2011-08-31
 17:59:05

Åska..


Ja visst efter ett "härligt" väder idag så kom ju självklart det älskade regnet + åskan. 
Dagen på dagis hade vart bra! härligt att höra.
Jag har vart och fått tag i en spegel, exakt en sån jag ville ha, det blev skit bra om jag får säja det själv! (Bild kanske kommer sen) Vart hos Carro på kaffe osv osv. har ingen blogglust känner ja men ändå så va ja tvungen till att slänga in ett litet inlägg!

2011-08-30
 21:14:05

Tisdag!


Lite sliten efter en härlig dag med shopping, kaffe(!!!) och trevligt sällskap! När jag hade lämnat Mio på dagis i förmiddags (vilket inte var så kul till att börja med) så åkte jag upp till min älskade moster (i lööööv you!) fick i mig litte kaffe osv innan vi drog in mot stan till IKEA! :) blev hela 4 orkideér + 4 glaskrukor, glas, skärbrädor, batterier, en pall till badrummet som mio kan stå på, en "hängade sak" att ha i badrummet. Inte nog med det så fick jag ett sms jämt lagom när vi skulle åka därifrån att kläderna från H&M hade kommit så självklart hämtade jag hem dom också när vi var tillbaka i Kil.
När jag väl kom hem så var det dags att hämta Mio på dagis och hem och laga mat, badade lillen, planterade blommorna i sina krukor, möblerade om i sovrummet (eller ja flyttade på kistan så jag fick plats med spegeln jag hade ute i hallen) så jag fick mitt skoskåp på plats i hallen så imorrn ska jag försöka få tag på en spegel jag kan ha över :)
Men nu har jag iallafall satt mig i soffan med ett glas vin?! "Anders, Göran & Ove" är att fina killar de ;)


Jag älskar dig mer än vad man kan beskriva med ord!

2011-08-29
 11:25:52

Rubrik


När lillen vaknat efter sin lilla powernap och fått i sig lite mat så tar jag honom under armen och åker till Linda och Hanna en stund :)

Dagens outfit:
i love my red jeans! 

2011-08-29
 08:15:41

Ny vecka!


Sparkat i gång dagen hör hemma sen ungefär 1 timme tillbaka, Mio har "studiedag" (vad heter de när man går på dagis?:O ) idag så han är hemma, förkyld han har blivit också hoppas att han slipper febern bara!

Igår tog jag med mig lilleman och åkte till hem till Simone drack lite kaffe och prata massa skit ;) När vi var klara med de så tog jag och Mio med oss henne ut till bergvik, skulle ha storhadlat men blev inte så det blev 2 par jeans istället :D Så de kan bli! Det blev ett par svarta och ett par röda, schnyggt!
När vi kom tillbaka till kil åkte vi hem till mamma & pappa på en kaffe! när vi var klara där var det dags för natten för lilleman han var så trött så han somnade i mitt knä <3
Efter kanske en timme i ensamhet kom en av mina favorit tjejor Amända och gjorde mig sällskap men cola, naturgodis & chips, helt okej söndag med andra ord!

2011-08-28
 10:18:05

Nytt i garderoben!


Oftast handlas det ju till Mio även så denna gång! :)

Pyamas, munktröja, tröja

Svarta mjukisbyxor, fleece tröja, byxor.

2011-08-27
 06:13:42

On the road again! (äntligen efter en helv...

img_0848 (MMS)

On the road again! (äntligen efter en helvetes natt/morgon)

2011-08-26
 11:41:15

Åker en sväng


tar med mig Amääända och drar jag till ÖoB en sväng :)
 

Hejhej!

2011-08-26
 11:00:00

Body mist!


Fick hem min body mist igår också, det var inte den jag trodde de va men är hel nöjd!!
Det är "mango temptation" från Victoria´s Secret med lukt av "Mango nectar, Hibiscus och pink watermelon" 
Underbar!

2011-08-26
 10:11:28

Alone


nyss haft en dejt med dammsugaren gick bra faktiskt men tänkte att det kan vara bra med en extra så gick till tvättmaskinen också, men nu sitter jag här! :) Har iallafall lämnat Mio på dagis så jag tänkte jag skulle passa på att försöka få de någorlunda fint här hemma!
Måste få i mig lite kaffe också, dagen blir inte bra om jag inte får i mig kaffe!

Dagen vet jag ej hur den ser ut, eller ja Mio ska va på dagis fram tills klockan 1 och gubben jobbar till 4 så innan dess händer det nog inte så mycket om jag inte hinner en sväng till ÖoB innan jag ska hämta Mio, vi får se!


