2011-01-28
 19:29:29

duktig!

De har jag vart idag! Först & främst gick jag upp tidigt för skulle med mamma till sjukhuset, givetvis inget sjukhusbesök utan krångel! så mamma fick sitta & vänta på att få komma in. Medans hon satt där i sin ensamhet (+ 10 andra främmande människor) åkte jag till willys & handla lite 3 bjölpaket för 2!! :D sen när jag var klar där åkte jag tillbax till sjukhuset för att hämta mamma, vi gjorde upp att hon skulle sitta där i "uterummet" så jag skulle se henne om jag åkte förbi i bilen! men jag såg ingen mamma, så jag åkte & parkera bilen & släppte i en massa pengar för att vara på säkra sidan & gick in, men vem sitter inte där då?! Jo Mamma.. Jaja! då var de bara att åka igen :)
Då bärde de iväg till IKEA & med oss ut fick de bli bokhylla till Mios rum! :) efter de åkte vi till MAXI mat ska man ju ha åxå.  Med vääldigt massa mat & betydligt mindre pengar på kortet så åkte hem! :)

När jag väl kom hem packade jag upp varorna, la lilleman så han fick sova en stund & började bygga bokhylla :) 
Så nu sitter jag här, fått på Mio pyamas, ska gå & göra välling till han sen ska han nana kudden, efter de ska ja mysa ner mig i soffan med min gubbe! 



  
2011-01-27
 21:41:59

-


Jag tror ja har sakt det förut ;)


(jag gillart!!)

Grattis på 7 månadersdagen älskling <3



2011-01-27
 11:37:05

Barnledig

Som sakt mamma var här för en stund sen & hämtade Mio hon ville ha honom idag sa hon, så visst! :) Då kanske ja kan få lite gjort här hemma, för när man städar så vill han ju givetvis hjälpa till men bara de att de jag tar bort river han fram igen.. :)
Så nu går tvättmaskinen för fullt, damsugaren ska fram, sängkläderna ska bytas, räkningarna betalas & kaffe ska drickas! ujuj..
Tänkte jag skulle rensa ur den stora garderoben i hallen med & hoppas på att man kan få lite ordning :)


2011-01-26
 10:47:56

Onsdag.

Piggare men fortfarande ont i huvudet, men en promenad sen & hoppas på att de försvinner! :) Är ju jätte fint väder ute hoppas de håller i sig i ett par dagar!
Idag som sakt blir de att dra med sig pojkarna ut på en promenad sen lova ja mamma att komma till henne på en fika, sen ikväll blire träning! Blev ju ingen i måndas för jag var så yr utav nån anledning :/ så nu är jag taggad till TUSEN!

Igår va Robin & mike här så vi satt & titta på film, :) Inte varje dag man får fin besök ;) haha!

Nej en kaffe kopp till blir sen promenad! :)

2011-01-25
 20:37:29

Tisdag

Mår inge bra idag heller :/ men de är iaf bättre än igår, men har sovit till & från nästan hela dagen..
Fixade en header igår åxå, men blev inte nöjd så kommer en ny så småningom. :)

Mio har blivit jätte stadig när han står, & nu går han när man håller i händerna på honom, men kryper gör han inte än men de märks att han vill för han blir jätte arg när han märker att han inte kommer nånstans, gullunge! <3
Nu sover han sen 20 minuter tillbaka, är så härligt att han somnar själv, han ligger i sängen & "pratar" lite, sen hör man de blir tyst..

nu blire family guy med älsklingen som köpte med glass från affären<3 (man får faktiskt äta glass när man är dålig!!)
För er som inte vet håller jag på att få bort dom extra mammakilona, men gråter ju inte om jag förlorar lite mer.. Hade gått ner 1kg denna veckan iaf.. iiih :)


   

2011-01-24
 20:19:32

Usch!

Jag mår inge bra! Yr & illamående.. Hoppas de försvinner bara jag får sova lite! Så blev ingen träning idag :( men får ta igen de på onsda!

