vi till BVC för 1 års koll, så blir nog inte så jätte glad kille som kommer ut från vårdcentralen (ska få spruta)

See ya!

2011-06-29
 20:33:26

Idag..


Haft en underbar dag! Vart hemma hoa mamma & myst, tog med mig lillasyster till stan och shoppa lite m.m. kul! Vädret kan ju inte bli så mycket bättre nu! Härligt med värme äntligen!

Har egentligen inte så mycket mer att skriva blir bara tjatigt att läsa, känns som om man skriver samma saker hela tiden.
Hörs imorrn istället!


2011-06-29
 10:31:31

Pictures


  
 


      

2011-06-27
 09:17:23

Grattis!


Ungefär nu för exakt ett år sedan började mina värkar och världens goaste unge ville ut!
Vad skulle jag ta mig till utan dig min lilla lilla älskling, eller blir det stora lilla älskling nu?!




Grattis Älskling

2011-06-26
 21:51:50

Nu börjas de


Då var det söndag helt plötsligt och imorrn är dagen som har kommit alldeles för fort, Min lilla lilla lilla älsklings 1 års dag! Men det värsta utav allt är att han har blivit så stor så fort, jag hinner inte med!

men iallafall tårtan är så gott som klar, det är bara garneringen kvar som blir gjord imorrn på förmiddagen innan vi åker till farmor & farfar! :)

Nej nu ska ja krypa ner i soffan med en popcorn skål sen ska ja sova!

2011-06-24
 13:04:38

"här pappa jag kan hjälpa!" :)

img_0786 (MMS)

"här pappa jag kan hjälpa!" :)

2011-06-22
 20:08:33

blahablaha


Sorry för dålig update! men nu under denna veckan jag jobbat 3 nätter har jag insett att nattjobb + småbarn är ingen bra kombination! Jag måste sova, men samtidigt vill jag inte sova för länge för vill ju spendera tid med det bästa jag har (MIO) och det har resulterat i att jag är trött, på dåligt humör & allmänt irriterad, men det är bara en natt kvar denna veckan sen är jag ledig 1 vecka igen!

Midsommar till helgen också har lite saker planerade så det blir nog perfekt! 

Besiktning på Capricen imorrn!! Äntligen, är faktiskt lite nervös får nog ringa Peter imorrn innan jag lägger mig så jag kan sova ordentligt! ;)

Som sakt ska iväg och jobba sen så ska vila mig lite iallafall! 

Ha en bra kväll alla!

 

2011-06-21
 16:46:21

God morgon?


God eftermiddag? Ja nått utav de! Vaknade iallafall för en stund sen, efter en natts jobb ska iväg idag igen & imorrn! Härligt! Har riktigt roligt på nätterna, its good to be back!

Nej nu ska ja slänga i mig en smörgås eller nått sen ska jag springa hem till mamma & pussa på min lilla älskling!

PS. Igår kunde jag bokstavligen dödat, ringer man på en bil och säjer att man kommer och tittar på den & inser att man ändrat sig, inte hinner and so on, ringer man inte då?! :O DS.



2011-06-20
 10:45:57

Måndag


och 7 dagar var tills våran lilla älskling blir 1 år.

Här hemma är det full fart som vanligt, varför bryta trenden liksom? ;) 
Skulle behöva städa och tvätta idag men en tvättmaskin får det nog bli men städa får vi se om Mio tillåter. Kan ju damma av lite iallafall sen när han sover! :)

Annars blir det nog en relativ lugn dag idag med, behöver in till biltema & köpa hjulbult till bilen för förhoppningsvis försvinner den idag!
Sen ikväll är det jobb som står på schemat, 3 nätter på raken ska bli skönt faktiskt, men lite olägligt är det ju pga att jag har mycket att göra som det är, men jag tror jag ska hinna med allt! ;) 

återkommer!