Mio´s nya regnställ dock lite för stort men de går nog! ;)

2011-08-25
 22:04:06

Titta mamma!


Titta mamma jag kan faktiskt SJÄLV!

(numera äter vi oftast enbart med skeden här hemma, det är den bestämda lilla mannens önskemål och den önskan går man med på, annars är det mat överallt utom i hans mage och på tallriken)

 

2011-08-25
 21:07:25

kvällen är "räddad"


Hej på er!
Ingen update idag men har haft annat för mig.
Idag var Mio på dagis helt själv och jag kan säja helt ärligt att jag var inte nervös ett dugg! okej då efter ett tag kanske men varför skulle jag va de, allt hade ju självklart gått jätte bra!

När vi kom hem nu i eftermiddag fick jag mig en glad överrasking när jag tittade i brevlådan hela 2 paket! I det ena var Mio´s regnställ x2 så nu har vi ett på dagis och ett hemma! I det andra var korten jag beställde, passade på när fujidirekt har porto fritt så fick 100 bilder + en förstorning 40x50 för 118kr! Happy!
Så jag kan säja att kvällen är räddad för tänkte jag skulle försöka få klart Mio´s första året bok iallafall så gott de går, har nog inte nog med kort ännu men det fixar sig :) Ska klämma in bilder i albumet också, känner jag mig själv rätt så kanske de inte kommer bli så mycket gjort med det (nu ikväll) men man kan ju alltid hoppas!



2011-08-24
 14:50:28

Mormors och morfars äpplen är goda!! :)

img_0845 (MMS)

Mormors och morfars äpplen är goda!! :)

2011-08-23
 13:16:18

vad gör man nu?


Det är frågan, eller ja jag sitter och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar. Jag har kommit på de att jag blir så rastlös så fort Mio sover, men när han är vaken och vägrar lyssna på mig så önskar man nästan att han sov ;) knepigt de där!
Sen när han vaknar får vi väll se vad vi hittar på, skulle behöva handla lite men de väntar jag nog med tills Peter har kommit hem. Kanske blir en sväng hem till mamma i brist på annat. hehe!

Tror jag dödat mina blommor också :( jag som trodde jag blivit bättre på detta, men jag klippte iallafall bort alla blommor jag såg var döda (allihop!) men har ju fortfarande knopp men de är frågan om dom vågar sig fram. HAHA! Det märks.

Vilket tråkit inlägg de blev kände jag, men de får ni leva med! ;)

Det gick suveränt på dagis idag också!!
Happy mom!

2011-08-23
 07:56:14

God morgon!


Nu har vi sparkat igång dagen här hemma, vällingen är avklarad även tandborstningen för Mio. Så nu ska jag bara få på han kläderna men det är inte inte det lättaste kan ja säja! haha! Ska inte glömma påsen jag plockade ihop igår med, hittade dock inte byxor :/ alla är i princip för korta väntar på ju paket på posten jue. haha!

Men ha en bra dag så hörs vi sen!

2011-08-22
 21:01:16

Bilder + litte annat!


Jahapp då har denna dagen gått, dagis va inte så jätte kul idag men de gick över efter en stund så de va bra! :)
Varit hos tandläkaren med Mio också och allt såg (givetvis) jätte fint ut! Måste ju skryta lite om det bästa man har eller?! ;) Hittade ett par till gummistövlar också så nu kan han ha ett par på dagis och ett par hemma så nu är det bara ett till regnset han behöver + ett fleece ställ så ska han nog ah allt inför hösten iallafall, sen kommer ju allt detta med vinter kläder osv osv. usch! Men jaja. 
Just nu sitter iallafall jag med en halsduk på mig och hoppas på att jag blir bättre i min nacke, jävlar va ont jag har! Vet inte om det är nackspärr eller va de är, ont har jag iallafall.

Nu kommer bilderna jag lovade er, kanske inte så jätte intressant men ändå ;)
   
Jahapp mer bilder än så blev de inte, krånglar fortfarande får se om de kommer igång sen!