2011-01-24
 12:37:51

Måndag

Häljen har vart bra! lungt eller ja va ut i lördas men de kändes som de hade kunnat kvitta, hände inte så mycke, men va kul å va ute sväng & träffa folk!! :D
Gjorde klart bilen i lördas åxå! bytte skivorna fram & beläggen så nu går den som en klocka!! :D ska justera handbromsen så ska ja åka in med den IGEN men nu går den igenom.. För nu finns de inge mer fel! :)
Fick i bilstolen åxå!! ÄNTLIGEN!

Men som sakt då va de måndag igen & nyss hemkommen från BVC (barnavårdscentralen) på 6 månaders träff :) Mio tyckte de va jätte kul att få träffa massa bebisar!
Så nu sitter jag med en kaffe i näven, datorn i knät & lyssnar på musik! Tänkte ja skulle samla litte krafter & börja städa lite! De behövs kan ja säja!
Idag händer de nog inte så mycke mer än att få de städat & springa bort till mamma sen & få mig en kaffe, när hon vaknat..


Tänkte jag lägger in lite nys bilder sen, men nu ska ja sätta igång!

Mio har en tendens till att absolut inte ligga still när han sover hitta honom såhär här om dan. <3

2011-01-21
 19:04:10

Fredag

Som sakt redan fredag! de ä ju sjukt va tiden går fort..
Igår va Amanda här på kaffe lika trevligt som vanligt! :) Åkte även in till biltema & fick mig nya bromsskivor + belägg till bilen så nu blire till att gå upp tidigt imorrn, så man får de där bytt..

Idag har vi tagit de lungt, eller ja, Mio har varit på monster humör idag.. Har kvittat va man gjort så har han blitt sur. Ätit har han inte velat gjort häller.. Men de är väll tänderna i överkäken som spökar antagligen.
Men Mamma har varit hos oss en stund, hon hade vart å klippt sig. Efter att hon åkt så åkte vi till edsvalla (ÖoB) en sväng, köpte ansiktsmask, tvättlappar m.m.
Va givetvis in på skoaffären med! Jag fick inga skor med mig ut som vanligt, snål så ja nästan gråter när ja dr*ter, nej men skämt & sido!
Mio fick med sig ett par skor iaf! ett par svarta foppatofflor :D De kanske jag inte berättat för er men min lilla gullunge är beroende av fötter särskilt Peters foppatofflor! Han biter/attackerar dom så då tänkte ja att jag köper ett par så har han sina egna skor att bita på! 

Jo på biltema igår slog jag till och köpte badleksaker till Mio, han gör nämligen hellre annat än å badar! men idag va de jätte kul att bada, men mamma va nästan lika blöt! men de va så kul att han inte behövde bli ledsen bara för att han skulle bada. :) <3
Annars i vanliga fall brukar han bli stel som en pinne, men som sakt icke idag! :)
 
Måste till affären med, eller ja måste inte men jag vill ha yougurt så jag kan göra smoothie :) nam nam!!
Vi får väll se vad som händer.. Lillkillen ska iaf snart få kvälls välling, om han vill ha vill säja...


         

                    

2011-01-20
 10:35:53

Morgonmys

Lyckades jag få en liten stund av Mio, han är inte så mkt för att gosa längre :( men men de får man väll leva med :) Nu springer han runt i gåstolen & vandaliserar mina saker jag har, tex mina stackars ljuslyktor & mina blommor.. men jag får väll skylla mig själv när jag har saker på golvet..

Idag blir de iallafall kaffe med amanda, kanske en promenad med mamma (hon passar maja idag nämligen) biltema med pappa & försöka få i den nya bilstolen till Mio :)
På tal om min mamma jag är såå STOLT över henne! Hon har gått ner hela 32 kg sen i oktober, (har ingen aning om jag får skriva de här men de gör jag ändå för jag är så glad för hennes skull!)

Just de har nästan ingen träningsvärk idag häller, i armarna känner jag litte men trodde de skulle va mycket mer! :) Skulle vilja iväg på spinning idag med Carro också men hinner nog inte de, får se när vi ska in till stan..

Nej nu ska ja gå å ta mig en kopp kaffe & vänta på att amanda hör av sig! :)


                                            Så här snygga va vi imorse!!

2011-01-19
 20:58:28

Häärligt

Åååh nu sitter jag mörbultad i soffan & tittar på "Family guy" ( love it! ) känns att man inte är van att röra på sig speciellt mycke, jag som va så glad att jag inte fick träningsvärk i måndags de kan ja ju lova att jag får nu, men j*vlar va härligt de ä å känna att man ansträngt sig! eller va säjer ni?!