 

2011-06-19
 23:07:44

Kväll


 Såg att min besöks statistik gått upp jätte mycket! Kul att ni tittar in & hoppas verkligen ni stannar! :)

Idag har det verkligen vart en söndag, inte gjort alls mycket bytt däck på Capricen (bild kommer) fick grillat hemma hos mor & far! MUMMA! Badat lillen :) Alltså inget speciellt!
Ringde en på 855:an med, dom kommer och kollar imorrn, bara att hålla tummarna att dom tar med sig den hem!
Nej nu ska ja återgå till filmen "Million dollar baby" Good shit!



2011-06-19
 11:30:00

!!

2011-06-19
 10:00:56

Följ..


..gärna min blogg via bloglovin! :)

bloglovin
2011-06-19
 09:44:51

Söndag


Här är dagen i full gång, eller iallafall för den minsta utav oss! Men det är ju inget ovanligt ;)
Själv ska jag ta mig litte kaffe så jag vaknar till lite :)
Idag har vi inget speciellt planerat, så det märks vad vi hittar på idag, baka lite kanske?

God morgon/förmiddag

2011-06-18
 22:03:23

Sådär ja!


Hemma nu efter att ha varit på bio men min älskling! "pirates of the carribean - i främmande farvatten" helt klart sevärd!! :)
Min ängel amanda satt hemma med Mio så vi kunde åka iväg och mysa litte, TACK!

Vart iväg och köpt nya skor till capricen idag med! Mio godkände dom givetvis först ;)
 
men nu ska ja in i duschen sen blire mer film!

2011-06-18
 12:02:48

Jag tävlar!!



”Jag tävlar om en personlig almanacka hos Fröken M i samarbete med Personligalmanacka.se

Tävla HÄR du oxå !!”

2011-06-18
 10:39:38

-


God morgon!

Här sparkar vi igång dagen lite försiktigt med att kika på filmen "eldorado" som går på 5:an. Nu har Mio faktiskt bevisat att det går att sitta still en ganska lång stund faktiskt :)


2011-06-17
 22:34:24

Gäääääsp


Trött är jag men vägrar gå och lägga mig än, sitter uppe och myser helt själv & det är underbart!
Mindre underbart är att regnet öser ner utanför fönstret, solen vart tog du vägen?

Idag har det inte hänt så mycket, jag har sovit, kom hem klockan halv 10 & sov till 3 ungefär sen bar de iväg hem till mamma & hämta hem min lille fis! :) Väl hemma lekte vi, plockade undan lite, lagade mat och ja allt de där som hör till! Mio vart nog lite sur för han fick inte träffa Pappa innan han la sig och sov, Peter fick nämligen vara kvar på jobbet, någon tågvagn som vält eller nått så han kom inte hem förräns halv 9 kanske.

nej en bit vattenmelon sen ska jag nog fundera på att krypa ner i sängen! 

2011-06-16
 13:30:00

Nytt!


Ny kategori! "Nytt i garderoben"

och först ut är kläderna lilleman vi fick hem på posten igår.
4 st linnen & en skjorta från H&M



2011-06-16
 11:09:00

Torsdag


och en dag närmare min lilla älsklings ettårsdag, det går för fort!!
Har iallafall skrivit inköpslista med allt vi ska ha till bak m.m. för måste planera lite då jag jobbar 3 nätter till veckan & sover några timmar på dagarna sen så är det ju midsommar och allt vad det innebär, sen på måndagen den 27 fyller han ju år. Ojoj hur ska ja hinna allt men har en ganska bra plan såhär långt iallafall de ska bli roligt att se hur långt den räcker bara.  

Idag har vi inget speciellt planerat, tar oss nog en liten cykeltur sen iallafall, ner till sjön kanske? Jag och lillfisen :)

Jobb ikväll iallafall 22.00 till 09.00, så måste få sova nån timma nu under dagen, men de vet vi ju hur bra de brukar gå. haha!

   

2011-06-15
 21:29:19

jag glömde ju!


MIO TOG SINA FÖRSTA STAPPLANDE STEG IDAG!!!

STOLT MAMMA!

:D

2011-06-15
 21:06:33

Då har man de svart..


..på vitt! Min lillasyster är faktiskt inte så liten längre..
(och snart är hon ju ikapp mig också, jag som inte kommer bli äldre än såhär!) haha!
Så våran dag idag har bestått av att fira henne & ätit massa onyttiga grejer! GOTT!!