           

2011-08-22
 08:01:30

helgen


Då var det måndag och dags för ännu en inskolningsvecka på dagis!
och vi hoppas på att det fortsätter som det gjort :)

Helgen i kort sammanfattnig såg ut såhär.
fredagen var det enbart mys här hemma så det var lungt, lördagen så tog jag och Mio med oss Simone in till stan och köpte gummistövlar till lillen och lite annat så som byxor m.m. Bilder kommer sen tänkte ja! Sen på kvällen drog vi ut en sväng eller ja en sväng de blev faktiskt kul för en gångs skull! :)
Sen söndagen, då hade vi lite picknick nere på hannäs sen bar de iväg mot stan igen på i2 mârten (det lilla som va!) Sen körde vi hem simone sen for vi hem! :)
Inget fel på den häljen inte! ;)

Nej nu ska ja göra iordning mini för dagis så hörs vi sen!
(Lovar att lägga in bilderna också är så tråkit utan bilder eller va tycker ni?)

2011-08-19
 12:10:26

älskar dig!


Fick nyss reda på att min farfar kommer nog aldrig hem igen. Han åkte in till sjukhuset för några dagar sedan med lunginflammation och har bara blivit sämre och sämre. Har sådan beslutångest om jag ska åka in till honom har sådan skräck för sjukhus och "döden" vill ju fortfarande minnas min glada, underbara, spralliga farfar och det är inte just den personen som ligger i en sjukhus säng och mår dåligt. usch jag vill inte detta!!!

Jag älskar dig farfar! 

(4 generationer)

2011-08-19
 11:12:12

Fredag och vad göra?


God förmiddag!
Ungen har vart på dagis, andra koppen kaffe är påbörjad, disken är borta och jag känner mig allmänt lugn i en städad lägenhet!
Härlig fredag med andra ord! :)


Allt på dagis passade inte lilla herr walman idag, han sken som en sol när vi klev in men efter en stund blev han gnälligare + att han höll på att somna i cykelstolen på väg hem. Så när vi väl va hemma kände jag att han va lite varm och mycket riktigt 38 graders feber dock inte mycket men det räcker för att sätta lilleman ur balans! Men en alvedon och lite vatten senare så sov han som en stock!

Får se hur han mår i eftermiddag tänkte nämligen dra med mig grabbarna in till stan och kika efter gummistövlar Mio behöver ju ett par nu när han går överallt, så han inte blir blöt om fötterna. haha! 

min kaffe kopp behövs fyllas på! ha en bra dag hörrni det ska iallafall jag ha! :)


Haha! hittade en gammal bild från tiden på södra viken! ojojoj.

2011-08-18
 17:45:30

Tog en tur i de fina vädret! :)

img_0841 (MMS)

Tog en tur i de fina vädret! :)

2011-08-18
 14:15:14

Ta iii!


Hej på er!

Blev ett sent första inlägg idag, men haft fullt upp, dagen började med att väcka lilleman samt bli klar för dagis. Han var lite gnälligare än vanligt idag men han börjar på att bli förkyld också tror ja (så jävla typiskt!) men så är de! Efter vi hade vart där så bar de av hem till mamma där jag lämnade av lilleman och åkte iväg till tandläkarn! Givetvis fick jag en ny tid för att laga ett hål men var enbart ett litet men var lika bra att fixa till de tyckte hon! Annars var de bra som tur va!

Just nu har jag en paus i min storstädning, har städat konstant sen typ klockan 12 så kände att jag behövde sätta mig en stund! har (bara) skuring av golven och toaletten kvar så känner mig nöjd. Mio är hemma hos mamma fick order om att jag skulle hämta honom halv 6 tidigare än så fick jag inte komma, haha! Skönt att kunna städa i lugn och ro faktiskt! :)

nej nu ska ja fortsätta så jag blir färdig nån gång!
see ya!!



2011-08-17
 10:53:49

Onsdag


och vad gör man? Vi har vart på dagis och allt går jätte bra, bara de att han blir lite ledsen så fort nån annan gråter men de går över när han ser att den andra inte har ont eller så, så söt :)
Men vad hittar jag på nu då? Mio ligger och sover städat gjorde jag igår, vika tvätt kan jag göra! haha
Nej men ska bespara er allt tråkigt!

See ya!!

2011-08-17
 09:50:10

Fruktstund på dagis! :)

img_0839 (MMS)

Fruktstund på dagis! :)

2011-08-17
 07:46:48

God morgon!


snart bär det av mot ännu en stund på dagis!
 
Vad ska ni hitta på idag?

2011-08-16
 14:29:52

fullt upp!