Mio sov så sött i sin säng när jag kom hem, han har som vanligt härjat järnet här hemma idag så inte konstigt han var trött, han hade tydligen somnat på direkten!
By the way har han bara sovit 1 gång idag, brukar alltid sova minst 2 ggr men inte idag, han är ju stoor kille nu :) snart hela 7 månader, mammas älskling <3

Annars har jag i princip inte gjort ett skit idag, jag har tvättat/städat lite bäddat rent åt lilleman & lagat mat.. Har haft jätte ont i huvudet idag av nån anledning, kan va att jag bara druckit (håll i er) EN kopp kaffe idag :O inte bra inte bra.
Kommer inte sova bra inatt heller, fullmåne, jag sover inte alls bra då. Nån som vet vrf?!

Jaja imorrn kommer Amanda (skinkan) till mig :D då blir de massa kaffe & en massa tjat :)





De finns inte ord som kan beskriva min kärlek till dig!

2011-01-18
 17:38:18

Puckon!

Åååh ja fattar inte vad folk tänker med! Som sakt var med min lillasyster till stan idag (som skulle till tandläkarn) men tror ni de va öppet när vi kom dit?! NEJ! "stängt för klinikmöte öppnar igen 12,30" Jahaaa.. va gör man nu då, hon hade tid klockan 11,00..
Jaaja så vi åkte hem till farmor & farfar, jag försöker & ringer till folktandvården men dom svarar inte & säjer att dom öppnar igen 13,00 (bestäm er!!)
Efter en kaffekopp & litte tjat med farmor så fick jag iaf tag på dom.. dom hittar henne inte i datorn, nehepp... men va kommer dom fram till då?! Jo att de va inte ens dit hon skulle de va till tand-nånting (kommer inte ihåg va de hette) MEEEEN!! sej inte att hon ska till folktandvården då. Men fixa en ny tid iaf (duktig ja!)
Så så smidigt gick den färden till stan idag..

Va mer "roligt" har hänt idag joo min kära son drog ner en av mina orkideér jag har i vardagsrumsfönstret så de va jord överallt, men men.. Han har blivigt ett litet monster by the way, han ska ha allt & då menar jag verkligen ALLT & får han de inte blir han ällra hysteriskt arg eller "ledsen" han snyftar lite & ska tycka synd om han.. De här med "Ajaj" lyssnar han inte på utan bara skrattar åt mig.. :) Men jag älskar honom lika mycket för de! :)
Han hade varit duktig när jag var till stan iaf han hade poopat i byxan (rejält förståss) :) & Roffe som äääälskar att byta bajsblöja :) mohaha!

Men nu ska jag ta med mig pojkarna & gå till affären, måste ha smör & päron puré :)


(Såg att Simone<3 lagt till mig i hennes V.I.P också, löv ya! tänkte också lägga till dom bloggarna jag brukar läsa, när jag kommer ihåg :) )

2011-01-18
 09:45:17

-


Nu bär de av till stan med lillasyster, till tandläkaren..
mer update kommer senare! :)
2011-01-17
 17:09:27

Lista

Hejhopp.
Har inte så mkt att skriva just nu mer än att vi nyss ätit mat (kyckling, ris & currysås) nam nam :)
men här har ni en lista med litte saker att läsa om ni har lust så skriver jag nog mer sen :)
snodde listan av simone.. :)