2011-06-15
 09:07:44

Mio har tid för mys!? Hör ju inte till van...

img_0784 (MMS)

Mio har tid för mys!? Hör ju inte till vanligheterna längre direkt, han har ju snart legat still i 5 minuter! :) MYS!!!!

2011-06-14
 15:23:58

Hej då morsan nu drar ja!!

img_0782 (MMS)

Hej då morsan nu drar ja!!

2011-06-14
 12:20:22

meeeeen


allt jag nyss skrev försvann så får väll se de kommer med i ett senare inlägg.. -.-


2011-06-13
 11:04:56

lite sent men,


Lillen sover frukost, dom har varit här och bytt tätningslister i fönstren & jag ska ta mig litte kaffe!

Godmorgon!

2011-06-12
 21:18:29

Utedag!


Behöver jag berätta att vi varit ute heeeeela dagen idag? Självklart sitter man inte inne i detta fina väder så idag har vi vart ute & flängt som vanligt, först bar de av upp till renstad denna häljen med, alltid lika trevligt!
När magen börja kurra så gjorde vi åter igen ett försök att få äta på frykenbaden & denna gången var de öppet! Äntligen! Mio fick pannkakor idag igen, men idag åt han ungefär en halv sen började han kasta pannkakor omkring sig så de blev inte mer än så! Huligan unge!
När maten var uppäten, hoppade vi lite studsmatta och allmänt myste sen bar de iväg hem till mamma & pappa med Capricen så nu sitår den i tryggt förvar igen! :) Blev en vända kubb med jag vann!!






2011-06-11
 22:18:49

Nu var de gjort...


i väntan på att jag ska skjöla bort ansiktsmasken så sorterade jag alla mina inlägg, lite små drygt men nu är det gjort också ;)

2011-06-11
 21:02:21

Lördag


Vart en toppen dag idag!! Startade dagen med lite plock hemma, sen tog jag med mig grabbarna upp till moster där vi fick pannkakor! :D Mio åt 3 1/2 st :O Lollos pannkakor är bäst!!
Blev också en tur in till IKEA med lollo och barna :) Gubben stannade hemma, undra varför? ;)

Nu sitter jag iallafall hemma, själv, lillen sover & gubben är ute men vet ni vad?! Jag klagar inte! :) Bara skönt att få lite egen tid ibland!

Nej i brist på annat ska jag nog packa upp lådorna jag köpte till mios bokhylla, äntligen kanske man kan få litte ordning och reda!

2011-06-09
 22:07:58

Gubbarna i Örebro fick inte med sig allt g...

img_0779 (MMS)

Gubbarna i Örebro fick inte med sig allt gods, så nu åker jag och styr upp detta! ;)

2011-06-09
 11:08:49

Badkillen :)



blöjan fick följa med till att börja med då han bokstavligt dök i vattnet, ingen badkruka här inte!


Men jag tror att det här med vatten utomhus fortfarande är lite konstigt!
 (Vatten har man väll i badkaret väll?! )
;)

2011-06-09
 09:37:41

bättre sent än aldrig


Nu har alla mina mobil inlägg kommit, jaja bättre sent än aldrig eller vad säjer man?! :)

Har en liten kille här hemma som beter sig som om han har kommit in i trotsålders redan! Han totalt skiter i mig när jag säjer någonting och OM han nu får för sig att lyssna så blir han JÄTTE sur och börjar slå omkring sig och ha ner saker :/ Ojojoj hur ska detta gå? haha!
Han tog nästan ett steg själv igår med, det får man ju bara inte glömma bort att berätta!! ;)


2011-06-08
 17:31:36

Ny duschad!! :)

img_0778 (MMS)

Ny duschad!! :)

2011-06-08
 11:10:43

-

 
Jag älskar när det åskar!
denna gången vaknade inte Mio heller, här om kvällen vaknade han och blev jätterädd! Mammas älskling <3



2011-06-07
 09:42:21

Fint väder idag igen..


men hoppas regnet håller sig borta, dom sa ju att de skulle komma en skvätt sen..
Här har vi iallafall sparkat igång dagen med att sätta på en tvättmaskin och nu sitter jag med en kopp kaffe i näven. Mio är det full fart på som vanligt han har redan ramlat och slagit sig ungefär 4 ggr, han är ganska duktig på de tyvärr..
Funderar på om man skulle ta sig en cykeltur med Mio idag. Berätta jag de föressten?! De kanske ja gjorde, men iallafall Mio fick åka cykel häromdagen och han skratta så jag trodde han skulle skutta upp ur stolen! HAHA! Goding <3

Ha en bra dag iallafall, För det ska jag ha!