2:a dagen på dagis gick kanon! Han fullkomligt struntade i mig och för en gångs skull är jag faktiskt glad över de, haha! Dagis personalen är helt underbar kunde inte fått in han på ett bätte dagis, är verkligen helnöjd, redan nu?!
Jag fick förslaget att gå ifrån redan från första början imorse (igentligen ska vi vara med hela tiden under denna veckan, sedan nästa vecka ska vi gå ifrån till ett annat rum) i och med att det gått så bra igår så tyckte dom att det var värt att testa, jag var ju som sakt bara ett rum bort! Så denna inskolningen kanske inte blir så lång ändå! :) Min duktiga kille!

Han var iallafall slutkörd efter 1 timme på dagis :O så när vi kom hem sov han i nästan 3 timmar! Så inget mer sova idag inte! Så nu springer han runt och är över allt och lite till och de enda som kommer ur min käft är typ "Ajaj" "inte" "MIO!" Nyss haft besök utav moster också, trevligt!!! 
Vet inte vad vi ska hitta på resten utav dagen blir nog kanske en promenad sen när man lagat mat och gjort alla måsten, ska nog ta och damma av här hemma också men det kanske blir imorrn? Jaja de märks.


2011-08-16
 10:22:09

Buzz




För ett tag sen så kom det hem ett paket från buzzador.se 
"Dove express intensivbalsam"

"Dove Intense Repair Express Intensivbalsam är ett djupverkande balsam med inpackning inuti som ger en intensiv reparerande effekt.
Använd dagligen istället för ett vanligt balsam. Resultatet är ett mjukare och starkare hår som är återfuktat på djupet.
Doves avancerade teknologi för vård av skador och reparation: patenterade FIBRE ACTIVES tränger djupt ner i håret för att återuppbygga det inifrån.
MICRO MOISTURE SERUM ger näring och hjälper till att reparera hårstråets yta från rot till topp."

Jag har bara positiva kommentarer om detta, mitt hår har blivit mycket lenare och inte alls lika tovigt! 

2011-08-16
 07:18:59

2:a dagen :)


God morgon på er!
Idag kör vi 2:a inskolningsdagen på dagis så vid 08,30 ska vi vara där, de gick jätte bra igår! Jag är så stolt över min lilla kille, så fort han fick syn på alla nya leksaker och annat kul så va inte jag så intressant längre. Idag ska han få va med på samlingen (sångstund m.m.) och jag ska sitta i ett annat rum tror ja, får se hur de går :)

Så nu får de att bli och gå och göra sig iordning, medans lillen sitter och myser i soffan framför barnprogram :) Man får passa på!

Vi hörs sen!

2011-08-15
 13:17:54

Nu drar vi mot dagis!

img_0836 (MMS)

Nu drar vi mot dagis!

2011-08-14
 21:12:38

Mys söndag!


Det är precis va de har vart idag, skulle ha tvättat men blev inget med de, får (det är ju faktiskt inte så de väller över tvättkorgen denna gången) då får man lata sig lite ;)
så mycket mer än de har jag egentligen inte att skriva, har budat på litte aktioner på tradera så nu får om de går vägen :)
Hittade föressten ett par "harem" liknande byxor på mârten igår med, JÄTTE sköna! Perfekta mysbyxor!
Mio fick en ballong och en t-shirt :) Tänkte ta litte bilder men som sakt har inte blitt nånting gjort idag så..

nej tven kallar lite innan läggdags!

Psst! imorrn är det dagis dags, OM jag är nervös!

2011-08-13
 21:38:55

BÄST!!

2011-08-13
 08:35:27

lördag morgon


God morgon!
Här hemma har vi sparkat igång dagen, vällingen och allt det dära är avklarat och "nicke nyfiken" på tv (ungen är som klistrad) så nu ska bara jag få i mig lite kaffe så jag vaknar :)

Idag har jag ingen aning om vad som händer, ska nog ta en promenad upp på kil om en stund är ju kilsmârten (även om det bara tar en halvtimme att gå igenom så är det ju nästan ett måste?!) Kanske kan hitta sig nått kul :) Funderar på om man kanske skulle kika in på systemet också så man har nått gott tills ikväll, kan väll vara trevligt. hehe!


snyggast!¨

2011-08-12
 21:23:05

ensam..


och jag gillert! ;) eller ah, Mio sover och gubben är förhoppningsvis på väg hem (har dock inte hört nått från han än men inget ovanligt) Ja men okej, när vi ändå kom in på de, varför ska killar/pojkar/män (you name it) ha så svårt att ringa så man iallafall vet att dom lever? Det är väll inte för mycket begärt.