Du heter: Anna Andersson.
Smeknamn: Kallas inte för nått spec. men Äna Banana & Anana kan väll förekomma.
Beroende av: Kaffe, musik & min son.
Brukar du skratta för dig själv:
Naej, eller de beror ju helt på vilken situation man är i. 
Vad står det i ditt senast inkomna SMS: "nej hon är vaken" från Pappa.
Var bor du: Kil.
Trivs du där: Njaa både ja & nej.
Äger du några converse: Inga orginal. 
Sprit, cider, vin eller öl:
ÖL.
Är du allergisk mot något:
Nix!
Hur svarar du i mobilen: Ahallå? (Jaa hallå jaa?)
Antal timmar sömn inatt: 6-7 h.
Brukar du komma i tid: Jaa oftast iaf!
Vanligaste färg på dina kläder: Svart.
Vad tycker du om fötter: Inte de bästa jag vet, men men..
Hade du en bra kväll igår: Ja :)
Favorit dryck på morgonen: Kaffe!!
Rakar du benen: Ja.
Är du blyg: Inte särskilt.
Sysslar du med någon idrott: Nope.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Sånt förekommer väl?
Har du spytt offentligt: Aao.
Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Sätta på brudar, slå en drill, gå runt utan tröja och.. Ah, allt som inte vi fruntimmer gör! 
Vad gör du i morgon: Köper bromsskivor till min bil, äter & allt annat man gör på en dag :)
Vad längtar du till: Sommaren!! 
Vad använder du för schampo:
Fructis.
Hur gammal är du: 20.
Tycker du om någon just nu: Ja!
Gröna eller röda äpplen: Gröna.
Gillar du golf: Nej.
Vilken tid gick du upp idag: Kl: 08.00
Har du sovit i din egen säng inatt: Jaa!
Har du strumpor på dig nu: Yes.
Är det okej att gråta: Ja, det är klart.
När grät du senast: De kommer jag inte ihåg.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Jaa aa, Jag skulle köpa hus, ny bil, resa, köpa kläder och skor, tatuera mig, m.m. m.m.
Bär du glasögon eller linser: Solglasögon.
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Näe!
Har du piercing: Ah i näsan, tungan och öronen.
Vill du gifta dig: Lätt!
Vill du ha barn: Jaa (har världens underbaraste son!!)
Solar du ofta: På våren och sommaren när man ska va brun. På vintern ska man va blek... Iaf jag.
Är du bra på att laga mat: Ja, det tycker jag väl!
Är du flygrädd: Vet inte har aldrig flugit/flygit (hmm blev osäker på hur de stavas) haha! 
Är du musikalisk: Ja, det tycker jag nog. 
Vad dricker du helst när du är törstig: Bubbelvatten.
Vilken är din favoritglass: Daim
Tror du på ett liv efter döden? Ja.
Tycker du om sushi? Aldrig provat.
Vad äter du helst när du ser på film: God mat eller nåt salt snack, t.ex. chilinötter.
Har du tandläkarskräck? Nej.
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Både &.
Vilken ögonfärg har du: Brun.
Biter du på naglarna: Ibland.
Röker du: Ja.
Hur ofta tränar/motionerar du: 2 ggr i veckan (aerobics) men funderar på om jag ska börja på gym med.
2011-01-16
 20:52:39

-


Nu ligger lillkillen & sover sen 20 minuter tillbaka, Bingolotto & solsidan avklarat :)
Ikväll har de inte vart nån bra kväll för Mio, han har vart jätte kinkig, men de är väll tänderna antagligen.. Man känner sig så hjälplös när man inte kan göra nått för honom.. Mammas hjärta <3

Var & handlade förut också, MÅSTE sätta i den andra bilstolen! De håll på att inte finnas nån bilstol kvar. när jag var färdig, men till slut gick de.. HATAR volvos bälten, alldeles för korta men får väll skylla mig själv. 
Kanske sätter i den nya stolen redan imorrn?! :) 

Får bli & åka till biltema imorrn eller på Tisdag så jag får mig nya bromsskivor till bilen, sen vore de väll f*n om han inte går igenom.. Bytt ALLT va bromsar heter snart.. bara att hålla tummen :)


Ljusen är tända så nu ska ja mysa ner mig i soffan med min stora älskling :)


2011-01-16
 13:20:29

Nu försöker vi igen !!

Hejhej! 

Nu har jag bestämt mig för att börja blogga igen, gjorde de för ett tag sen men var inte så intresserad.
Kan va skönt attv skriva av sig ibland :) Jag tänkte skriva litte om vad som händer i min vardag tillsammans med min underbara son :)

Tänkte jag skulle ha designat bloggen klart innan jag började skriva men förvirrad som jag är, har jag glömt mammas&pappas kamera (där bilderna som jag ska ha i min header) i flera dagar.. Men men vi får se när de blir färdigt. :)

Nej nu ska ja ta mig en kopp kaffe<3

Hejs!