2011-06-06
 21:57:14

Mys dag!


Det är precis vad det har vart idag, min stora älskling fyller hela 25 år idag så har firat honom genom att först åka hem till mamma & pappa, blev tårta & kaffe på altanen efter det tyckte han att det redan var dags att åka till dressman och göra av med presentkortet han fick :) och så fick de bli! 
Efter att vi hade vart i stan åkte vi till Värmskog, liljenäs café och åt räkmacka, GOTT!! Mio fick en köttbulls smörgås och den var helt klart godkänd den med! :) 
Sen fick de bära iväg hemåt då svärfar kom på besök och nu sitter jag här och tror jag smälter bort snart..

Får bli ett glas med iskallt vatten ute på balkongen tror ja bestämt!

 

2011-06-06
 16:09:38

Fikar på liljenäs café  med mina grabbar :)

img_0771 (MMS)

Fikar på liljenäs café  med mina grabbar :)

2011-06-06
 16:09:36

Fikar på liljenäs café  med mina grabbar :)

img_0771 (MMS)

Fikar på liljenäs café  med mina grabbar :)

2011-06-05
 21:42:44

AJ!


Har bränt mig som satan på axlarna idag, även fast jag smörjde mig! Känner på mig att de kommer bli en härlig natt..

Idag har vi iallafall spenderat dagen utomhus på olika ställen, i förmiddags åkte vi upp till högboda eller ja djupt in i skogen, fick nästan lite panik, och hälsade på Rickard & Nanne Peter va ju tvungen till att kika till impalan ;) haha! så de blev fika och lite fotplask i sjön! :)
Efter vi vart där åkte vi till arvika och åt mat & hälsade på Mios farbror.

blir inte så mycket bloggande om dagarna när det är fint väder men de får ni leva med ;)
Såg föressten att det är några stycken runt om i Sverige som läser min blogg, jätte kul!
Hoppas ni tycker de är liiite intressant iallafall! Bra tidsfördriv kanske, Haha.

Nej nu ska ja smörja in mina axlar och mysa ner mig i soffan!

2011-06-04
 11:01:10

Lyxshake på Max med mina killar och varmt ...

img_0764 (MMS)

Lyxshake på Max med mina killar och varmt är de! Kan de bli så mycket bättre än såhär? :)

2011-06-03
 20:40:02

Ojojoj


Vart en liten paus från bloggen känner ja, denna veckan har gått i ett och jag skojar inte heller! Jag har jobbat natten så har sovit halva dagarna, sen har all tid gått åt till att snosa på min lilla prins innan det har bärt av till jobbet igen..

Vi var in till stan i veckan och shoppade lite till lilleman med, det som fick följa med hem var ett par sandaler & 3 par shorts :) Tar kort på de någon dag tänker ja :)

Idag har vi varit ute i princip hela dagen, har ju vart hur skönt väder som helst, 28 grader i skuggan visade bilen förut! VÄRME!! :D Ja jo men på tal om bil! ÄNTLIGEN har det kommit in en ny familjemedlem men också försvunnit en, vi bytte bort Impalan mot en Volvo V70 jätte fin och automat så jag klagar inte, och bara det här med Klimatanläggning! TACK!!

Nu ska ja sätta mig och rensa kameran på lite bilder tänkte ja, sen blir de mys!

   

2011-06-01
 19:53:18

Lillen är mattas så nu blir de storkok eft...

img_0763 (MMS)

Lillen är mattas så nu blir de storkok efter att dom borttappade napparna är hittade igen :)