Tänkte jag skulle rå om mig själv lite iallafall (som jag alltid gör) när jag är ensam hemma, lite renovering av naglar, ansiktsmask m.m. kanske ett fotbad också? hmm..

by the way så kommer jag skriva oftare för nu har saker och ting lugnat ner sig! så hoppas ni stannat kvar!

på måndag drar vi igång inskolningen på dagis också så då blir de litte mer "barn" skriverier! ;)

nej dags att sätta igång! har ju en chokladcrisp med chokladbitar som väntar på mig i kylen med :)
Ha en härlig fredagkväll, för det ska verkligen jag ha!

2011-08-09
 18:55:54

Mc Donalds latte är en självklar grej inna...

img_0833 (MMS)

Mc Donalds latte är en självklar grej innan jobbet! ;)

2011-08-09
 18:15:26

hinner jag?


Vad jag inte hinner med nånting känner jag!
Idag har jag gjort så mycket som sovit, lagat mat, ätit, sätt på en tvättmaskin.
Där tog de slut och om 15 minuter sitter jag i bilen påväg mot jobbet igen! men jag gråter faktiskt inte över de!

nej ett litet inlägg blev de nu ska ja snosa på min lillkille innan jag måste åka igen <3

(på måndag börjar inskolningen på dagis också, nervöös deluxe? svar ja!)

2011-08-08
 11:34:25

Måndag & jobb hela veckan.


Då var det måndag då och tänkte slänga in ett inlägg. :)

Häljen har vart delvis lugn, vart en sväng till srvika i lördags men inget att hänga i julgranen direkt.. Men kul att komma ut och träffa kompisar självklart.

Som rukriken lyder har jag jobb hela veckan, det tackar vi för! men koimmer dock inte vara så social för jobbar natten så måste sova på dagarna och sen börjar jag klockan 19,00 så kommer inte få så mycket tid hemma men det är jobb!

Jag måste försöka få upp "skåp låsen" för mitt lilla vilddjur river köket tror ja, alla saker som ska vara i skåp är verkligen inte i skåp! 
Har dock mig själv att skylla i och med att jag inte satt på låsen än. haha!

ska nog också passa på att sova med Mio en stund sen! smart?!


 

2011-08-03
 11:17:13

sanningen?


Hej på er!
kommer nog inte uppdatera så mycket på ett tag då det händer saker i mitt liv som tar all min tid, hade vart skillnad om det varit roliga saker men det kan jag säja att det inte är, inte ens för fem öre! Men tänker inte avslöja för er föräns allt är i sin ordning igen och det kan dröja ett tag..

Men iallafall idag har jag ganska mycket att göra dock består det mesta av att sitta i telefon och vid datorn, men har klarat av en hel del redan som tur är och jag kan säja att det ser ljusare ut än vad jag trodde.

Kommer dock mobilblogga så mycket som jag kan, vill ju fortfarande att ni stannar kvar sen när allt blir som "vanligt" igen.

Ha en bra dag alla, för det ska jag försöka ha!


Vad skulle jag ta mig till utan dig nu?

2011-08-02
 20:38:01

....


Då har dagen jag jag alltid varit rädd för kommit...... 

2011-08-01
 12:51:20

Nu är vi hemma hos älskde farmor och farfa...

img_0822 (MMS)

Nu är vi hemma hos älskde farmor och farfar på fika sen bär de av till Simone! :)

2011-08-01
 07:18:41

kom igen!


Hej!
Förlåt allihop för dålig update, men jag har mina skäl. Hoppas dock att ni stannat kvar!

Har inte haft den bästa perioden i mitt liv direkt, nu händer verkligen allt på en gång och jag känner att jag inte hänger med och det får mig inte att må världs bäst direkt men de ordnar upp sig på ett eller annat sätt!

Idag vaknade vi tidigt här hemma emot va vi brukar göra, Mio tyckte att det var morgon klockan 6 och det är på tok för tidigt emot va klockan brukar vara när vi går upp, men det är väll bara tt vänja sig för om 2 veckor börjar min lilla (stora) kille på dagis!
Det som står på schemat idag är att åka in till karlstad till min kära farmor & farfar sen blir det nog en shoppingrunda på stan med! GILLA! Får se om jag tar lillen med mig eller om jag ska unna mig den stunden själv?
Förhoppningsvis kommer det upp lite mobilbloggar under dagen då jag inte är hemma, :)

Ha det skönt i det fins vädret, för det är precis vad jag ska ha!


En sån kärlek som bara en mormor och liten förstår <3